Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19001 til 19020 af 47925
-
Planetbaner (SRP)
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i FYS/MAT (hovedfag i fysik) om planetbaner jeg havde tænkt mig at komme ind på: - ændringen af billedet af planeternes baner gennem historien - keplers love - keglesnit - lagrange punkter nogle der har nogle flere ideer eller gode bogtitler om emnet? På forhånd tak. -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle :) - Jeg vil virkelig gerne læse til Civilingeniør byggeri og anlæg :) Men jeg har lige et par spørgsmål :D 1.) Hvor svært bliver det på universitet mht. Fysik og Matematik ? 2.) Er bøgerne på dansk ? 3.) Altså f.eks. med matematik, skal man kunne lave beviser og sådan noget ? eller hvo... -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
Tæller årsprøvekarakteren?
ForumindlægTæller årsprøvekarakteren i et fag med i gennemsnittet, hvis man skal til eksamen i faget? Hvis jeg får 10 i et fag, men jeg til eksamen får 7, er det så kun 7-tallet, som tæller med i mit gennemsnit eller er det en kombination af både årskarakteren og eksamenskarakteren - altså 8,5? -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
finde et oplæg til dansk
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har trukket trekantsdrama til dansk muntlig eksamen og ville høre om nogle kunne hjælpe med, at finde et oplæg, jeg kan gå op til eksamen i, såsom en novelle, et digt, folkevise, musikvideo. :) -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
Til alle STX'ere
ForumindlægHej! Jeg går i niende klasse, og overvejer derefter stærk at tage direkte på STX. Men folk i min omgangskreds fraråder mig det stærk, da de har hørt at det nærmest er umuligt at score gode karakter og få sig et højt gennemsnit efter 3g. Så ville bare spørge jer der går (eller har gået) på STX, om... -
Klage over proceseksamen?
ForumindlægJeg var i går til eksamen i Proces A på htx, hvor jeg fik 10 for mit projekt og 11 i afsluttende projektarbejde. Det er nogle udmærkede karakterer, men jeg er chokeret over, at jeg ikke fik 11 for mit projekt. Da jeg bad om en begrundelse fik jeg at vide, at jeg manglede punkt 7 i de 8 punkter... -
AT LUFTBALLON
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at skrive om luftballon/luftskibe i fagene fysik og historie. Vil lige hører om der er noget der har nogle guldkorn? Og om nogen har en ide til hvad jeg skal hive fat på historiemæssigt? Mit fysik regner jeg med skal indeholde noget lignende: tyngdekraft, opdriftskra... -
Kemisk analyse, distributation af elektrisk energi og energi og forbrug.
ForumindlægHey, Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi (9. klasse), men jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogle som vil svare på ;D Skal lige siges at jeg stinker til fysik/kemi ;/ 1. Hvad er kemisk analyse ? 2. Hvad er energi og forbrug ? 3. Hvad er distributation af elektrisk energi ? Håber... -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1... -
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen og jeg har trukket eventyr. Jeg ved ikke helt hvilket eventyr jeg skal vælge, derfor ville jeg lige spørge om der er nogle der har nogle gode eventyr som jeg kan bruge :) , men eventyret skal kunne perspektiveres med et af eventyrene: Fyrtøjet,... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg... -
Formal analyse og betydnings analyse
ForumindlægHej Studieportalen, jeg står i den situation at jeg skal lave en formal analyse og en betydningsanalyse af et billede jeg selv har malet.. Men synes det er rigtig svært da når jeg selv har malet det, kunne godt bruge nogle gode fagbegreber i analysen, men hvis der er en der ville lave analysen af... -
5 minutter
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at talen man skal fremlægge i engelsk eksamen i starten, absolut kun må være på 5 minutter. Min lære siger at den skal være præsict på 5 min og her taler jeg ikke 20 sek over elle under. men det virker underligt at den ikke må være over 5 min. Hvad mener I? -
Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?
ForumindlægHej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på? Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. Håber i kan hjælpe -
Forskel?
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig hvilken forskel komma gør? All the students who had not passed the exames left early. All the students, who had not passed the exames, left early. Den første betyder vel : Alle eleverne der ikke har overstået eksamerne gik tidligt. Men hvad bliver forskellen med ko...
