Engelsk

Hillary Clinton og e-mails (“The Comey Rule”)

27. november 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hejsa ;)

Jeg skal i engelsk analyser miniserien “The Comey Rule” - som er en politisk drama-miniserie.

Jeg har set den hele, MEN jeg forstår bare ikke helt det med Hillary Clinton og e-mails.
Forstår ikke hvorfor hun ville sende det fra en privat e-mail?

Haha, er hverken god til samfundsfag eller engelsk.
Håber I kan hjælpe :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. december 2022 af HansenDahl98

Ifølge showet "The Comey Rule" sendte Hillary Clinton e-mails fra en privat server, mens hun var udenrigsminister, fordi hun ønskede at have kontrol over sin egen e-mail og ikke ønskede, at hendes e-mails skulle være genstand for FOIA-anmodninger (Freedom of Information Act).

En regeringsembedsmands brug af en privat e-mail-server, især i forbindelse med officielle anliggender, har imidlertid givet anledning til bekymring om sikkerheden og integriteten af regeringens kommunikation samt om muligheden for interessekonflikter. FBI undersøgte Clintons brug af en privat e-mail-server og fastslog i sidste ende, at selv om hun havde været uforsigtig i sin håndtering af klassificerede oplysninger, var der ikke tilstrækkelige beviser til at bevise, at hun forsætligt havde behandlet klassificerede oplysninger forkert, eller at den nationale sikkerhed var blevet skadet som følge heraf.


Skriv et svar til: Hillary Clinton og e-mails (“The Comey Rule”)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.