Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19041 til 19060 af 153151
-
Dannelsesperspektivet i folkeeventyr
ForumindlægHey er der nogen der kan hjælpe mig med det her begreb har aldrig hørt om det før så.. Jeg skal bruge det i en DHO-opgave. Det haster lidt. Alt kan bruges :-) -
Gramma. DO som hjälpeverbum
ForumindlægDO som hjälpeverbum (i spörgende sätninger) Oversät fölgende sätninger: 1. Hörte du hvad han sagde? - Do you heart what he sayed? 2. Hvem mödte du på hjemvejen? - Do you meeted you on way home? 3. Hvem läste historierne höjt for jer? - Who readed the histories raise for your. 4. Havde du råd... -
ret
ForumindlægDie text handel um ... (rigtigt) Og hvd betyder: Nibelungen, kan ikke finde det i ordbogen? -
Indledning
ForumindlægHej igen :-) Nøj, det er så dejligt at I er så hjælpsomme herinde! Men nu har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang! Er der nogen som har tid/lyst/mulighed for at læse min indledning til min SRP (om Penicillin) igennem? "Bare" for at se om den fanger jeres opmærksomhed og om den indeho... -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op... -
Helle Helle - Venlige Fremmede
ForumindlægHejsa..Jeg sidder med en novelle af Helle Helle, og kan ikke finde ud af hvilken slags litteratur den ville høre til, da vi ikke har haft noget om det. Men alligevel skal skrive om det. Nogen der har læst nogle af hendes noveller, der var med i novellesamlingen "biler og dyr", hvor Venl... -
Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?
ForumindlægHej! Mit navn er Kasper, og jeg afleverede bachelorprojekt i mandags den 14. december. Jeg ved, at der kan gå helt op til 2 måneder før karakteren senest bliver givet ud. Jeg vil dog høre, om i der tidligere har prøvet at aflevere bachelorprojekt virkelig måtte vente så længe på jeres karakter?... -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
HJÆÆÆLP MIG!!!
ForumindlægJeg skal finde andre landboreformer udover stavnsbåndet, så vil gerne sprøger om i kunne skrive andre landboreformer og forklar dem kort! -
Hvordan og hvorfor opstod 2. verdenskrig?
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive ca. en side om hvordan og hvorfor 2. verdenskrig egentlig opstod? Jeg har en lille idé om at Hitler og nazisterne var meget involveret, men jeg er ikke helt sikker på det. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorfor 2. verdenskrig opstod. -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
Mundtligt exam
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i Juni op til mundtlig exam, men pågrund af corona, har vi ikke lært så meget om analysering af maleri, derfor ville jeg gerne spørge om, at er der nogen som kender en hjemmeside, hvor jeg kan få vejledninger om hvad jeg skal gøre og skrive om? (Har trukket kunstneren... -
SRP - Emner i bioteknologi?
ForumindlægHej, er der nogen, der kender til gode emner indenfor bioteknologi i SRP? Jeg kunne godt tænke mig at skrive om en psykisk lidelse, men dog har jeg ikke psykologi. Er der måske et andet fag, som kan kobles til? Ellers er jeg åben for andre emner indenfor bioteknologi :) -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
SRP - 1 Verdenskrig
ForumindlægHejsa, jeg skal til at vælge emne inden for SRP, og jeg har en idé om at jeg vildt gerne vil skrive om brugen af kemiske våben som giftgas der blev opfundet under 1 verdenskrig (i Kemi A og Historie A). Problemet er dog, at jeg skal have en historisk kilde jeg kan analysere på. En kilde der måske... -
hjælp?
ForumindlægJeg skal skrive en stil som skal være en invitation fra 1700 tallet? Nogen som har noget lignende liggende? -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Har lige et spørgsmål
ForumindlægHej. Hvis jeg nu i min problemformulering kan se at jeg skal lave en vurdering af beatles i forhold til samtiden og jeg har en bog der hedder "beatles, deres historie, musik og samtid". Er det så okay at finde kilder i den? eller vil det være snyd? altså skal vurderingen være efter min... -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ...
