Dansk

Mundtligt exam

24. april 2022 af Stela2323 - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen, jeg skal i Juni op til mundtlig exam, men pågrund af corona, har vi ikke lært så meget om analysering af maleri, derfor ville jeg gerne spørge om, at er der nogen som kender en hjemmeside, hvor jeg kan få vejledninger om hvad jeg skal gøre og skrive om? 
 

(Har trukket kunstnerens billederne fra guldaldermaleri)


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. april 2022 af rakijovic

*Hej allesammen. Jeg skal i juni op til mundtlig eksamen, men på grund af corona har vi ikke lært så meget om analysering af malerier. Derfor ville jeg gerne spørge(,) om der er nogen(,) som kender en hjemmeside (,)hvor jeg kan få vejledning til hvad jeg skal gøre og skrive om."

Skrive om? Jeg troede du sagde at det var en mundtlig eksamen? Og er du helt sikker på at dit spørgsmål ikke snarere hører hjemme under Billedkunst-forummet?

På den anden side set så har de fleste dansklærere i dag også et eller flere "hippiefag" som bifag (fx billedkunst eller filosofi), og det er derfor deres – løst betegnet – undervisning ender med handle om hverken det ene eller det andet. Og Forkølelse 2.0 (corona, heineken, whatever) har, for mange undervisere (igen, løst betegnet) vist sig at være en kærkommen bortforklaring til fuldstændig at ignorere deres i forvejen underlødige arbejde.

Men hvorom alti,ng er: smut et kig på https://analysesiden.dk/billedanalyse/ og se om du finder noget brugbart dér. Fordelen ved billedanalyser, og hippiefag/-opgaver som sådan, er at du kan ævle løs om stort set hvad som helst, blot du kan argumentere for dine påstande. Dvs. det er ikke nok med tuttenuttet "min mening er lalala hihihi TikTok"; du skal derimod ud i "det er min påstand/vurdering at (...) fordi (...)". :)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #2
24. april 2022 af Stela2323

Tak for hjælpen :) 

Til examen skal jeg have mine papirer med som jeg har analyseret, derfor skal jeg skrive nogle ting ned relateret til det guldaldermaleri som jeg skal analysere.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2022 af rakijovic

*hjælpen.

*eksamen

* analyseret. Derfor

Danmarks Nationalmuseum tilbyder også hjælp: https://natmus.dk/museer-og-slotte/nationalmuseet/undervisning-paa-nationalmuseet/undervisningsmaterialer/grundskolen/historien-om-danmark/guldalderen/

Go' fornøjelse! :)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #4
24. april 2022 af Stela2323

Tak!

Brugbart svar (0)

Svar #5
24. april 2022 af hillstrøm

prøv at kigge her -

https://indidansk.dk/maleri


Skriv et svar til: Mundtligt exam

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.