Dansk

Forklaring

24. april 2016 af cake8184 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg er igang med at læse en artiklen fra, og jeg forstår ikke dette afsnit. Er der nogen der vil være sød at forklarer mig hvad det betyder

"Fabrikken havde siden mellemkrigstiden forsømt at tilpasse sig udviklingen i detailhandelen i retning af kædesalg og mærkevarer. I et forsøg på at vende udviklingen lavede fabrikken store investeringer i nye maskiner, tog navneændring til Aida A/S, efter et produktmærke i 1930’erne, og skar arbejdsstyrken ned til 200 ansatte. Det reddede ikke fabrikken fra at træde i likvidation i juni 1967, men neger- eller skumbolleproduktionen havde været så vellykket, at det blev besluttet at fortsætte den. "


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. april 2016 af Soeffi

#0 "Fabrikken havde siden årene 1920-1940 glemt at tilpasse sig udviklingen i handelen, der gik imod af salg i butikskæder og salg af mærkevarer. I et forsøg på at gøre det bedre købte fabrikken nye maskiner, tog navneændring til Aida A/S og skar antallet af medarbejdere ned til 200. Det reddede ikke fabrikken fra at lukke i juni 1967, men man forsatte med at lave flødeboller."

Svar #2
24. april 2016 af cake8184 (Slettet)

mange tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2016 af Soeffi

#1...der gik i retning af salg i butikskæder ...

Hvad går opgaven ud på?


Svar #4
24. april 2016 af cake8184 (Slettet)

Vil det så sige at fabrikken flyttede til en anden fabrik


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. april 2016 af Soeffi

#4 Vil det så sige at fabrikken flyttede til en anden fabrik

Jeg kender jo ikke resten af historien!


Skriv et svar til: Forklaring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.