Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19061 til 19080 af 23766
-
naturfilosofferne.
Forumindlæghvorfor begynder de fleste med Aristoteles, når de skal skrive om verdensbilledet? (eller læren om verdensbilledet etc.) Thales, Demokrit, Empedokles (og flere) havde jo også nogle bud, hvorfor undlader nogle at nævne dem? I givet fald, så skal det benævnes, at vi har projekt omhandlende verden... -
hjælp
ForumindlægHej SP.. Jeg er i gang med en kemi rapport med formålet af hvor meget H2O2 der er i apotekets brintoverilte.. teori skal jeg have reaktionsskemaerne med.. jeg har en her: 6H+ + 5 H2O2 (aq) +2 MnO-4 (aq) →5 O2 (g) +2 Mn2+(aq) + 8 H2O (l) Jeg har afstemt den og fundet OT osv.. Men h... -
Spørgsmål til kunstig befrugtning
Forumindlægjeg skal svare på de her to spørgsmål i en rapport om kunstig befrugtning, men jeg kan ikke rigtig komme frem til et svar. Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? Et hønseæg er omkring 5 cm i diameter, menneskeægget 0,15 mm. Gør rede for den biologiske betydning af denne forskel. H... -
Biologi Elisa-testen HJÆLP IDAG TAK
ForumindlægHej alle sammen.. Sidder og er midt i en biologi rapport, men har en del spørgsmål der stadig er lidt uklare for mig, og som jeg håber nogle af jer har et godt bud på :-) 1: Beskriv mekanismerne bag Elisa. 2: Hvis du ønsker at lave en tilsvarende diagnosticering af Hepatitis A, hvilke to reag... -
Absolutte og relative fugtighed
ForumindlægHej jeg skal lave denne geografi rapport om nedbør, men nu er jeg gået helt i stå. Hvis i kigger på vedhæftede fil, så er der 2 bilag. I bilag 1 skal jeg finde højden, temperatur, den relative fugtighed og den absolutte fugtighed. Jeg kan sagtens finde højden men så går jeg i stå. Det er ... -
Osmose
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse to spørgsmål angående en rapport om osmose i kartofler. Giv et bud på koncentrationen af osmotisk aktive stoffer i kartoffelcellerne, idet koncentrationen angives i % NaCl. Begrund svaret (cellerne indeholder en lang række salte, sukkermolekyler og andet, men vi... -
Boksplot - kvartilsæt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for, her til søndag. Der står jeg skal inddrage kvartilsæt med i rapporten. Jeg har lavet et blokspot, men jeg kan ikke huske hvordan man fandt det nedre kvartil & det øvre kvartil... Jeg bruer programmet "TI-Nsprie CAS Student Software" Jeg har resear... -
statistik
ForumindlægI Hite-rapporten, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne: ”Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget”. Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. a) Kommentér påstanden med b... -
transition
ForumindlægHejsa Jeg er blevet lidt i tvivl om et spørgsmål som jeg skal svarer på i min rapport, det lyder sådan her " Hvordan er der en sammenhæng mellem demografisk og erhvervsmæssig transition?" betyder det sammenhængen mellem antallet af indbygger og erhvervene, fx - er befolkningen høj vi... -
Muhammed-krisen ??! DIO
ForumindlægHeej Jeg er igang med at skrive min DIO (Tværfaglig eksamensopgave, Det Internationale Område) Og har valgt at skrive om Muhammed-krisens økonomiske konsekvenser for Danmark. Så vil bare høre om der er nogen der har nogle spændene fakta om sagen, eller eventuelt kan henvise mig til et sted hvor ... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
Rstriktionsanalyse
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi rapport, der hedder "Permethrin-resitens hos hovedlus". Der kommer nu en opgave, om at jeg skal tegne resultater af en ristriktionsanalyse for a. hovedlus der ikke har udviklet permethrin-resistens. b. hovedlus der er heterozygote for permethrin-resist... -
DIO synopse eksamen- hvad skal man sige?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation at jeg skal til DIO eksamen her på mandag, men sytnes at det er frustrerende at vi ikke har fået mere vejledning end vi har. Jeg har afleveret en SYNOPSE og ikke en rapport som ellers er gjort mange andre år. Dette er en af grundene til at det er svært... -
Amylase og NaCl
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport og har lavet et forsøg hvor jeg sammenligner reaktionshastigheden mellem en opløsning bestående af 2 ml vand + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1ml spytamylase og en opløsning bestående af 2 ml 0,9% NaCl-opløsning + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1 ml spytamylase. Jeg e... -
Stikprøve, population osv. - Kommentér på påstand
ForumindlægI en Hite-rapport, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne: "Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget". Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. Evt. Nogen der ka... -
Dafnier og nikotinpåvirkning
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en rapport om, hvordan nikotin påvirker dafnier. Dog er vores teori baseret på nikotins påvirkning på mennesker. Jeg har fået oplyst, at eliminationshalveringtiden på nikotin i blodet hos mennesker er på omkring 2 timer. Dog tænker jeg ikke, at denne viden kan bruges om... -
Libyen
ForumindlægJeg sidder med en samf rapport, hvor jeg skal: Opstil en model, der indeholder fire faktorer, der kan forklare Danmarks deltagelse i interventionen i Libyen, som den kommer til udtryk i nedenstående citat. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser. Jeg har valgt at lave en mode... -
DIO eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation at jeg skal til DIO eksamen her på mandag, men sytnes at det er frustrerende at vi ikke har fået mere vejledning end vi har. Jeg har afleveret en SYNOPSE og ikke en rapport som ellers er gjort mange andre år. Dette er en af grundene til at det er svært ... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at skrive en rapport om ELISA - metoden. Min lærer har dog fortalt mig at jeg også skal sørge for at skrive noget om proteinsyntesen i teoriafsnittet, men jeg forstår ikke, hvad ELISA-metoden har noget at gøre med proteinsyntesen overhovedet, da man i ELISA sætter fok... -
Atomfysik - optisk gitter og spektrallinjer
ForumindlægHej :) Jeg har lavet et forsøg, der gik ud på at finde ud af hvilke stoffer der er i en spektrallampe og en sparepære. Til rapporten skal man skrive et teori-afsnit og lysets afbøjning i et optisk gitter og om spektrallinjer. Jeg har indtil videre skrevet dette: "Et optisk gitter opdeler...
