Andre fag

Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?

16. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej! 

Mit navn er Kasper, og jeg afleverede bachelorprojekt i mandags den 14. december. Jeg ved, at der kan gå helt op til 2 måneder før karakteren senest bliver givet ud. Jeg vil dog høre, om i der tidligere har prøvet at aflevere bachelorprojekt virkelig måtte vente så længe på jeres karakter? Hvad er jeres egne erfaringer? Går der virkelig 2 måneder, eller er der noget af jer der har oplevet at få karakteren længe før (måske allerede efter 1 måned)?

På forhånd mange tak for jeres svar og god jul.


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2015 af MaibritG

Da jeg skrev, var der nogen, der fik deres karakter efter 14 dage, mens jeg selv måtte vente til midten af juni (vi afleverede bachelor den 1. maj i sin tid). Jeg tror dog, at det ret ret forskelligt fra bachelorprojekt til bachelorprojekt. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
16. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Der er godt nok et stort spring fra 14 dage til halvanden måned, men okay sådan er det nok bare, som du rigtigt nok siger. Tror dog næppe jeg får den i løbet af 14 dage, da det er jul... :(


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2015 af MaibritG

Det tror jeg heller ikke, at du skal regne med. :D

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
16. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Gider bare virkelig ikke at vente 2 måneder... Virker ulideligt. Villa også være mærkeligt først at få karakter i februar måned, altså efter det nye semester er gået igang...


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2015 af Therk

Hvad er den normale svartid på skriftlige afleveringer på dit fakultet? Jeg har ikke før hørt om voteringsfrister på mere end 4 uger. Derudover, på mange uddannelser, heriblandt min egen, skal man forsvare sin bacheloropgave og så giver det sig selv at vurderingen kommer umiddelbart efter votering efter forsvaret. Skal du ikke forsvare din opgave?


Brugbart svar (1)

Svar #6
16. december 2015 af MaibritG

Hvis det er humaniora, så er det meget normalt at bachelorprojektet ikke skal forsvares. Jeg skal eksempelvis heller ikke forsvare mit speciale her til august.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #7
16. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

For almindelige eksamensopgaver må der på historie (som jeg læser) maks gå 4 uger før en karakter er blevet givet. For bachelorprojekt og speciale står der dog på Universitetets hjemmeside, at der kan gå helt op til 2 måneder, det har eksaminator i hvertfald mulighed for at strække det til.

Og nej, jeg skal ikke forsvare mit projekt.


Svar #8
16. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Det er netop humaniora ja :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
17. december 2015 af Therk

Der kan man bare se - ikke engang et speciale? Det er da interessant. Så er det vel bare at vente! :)


Svar #10
17. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Har du forresten arbejdet på Århus Universitet? Det er der jeg læser :)


Brugbart svar (0)

Svar #11
17. december 2015 af MaibritG

Hvis det er mig, du hentyder til, så ja. Jeg er tilknyttet Institut for Erhvervskommunikation som instruktor. Derudover læser jeg også oplevelsesøkonomi nede på Finlandsgade.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #12
17. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Det var dig jeg hentydede til Maibrit :) Det lyder da meget spændende! Læser selv Historie oppe i Nobelparken, og ellers har jeg tilvalg på noget der hedder Journalistisk formidling. På sidste og 6. semester kommer det udelukkende til at foregå på Journalisthøjskolen ude på Olof Palmes Alle. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
25. februar 2017 af frederikkors (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.