Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19041 til 19060 af 23766
-
Perkin og Knoevenagel Syntese af Kanelsyre
ForumindlægHej allesammen, For min virkelig stor rapport skal jeg forklare mekanismen bag Perkin syntese og Knoevenagel syntese, som skal give kanelsure Jeg har prøvet på at se videoerne og læse igennem hjemmesider, men synes ikke det hjælper. Især ikke når Perkin er en reaktion af benzaldehyd, eddikesy... -
HØJDEEEE . HEEEEEEELP
ForumindlægHej Folkens, Nu er det min tur, til at få hjælp igen . Sidder og skriver mine matematik rapport om Tunnelen på Samos, men er desværre faldet ind i et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på: Hvordan mener man idag, at Eupalinos har fundet den samme højde på begge sider af bjerget, så arbejdet m... -
Blodtype
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved e... -
stående bølger
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jegg er igang med en rapport om stående bølger og har følgende oplysninger: lodmasse: 50 , 50 , 100, 100 osv Antal buge: 2 , 3, 2, 3, osv Frekvens: 32, 50 , 47, 70 osv Kraft, F : 491, 491, 982 , 982 osv Bølgelængde: ............ Hastighed: ..................... V^2: .................. -
Noget om stående bølger.
ForumindlægEr igang med en rapport om stående bølger, hvor en af opgaverne går på, at finde den teoretiske sammenhæng mellem frekvens og snorspænding for en stående bølge. Måden man skal gøre det på er at indsætte formel B i formel A og herefter skulle det komme til at ligne noget med Y = ax. FormelA... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved et a... -
Vand!!
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport ang. vand og om hvad vi gør ved miljøet.. Dette skal bl.a indgå i min opgave: Beskriv vejen fra grundvand til drikkevand. Hvor finder man vandet? Kan alt grundvand bruges? Kan grundvand forurenes? Hvor lang tid tager det for vandet at sive fra jordoverfl... -
Skrevet det forkerte navn på en eksamenspræsentation?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har afleveret eksamensprojekt og præsentation i kommunikation og IT. Jeg har lavet præsentationen for både mig og min makker, og har glemt at skrive mit eget navn på præsentation. Hvad gør jeg? Det bliver ikke skrevet som plagiat eller noget, vel? Der står det rigtige nav... -
Projektoplæg til statistikrapport
Forumindlægjeg er i gang med en matematik rapport om statistik. Vi har brugt højderne i min klasse, som går fra 162 til 200 cm. Dem skal jeg så lave en overskuelig fremstilling af obs.sættet. Det skal være grupperet. Hvordan griber jeg det an? Jeg forstår ikke helt hvilken måde der er god til at s... -
Vands specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en fysikrapport og tænkte om nogen har tid og lyst til at hjælpe. Mit problem er at jeg skal finde den specifikke varme kapacitet af vand ved hjælp af en grafisk metode - men hvordan gør jeg dette? Hvis nogen gerne vil hjælpe må de meget gerne skrive, så jeg kan send... -
Hvor meget phosphorsyre er lovligt i cola?
ForumindlægI ved sikkert hvorfor jeg spørger :p Jeg har kigget igennem flere rapporter og googled en hel del, men kan ikke finde noget officielt dokument eller lignende hvor der står en definitiv lovlig mængde phosphorsyre der må tilsættes til cola. Mit resultat er 0,392 g/L, eller 392 mg/L, hvilket jeg a... -
Folkepensionister - Hvad er det?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport og skal hive information ud fra en tabel. I tabellen er "Folkepensionister" nævnt sammen med bla. "Førtidspensionister", "Efterlønsmodtagere" og "Arbejdsstyrken i alt". Derefter er der så listet hvor ma... -
Nersts lov - forsøg - ikke standardopløsning
ForumindlægHello :-) Jeg har siddet og kigget lidt rapporter herinde og der er noget som undrer mig: En standardopløsning er jo 1.0M og derfor kan man slå Uo op i databogen. I dette forsøg er den ene opløsning dog 0.1M - og burde man så ikke finde en værdi vha. nernsts lov? Herinde har samtlige dog valgt, b... -
Noter
ForumindlægHej alle, Er der kommet en opdatering eller er det bare mig, der ikke kan finde noter, rapporter eller lignende om f.eks. kemi længere? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dette nogen steder længere. Desuden mener jeg også, at der var en side, kaldt "Noter" før, hvor man kunne væl... -
Nerver - indlæring
ForumindlægJeg er igang med at skrive en lille rapport om nerveledningssystemet. Jeg er desværre gået lidt i stå og håber at i kan hjælpe mig. Hvordan er det nu det er med indlæring? Man kan jo "lærer" nerverne nogle ting. Dvs. hvis vi sender et signal gennem en række personer, f.eks. et klem, så... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
Gærsvampes vækst
ForumindlægHej :) Sidder med en rapport, hvori jeg bl.a. skal besvare spørgsmålet: Forklar, hvad gærcellerne bruger glokosen til udover gæring? Hvilken sammenhæng er der mellem gæring og vækst? Er det korrekt når jeg indtil videre har skrevet dette? Gærcellerne anvender glukose til andet end gæring. ... -
Den globale opvarmning
ForumindlægHej Folkens. Jeg er igang med at skrive en rapport om den globale opvarmning. Jeg har tre spørgsmål, som hænger sammen. Jeg vil gerne have at i svarer ud fra den viden I har, da links, video osv. er svært at forstå, konkret set, d man ikke kan stille spg. hvis man ikke forstår. Følgende s... -
en kanonkugles bane
ForumindlægHej. Jeg har en rapport for til i morgen om kanonkuglens bane. Som i kan se er programmet Tracker blevet brugt. I forsøget skal der være to ligninger: a*t^2+b+c, hvor a er en halv g, og a*x^2-b-c, hvor a=(1/2*g)/(V_0^2*cos^2(α) ) hvor V_0 er 4,6 m/sek og α er 15 grader. hvilke fejl... -
OSO skrivning.. forsvaret?! :b
ForumindlægHey folk på Studieportalen... Om ikke så længe skal jeg til at begynde på min "obligatoriske selvvalgte opgave". Så jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle idder til emnet jeg vil skrive om ( en uddannelses inden for forsvaret, eller mere specifikt som jægesoldat ). Jeg vil gerne...
