Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19041 til 19060 af 56550
-
nem spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har fået opgave, der lyder sådan: Bestem til differentialligningen dy/dx=x¤y/2 den løsning hvis graf går gennem (1,4) mit spørgsmål er, hvordan man løser sådan en eksakt? -
Opløselighedsligevægt
ForumindlægHej :) 1. Hvordan kan man kende en opløselighedsligevægt? 2. Samme spg. mht. komplexligevægte? På forhånd tak -
Hjælp
Forumindlæg48 kr. af 192 kr. er %. Er det så 48/192*100 -
Maksimal strøm
Forumindlægbestem maksimalstrømmen, når vi ønsker en effektivstrøm på 8 A?? Er det ikke √2*8 = 11,31 A? -
Hurtigt spørgsmål om stx MAT A skriftlig
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig matematik på onsdag, og sidder derfor og forbereder mig. Jeg har fundet gårdagens sæt fra i år (uvm9;s hjemmeside), og er gået i gang med at lave det. Dog er jeg fuldstændig i tvivl om følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f (x)=e^x+7x. Gør... -
Svanens max dybdegang
Forumindlægjeg har fået dette spørgsmål: ved fuld belastning har svanen (som er en fyldekran) en dybdegang på 4,4 meter. Beregn ud fra ligningen den maximale belastning i vægt (aka ton). ligningen lyder på i cm: 0,025 * x(som er ton) +260 jeg kender svaret men aner ikke hvad udregningen er! svaret er 7... -
"store mængder"
ForumindlægHvordan siger man "store mængder" på engelsk? Min sætninger lyder: Men ikke i store mængder.. Tak på forhånd :) -
Cosinus 2ab
Forumindlægc^2 = a^2 + b^2 − 2ab * cos(C) Hvad betyder 2ab? Er det b^2 - 2*a + b? -
bestemme højden af trekant
ForumindlægHej, Jeg har en retvinklet trekant ABC hvis areal er 22,9 og B=32,3 grader og hypotenusen/ c er 10,6 Jeg skal finde højden fra c til C. Jeg har skrevet det op i formlen for trekantens areal: 1/2 * h * 10,6 = 22,9 Skal jeg ikke bare isolere h? -
Bevis formel til bestemmelse af f9;(x)
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik b, og har en opgave der lyder: "Bevis formlen til bestemmelse af f9;(x) for f(x) = ax + b", og jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise det? Jeg har i min bog fundet beviset for "f(x) = x2", men der står en masse med delta og jeg for... -
Funktionsforskrift
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave i skole der hedder at jeg skal skrive et funktionsforskrift der viser sammenhængen mellem sidelængde og omkreds på en kvadrat opgaven skal afleveres imorgen hvis i kan hjælpe mig vil det være fedt tak på forhånd -
verber
Forumindlæg"The painting costed far too much money" Jeg skal rette denne sætning og forklare den med korrekt grammatisk terminologi. "De infinitte former kan normalt ikke optræde som verballedet i en sætning. Her er "painting" ing-formen af infinitivformen "to paint". Der ... -
Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!
Forumindlæghejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det?? -
Litteratur periode
ForumindlægHej, jeg skal snart til dansk eksamen, og som I sikkert ved, så skal jeg perspektivere til noget andet fra foreksempel samme periode og så vil det være rigtig godt hvis jeg kendte lidt til hver periode. Jeg har prøvet at søge men fandt ikke sådan rigtig noget jeg kunne bruge.Så ville lige høre h... -
fodnotepolitik??
Forumindlæghej, jeg er har om "danmarks internationale placering" Jeg er kommet ind på fodnote, men jeg ved ikke hvad det er?? nogle som kan forklare mig hvad det er og hvad det går ud på?? på forhånd tak -
21-siders notater
Forumindlægopgaven under emnet fysik med navnet: "21-siders notater" kan ikke downloades som fil. Jeg er for resten selv forfatter til dette dokument. på forhånd tak -
Bekræftelse
ForumindlægHej Jeg ville lige spørge jer om, der er nogen af jer, som ved om man få et brev igen når man har bekræftet et ja tak til en studieplads. Altså om man får et brev, hvor der står på skrift at de har modtaget mit brev om bekræftelsen? -
RED MIG !! - Eksamen
ForumindlægHej derude Jeg skal op til engelsk mdt, men ved ikke om jeg har helt styr på det. Jeg er ret nervøs mht. eksamen og er bange for at jeg kludrer og begynder at vrøvle undervejs til eksamen!!! :( Jeg ved at man kan få gode karakter ved at tale tydeligt og langsomt og dermed skal det man siger... -
overskud pr aktie
ForumindlægEarning per share er i 2006 31,4 i 2007 9,2 i 2008 minus 15,7 betyder det så at en aktie i 2006 giver 31,4 kr pr aktie til ejeren ??? hvad så når den som i 2008 er minus 15,7 ???? -
Hjælp elektromagnetisme
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på?
