Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19041 til 19060 af 43092
  • National defence.

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal op til mundtlig engelsk her onsdag, og sidder og forbereder mig. Jeg er lige rendt ind i emnet Gun Pilotics in the US. og skal forklare hvad National defence er. Er der en kærlig sjæl der vil hjælpe?
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skrevet en opgave i engelsk som jeg godt kunne tænke mig at få rettet hurtigt igennem grammatisk, hvis der er nogen der vil hjælpe med det. Det vil også være meget dejligt hvis der er nogen der har nogle bedre forslag til hvordan jeg kan formulere mig. Please hjælp.
  • Bøger/hjemmesider, hvor man kan lære latin

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg kunne godt tænke mig at lære latin. Derfor spørger jeg, om der er nogle af jer, der kender nogle bøger/hjemmesider/apps, hvor man kan lære det. Helst på dansk, men engelsk er også helt i orden :)
  • Dumpede eksamen, HF?

    Forumindlæg
    Hej Alle, jeg dumpede (åbenbart) til min engelsk B eksamen, begrund af en rigtig lorte sensor. Er der nogen der ved hvis man dumpede til eksamen, om man så kan tage faget igen og stadig få SU?
  • Anatomi eksamen medicin

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at studere Medicin på Aathus universitet til vinter 2024 og kunne godt tænke mig at vide om selve anatomien, altså knogler, muskler osv. skal læres på latin, engelsk eller dansk? Tak på forhånd
  • Hjælp med at finde fejlen!

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg sidder med en engelsk aflevering og er gået i stå ved den sidste opgave. Det går ud på at finde fejlen og derefter forklare hvorfor, det er ikke lige min stærke side! jeg har prøvet håber der er nogle der vil hjælpe mig og forklare hvorfor :)
  • Jagten på et menneske... hjææælp please!

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker... Jeg har fået en masse opgaver til bogen: "Jagten på et menneske". Nogle der vil hjælpe? 1. Resume Giv et kort præcist resume af bogen. Gem dine egne meninger til senere! 2. Hvilken genre tilhører bogen ? Diskuter det i gruppen, og skab jeres egen genredefinition....
  • Matematik HJÆLP

    Forumindlæg
    Ja det er vel nærmest en gåde som jeg ikke fatter:3 mænd går ind på et hotel og betaler hver 100 kr. for et værelse. altså 300 i altLidt får hotelejeren dårlig samvittighed, og sender en ansat op med 50 kr fordi hun synes det har betalt for meget. men på vejen derop kommer den ansatte til at tænk...
  • Abstract?

    Forumindlæg
    Jeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D
  • Projektopgave

    Forumindlæg
    Ja, jeg har brug for jeres hjælp derude! I næste har jeg projektuge, og overemnet er København og så skal vi så selv finde på et underemne, men jeg har ingen idéer, om hvad jeg skal skrive om.. Så ja, er der nogen af jer derude, der kan hjælpe mig - så skriv endelig Kh S
  • Prostitution

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 9.klasse og har projektuge. Vores overemne er " det frie valg" og jeg har valgt emnet prostitution. Er der måske nogen der har en kreativ ide, til et produkt som jeg kan bruge? Tak på forhånd!
  • I tvivl om karaktere

    Forumindlæg
    Hej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til...
  • Lyrisk eller Episk

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er...
  • USA

    Forumindlæg
    Hej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj...
  • Fagforeningernes opbygning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal redegøre for fagforeningernes opbygning og deres rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne. Er der nogen der er kloge indenfor dette område må i meget gerne hjælpe :) På forhånd tak!
  • Er Leninisme og Marx-Leninsime det samme?

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om Leninisme og Marx-Leninisme er det samme? Hvis nej, hvilke store forskelle er der så?
  • tysk oversættelse.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lidt problemer med en tysk sætning, nogen som vil hjælpe?Sætningen lyder således:Es fliegt um die Lampe, dann prallt es mit dem Kopf an die Wand und landet auf Lillis Tisch.Mvh. Tonni.
  • Historieopgave

    Forumindlæg
    Hej allesammen..! Jeg skal skrive historieopgave om modstandsb evægelsens indflydelse på samarbejdspolitikens ophør.. Ville bare høre om der var nogen der kendte nogle gode bøger, hjemmesider eller andet.. meget gerne nogle kilder også..
  • Menneskerettighedserklæringen

    Forumindlæg
    ER der nogen af jer som har analyseret menneskerettighedserklæringen fra Frankrig eller den amerikanske uafhængighedserklæring?
  • narcissisme

    Forumindlæg
    hej jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en større skriftlig opgave (sso)omhandler narcissisme i dag og udviklingen gennem tiden. Og måske forslag artiler,noveller som omhandlier enmet i høj grad.