Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Finde engelske kilder/artikler til SRP Mediefag B Engelsk A. American History X

27. november 2014 af peterk26 (Slettet)

Jeg har valgt at skrive SRP om American History X i mediefag B og engelsk A. 

Jeg skal bruge nogle engelske kilder omkring emnet. Som jeg evt. kan bruge til at drage paralleller til filmen og en retorisk analyse osv. 

Er der nogen som har nogle specielt gode kilder liggende? Eller ideer til hvor jeg burde lede! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2014 af Moderatoren

Der findes mange SRP'er om American History X. 

Du kan evt. kigge i dem og finde inspiration til kilder.

Se her til højre under "Studieportalen.dk anbefaler:" eller på Studienet.dk


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. november 2014 af Pettson

Dit gymnasiebibliotek har givetvis betalt for, at du som studerende får adgang til nogle kvalitetsvurderede, engelsksprogede kilder - nogle i trykt form, andre i elektronisk form.

Prøv selv at se hvad du kan finde med udgangspunkt i bibliotekets webside - og tal så bagefter med gymnasiebibliotekaren for at sikre, at du har været 'hele vejen rundt'.

Dernæst kan du supplere med en informationssøgning i de kilder, som dit folkebibliotek giver dig adgang til (sørg for at være oprettet som låner i bibliotekets lånerkartotek for at få fuld adgang til de elektroniske ressourcer). Her bør du bagefter tale med folkebibliotekaren for at sikre, at du ikke har overset værdifuldt materiale (og husk oversigten over de klider, du allerede har bestilt gennem gymnasiebiblioteket, så I ikke laver dobbeltarbejde).

God informationssøgning!


Skriv et svar til: Finde engelske kilder/artikler til SRP Mediefag B Engelsk A. American History X

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.