Søgning på: analyse william. Resultater: 19041 til 19060 af 24034
-
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s... -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
KOMM/IT - EKSAMEN
ForumindlægHej STUDIEPORTALEN.. - Er igang med mit afsluttende projekt i KOMM/IT inden eksamen, men mangler stadig at færdiggøre mit Produkt, har tænkt på at skulle lave en informations-reklame/kampage. Er lidt i tvivl om, hvordan det skal gøres osv, med analyse, nogle der har en analysemodel, eller ideer... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
Kommentarer til skriftlig eksamen i dansk 2011
Forumindlæg1: To Verdener Skriv en litterær artikel om "To Verdener". Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af To Verdener (tekst 1), hvor du blandt andet undersøger tekstens komposition. Giv en perspektivering til perioden. Min besvarelse er vedhæftet. Teksten (To Verdener) kan f... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Aften. Den gamle kone og døden
ForumindlægHej. For omkring en uge siden trak vi i mundtlig dansk, og jeg trak maleriet "aften. Den gamle kone og døden". Jeg er næsten færdig med min analyse, men nu vil min lærer gerne have at jeg skal skrive noget om Eksistentialismen, og kan bare ikke finde ud af hvordan det har nogen sammenh... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en... -
hjælp
Forumindlæghej allesamen jeg vil lige høre hvad den stil i dansk fortjener jeg skulle skrive en artikel, til en hf klasse, om Forskellige måder at oplev tiden på. og en Analyse af Simon Fruelunds ”Flod” Novelle og skulle have noget med fra de andre stil tekster med hvilket jeg ikke har lavet ... -
Historiske kilder - Sovjet
ForumindlægVi er to, som skriver AT om bogen 1984 af George Orwell og vi skal bruge nogle udtalelser om Sovjet, gerne noget om overvågning, som vi kan bruge som historisk kilde til at lave kildekritisk analyse på. - Men vi kan ikke finde nogen!! Så hvis der er nogen som ligger inde med noget i den dur, må d... -
Det døende barn og Historien om en moder
ForumindlægJeg er igang med at analysere digtet "Det døende barn". Nu er jeg nået til perspektivering og, har valgt at perspektivere til eventyret “Historien om en moder”. Fordi de begge er i fordybelsesområdet "Til døden os skiller". Nogle der eventuelt har lavet den perspek... -
hjælppp - kongeloven 1648
Forumindlæghej er i gang med min dho som skal afleveres imorgen .. Jeg modtog problemformulerien fra min his lærer, men forstår ikke et af spørgsmålene .. Diskuter med udgangspunkt i din analyse hvorvidt den nye kongelov stod for kontinuitet eller nybrud Jeg ved hverken hvad kontinuitet betyder... ... -
Kan patos gå over til at være etos?
ForumindlægJeg sidder med en performativ dokumentar og prøver at analysere, hvilke appelformer den indeholder. Så tænkte jeg; kan appelformen patos, som appellerer til modtagerens spontane følelser, gå over til at være etos, som bidrager til modtagerens tillid til afsenderen? Eller skal appelformerne tænkte... -
Hvad belyser biologi?
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i AT forklare hvorfor jeg har arbejdet i faget biologi. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal sige, fordi det eneste jeg har brugt faget til er at redegøre for hvad en DNA-profil er, hvad den bruges til, og hvem der findes DNA-profiler af. Jeg har analyseret i samfun... -
Biologi
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i AT forklare hvorfor jeg har arbejdet i faget biologi. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal sige, fordi det eneste jeg har brugt faget til er at redegøre for hvad en DNA-profil er, hvad den bruges til, og hvem der findes DNA-profiler af. Jeg har analyseret i samfun...
