Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19061 til 19080 af 23877
-
AT i dansk og psykologi
ForumindlægJeg har lidt et problem med at få de to fag til at hænge sammen i AT. Jeg vil gerne skrive om spiseforstyrrelser og havde tænkt at analysere nogle reklamer i dansk og skrive om teorier i psykologi. Er det for tyndt og hvad kunne jeg evt. bygge videre på? På forhånd tak -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Sanganalyse. HJÆLP, haster!1
ForumindlægHej Er ved at analysere Kim Larsens sang "Danas Have", og er nået til linien: statsministerfruen ku gå i spagat. Min lærer mente så det er fordi Anne-Mette Fogh Rasmussen var med i Vild med dans, men der måtte jeg påpege, at hun var med i 2008 og sangen er altså skrevet i 1992! Men er... -
Citering af film
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal analysere en film, og derfor skal jeg, når jeg nævner citater fra filmen, angive tidspunktet i filmen, men hvordan gør jeg det på engelsk? Det er noget, der skal fremlægges mundtligt, så skal jeg sige fx "50 minutes and 30 seconds into the movie" eller hvad siger... -
Novelleanalyse
ForumindlægHej alle lektiehjælpere Jeg sidder med en novelle, som er skrevet af Tom Kristensen. Jeg skal blandt andet give en beskrivelse af Erland Erlandsen, som er hovedpersonen i novellen. Jeg synes, at novellen er svært at forstå. Håber der er en venlig sjæl, som sidder med en analyse af den, som kunne... -
Forskel på sekvensering og STR-metoden
ForumindlægHej. Der er lidt mange metoder indenfor DNA-analyse, men jeg er ikke helt sikker på om STR-metoden ligger indenfor sekventering, eller om det er to forskellige metoder. Ved STR-metoden virker det til at man kun kigger på gentagelser, hvorimod man ved sekventering vil have en bestemt sekvens, men... -
DHO - diskuterende spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave min problemformulering til DHO, hvor jeg skriver om Nazimens ungdom, og kommer lidt ind på hvordan nazimens påvirkede unge. Jeg har fundet mit redegørende og analyserende, og mangler derved mit diskuterende. Nogen der har et forslag til hvad man kunne diskutere? elle... -
“George W. Bush’s ”Address to the Nation on the Five-Year Anniversary of 9/11” d. 11. september 2006”
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRP om Terror og 9/11. Jeg sidder og laver en retorisk analyse af George W. Bush´s tale Five-Year Anniversary. Jeg ville hører om nogle ved hvad han opnåede med talen, opnåede han befolkningens opbakning, og hvis hvad opnåede han opbakning til Håber at nogen kan... -
Budskabet i "Der er ikke noget derude"
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en analyse af Jakob Hedegaard Pedersens "Der er ikke noget derude". Jeg kan dog ikke helt se hvad budskabet i novellen er. Er der en rar person derude der kan hjælpe? Jeg har vehæftet novellen, til hvis man ikke har læst den. Håber at høre fra jer! På f... -
Sufisme
ForumindlægHej, jeg skal lave en opgave i Religion-b.. opgaven lyder således: Du skal selv stille 3 gode, fyldige spørgsmål, som du selv besvarer. De skal helst være på hvert sit taksonomiske niveau dvs. redegørende, analyserende, vurderende. 1. Du skal anvende flere af sufi-begreberne. NOGEN SOM KAN HJÆ... -
Romantiske træk i Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en analyse af H.C. Andersens "Den lille pige med svovlstikkerne". Jeg er blevet bedt om at diskutere hvilke romantiske træk, der indgår i teksten. Jeg har lidt problemer med det, så håber, at der er nogle, som kan hjælpe mig. På forhånd, tak! ... -
SRP I Dansk og Biologi
ForumindlægJeg har et stort problem med min SRP. Jeg mangler et værk at kunne analysere... en film, hjemmeside eller roman. Mit emne er depression med fokus på lykkepiller hvor jeg så vil komme ind på forskeres nye ide om at psykedeliske stoffer er det nye middel mod depression. har meget svært ved at fin... -
Forskel på kemiske og fysiske egenskaber
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at analysere et stof. Jeg skal snakke om kemiske og fysiske egenskaber ved stoffet. Er det korrekt forstået at fysiske egenskaber, er sådan smeltepunkt, kogepunkt, udseende, lugt, 'fedtelskende' osv, og at kemiske egenskaber er fx. hvis stoffet kan lave en nukle... -
Oversætte 4 dansk sætninger til Engelsk
ForumindlægHej er der nogen herinde der kan oversætte det 4 sætninger på engelsk 1. de dominerende diskurs i integrationsindsatsen set ud fra socialrådgiverens perspektiv? 2. integrationsindsatsen ud fra socialrådgiverens perspektiv 3. diskurs analyse i integrationsindsatsen ud fra socialrådgiverens pers... -
dansk synopse HF Flow 1.g
ForumindlægHejsa :) Jeg skal skrive en dansk synopse om martin luther kings død en konsekvenserne derefter. indledningen skal fylde 1/2 side redegørelse 1 side analyse 2 sider diskussion 1 side og konklusion 1/2 side problemet er at jeg INGEN anelse har om hvordan man skriver en synopse ud fra sådan et... -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho... -
Finde engelske kilder/artikler til SRP Mediefag B Engelsk A. American History X
ForumindlægJeg har valgt at skrive SRP om American History X i mediefag B og engelsk A. Jeg skal bruge nogle engelske kilder omkring emnet. Som jeg evt. kan bruge til at drage paralleller til filmen og en retorisk analyse osv. Er der nogen som har nogle specielt gode kilder liggende? Eller ideer til hvo... -
Relativen Pronomener
ForumindlægJeg er udmærket klar over at siden ikke er til at få rettet opgaver, men har længe kigget disse sætninger igennem omhandlende indsættelse af relative pronomener og jeg er simpelthen så meget i tvivl. Jeg har forsøgt at analyse sætningerne og indsætte efter kasus. Tak på forhånd, hvis du har ove... -
SRP MS- og IR-spektrum
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive min SRP om steroider i kemi A og idræt B. Skal lave en analyse af IR-spektrum og MS-spektrum, hvor jeg inddrager 91-toppen. ved godt at der er nogle SP2-hybridiseringer, men kan ikke se hvad resten er :( og er helt tabt i MS-spektrummet. på forhånd tak :)
