Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 19001 til 19020 af 23784
-
Hjælp til forklaring af figur
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive eksamen i NF jeg har den her problemformulering: Hvordan nedbryder kroppen de næringsstoffer, vi indtager, og hvordan påvirker det vores sundhed og den globale fødevareforsyning? Jeg skal så finde ud af det her i kemi: Analyser fysiske og/eller kemiske egenskab... -
Hvad er kælkede linjer?
ForumindlægHej jeg er igang med en analyse af en graphic novel. Jeg er kommet til punktet, hvor jeg skal beskrive tegningernes rammer. I opgaveformulering står der "Lige rammer? / skæve rammer? / kælkede rammer?" Hvad er kælkede rammer. På google står der kun om kælkede rammer i filme. Og ordet se... -
Personaleressourcernes effektivitet??
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med de her to spørgsmål, jeg skulle beregne personaleffektiviteten og analysere nøgletallene, men ved ikke hvad jeg skal skrive her? nogen der kan hælpe mig? Forklar hvilke forhold der kan have betydning for stigning og fald i nøgletallene? Kan der være ... -
Billedesprog (besjælling + sammenligning)
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en analyse af “Agerhønen” af Martin A. Hansen. Et citat siger følgende: “Saa begyndte den at blinke og vippe med Flammen som Skaden med sin hale. Menneskelig blev den først, lige inden den døde.” Her ser jeg både, at der er noget besjælling, men også sammenligning. Kan ... -
Sætningsanalyse til mundtlig AP
ForumindlægHej, jeg skal have analyseret følgende seks sætninger med sætningsled og inddeling af ordklasser, som en lille del af min mundtlige AP-eksamen. Er der en venlig sjæl som vil tjekke, om det er korrekt/rette det? Jeg har ret svært ved det. På forhånd tak. Nedenstående har jeg vedhæftet et dokumen... -
Sætningsanalyse
ForumindlægJeg har en sætning, som jeg har analyseret lidt om, men resten er jeg helt væk. "Jeg ved godt, at jeg er privilegeret, når jeg har råd til at stoppe op og ikke skal tænke økonomisk endnu." Det markerede ledsætning er jeg helt væk med. Er der en der kan guide mig eller hjælpe mig med ... -
Hillary Clinton og e-mails (“The Comey Rule”)
ForumindlægHejsa ;) Jeg skal i engelsk analyser miniserien “The Comey Rule” - som er en politisk drama-miniserie. Jeg har set den hele, MEN jeg forstår bare ikke helt det med Hillary Clinton og e-mails. Forstår ikke hvorfor hun ville sende det fra en privat e-mail? Haha, er hverken god til samfundsfag e... -
Optimering
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Tusind tak. En ny revolutionerende og meget populær juledåse på 1/2 liter har facon som en nisse (en cylinder og en kegletop ovenpå). I skal analysere denne dåse. Hvorledes skal denne ”juledåse” dimensioner... -
Hjælp til HNMR og IR til SRP-opgave
ForumindlægHej. Jeg skriver i SRP om acetylsalicylsyre og i den forbindelse har jeg fået lavet et HNMR-spektre og et IR-spektre på baggrund af mit eget fremstillede stof. Jeg er dog meget i tvivl om jeg har analyseret dem rigtigt. Derfor ville det være dejligt hvis en ville tjekke dem efter for fejl. Håbe... -
Frederiks oprør
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu igang med analysere Frederiks oprør af Martin A. Hansen. I starten af novellen står der "Man sagde, at Frederik var lidt løjerlig – og det er faktisk værre end blot løjerlig" men hvordan skal det forstås? Håber nogle har læst den og måske kan hjælpe:) -
SSO NAZISME
ForumindlægHej jeg er gået helt i stå i min SSO, jeg skal lave kildekritisk analyse af selvvalgt materiale, der belyser forskellige aspekter af, hvordan nazisterne forsøgte at skaffe opbakning til deres politiske projekt. jeg kan ikke finde nogle kilder, nogle der kan hjælpe? -
Øhhh?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med, hvordan et forklarende/formidlende sprog er med til at påvirke en tekst? Og hvilke årsager er der til at en forfatter ville have valgt netop den sproglige stil? Hvis det kan hjælpe er det til en analyse af: https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/maerkelig-lov.-... -
arkitektur
ForumindlægHej sp Jeg har mangler nogle analysepunkter af en bygning, som jeg skal analysere. Jeg mangler rumforløb og grundplan, materiale og konstruktion, dekoration og farve, kommunikation, samlet konklusion. Er der måske nogle, de kunne hjælpe med disse. Det skal lige siges, at jeg har skrevet noget t... -
Eksempler på gode dansk faglige eventyr af H.C. Andersen?
ForumindlægHej folkens Jeg har trukket “Kunsteventyr af H.C. Andersen” til min 9. Klasses eksamen. Er der nogen som kender nogen eventyr af H.C. som er gode at analysere? Det kan ikke være: Klokken, den lille Idas blomster og tepotten - dette er en del af mit pensum. Svar gerne hurtigst muligt:) -
Er dette en besjælling eller en personificering
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer et digt af Tom Kristensen ved navn "ung triumf", men jeg kan ikke finde ud af om dette vers er en besjælling eller personificering af hjertet: “ og jeg aner, at mit hjerte selv bag tusind døre/ måtte høres dunke dunkelt, banke bange, banke mat.”... -
Musikvideo som emne til afgangseksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket musikvideoer som overordnet emne til afgangseksamen, og jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal vælge. Den skal være dansk, og jeg skal kunne perspektivere den til ”Knust glas", "To veje" eller ”København". Der skal også helst være noget man kan ... -
Hjælp hvilken genre er den her informations artikel?
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af den her artikel. https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-02-13-farlig-pilletrend-blandt-teenagere-gaar-under-myndighedernes-radar-det-er-i Men jeg er meget usikker på hvilken genre det her. Kan se træk for både en nyhedsartikel og en bagrundsartikel men kan ikke find... -
Eksamen - Avis og andre nyhedsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket til eksamen dansk (mundligt). Jeg trak Avis og andre nyhedsartikler, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal analysere. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge.. Jeg håber der er nogle af jer der har nogle ideer Hilsen 9.klasse elev -
Identitet - Fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i 9 klasse. Jeg har trukket fordybelsesområdet Identitet. De opgivelsesemner jeg skal perspektivere til er - Catwalk, novelle. - Jeg en grovbolle, essay. - Et dukkehjem, drama. - Tolvtal i livet, lyrik. - De hvide mænd, roman. Kender i nogle noveller, essays el... -
BERETNING ELLER LEVN? HJÆLP!!
ForumindlægHej derude! Jeg har skrevet en srp om babylonsk matematik og Hammurabis lov. Skal op og forsvare min mundtlige SRP snart, og er usikker omkring om loven er levn eller beretning. Jeg har lavet en analyse af loven, og jeg har også lavet et diskussionsafsnit med loven, hvor jeg diskutere hvilken ro...
