Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19021 til 19040 af 152759
  • spørgsmål til redox. HJÆLP!

    Forumindlæg
    jeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for...
  • lærer

    Forumindlæg
    er der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
  • Ionvandring

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare ionvandring for mig??
  • Redox reaktion af kobber og salpetersyre

    Forumindlæg
    8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-)
  • London kræfter??

    Forumindlæg
    Hej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak
  • Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation....
  • Natriumacetat

    Forumindlæg
    Er det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen
  • Emissioner So2

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp
  • Nedbrydning af acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-))
  • Addition

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet?
  • Alkan vs alkyn

    Forumindlæg
    Jeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det?
  • Absorptionsspektre

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er??
  • Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX

    Forumindlæg
    Jeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d...
  • Fysik dispositioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler dispositioner til 'Radioaktivitet' og 'Der er noget i luften' (forurening) Jeg er SÅ blank i fysik, men min lærer bliver ved med at sige "jeg forventer en del af dig, du kan mere end du tror", så det ligger et stort pres på mig. indtil videre har jeg...
  • Nervøs til eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej folk :-) Jeg skal op i NG-eksamen d. 10 - 11 juni Jeg er god til NG men ikke når den sorte klap lukker. Når jeg bliver nervøs kan jeg hverken svare eller huske noget - jeg er derfor allerede nervøs nu, fordi jeg er bange for at jeg er for nervøs til, at besvare spørgsmålene til min disposi...
  • induktive metode vs deduktive metode

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg skal forklare et forsøg man kan udføre i teorien der omhandler reaktionen mellem urin og chlor som man brugte i 1. verdenskrig til at beskytte sig fra chlorgas: men jeg ved ikke om det er en induktiv eller en deduktiv metode? under forsøget ville jeg teste om denne form...
  • AT - metode

    Forumindlæg
    Hej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak!
  • Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede??
  • Fformelmasse

    Forumindlæg
    Skal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor?
  • butan-2-amin

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^.