Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 19061 til 19080 af 176853
-
Rettelse af grammatik i tekst - Niveau A - På forhånd mange trak
ForumindlægHjælp til rettelse af grammatik -
HJÆLP til problemformulering og problemstilling i AT2015 (psykologi C & samfundsfag A)
ForumindlægHej guys Jeg har altid svært ved at lave gode problemformuleringen og -stillinger, da det ikke kommer til at lyde 'godt', og tænkte I havde nogle ideer ?!? Jeg skriver AT2015 i psykologi og Samfundsfag og har om nazistisk propaganda under Holocaust. Jeg skal kæde det sammen med dette år... -
Engelsk skr. A-niveau (STX) sygeeksamen 2008?
ForumindlægNogen der ved hvilken tekst man kom op i? -
Biologi - Energi og muskler a. 10 min.
ForumindlægHej Er der ikke lige nogle som kan hjælpe med disse spørgsmål? - Hvordan får kroppen energien til sine livsprocesser? ? - Forklar kort hvordan vores muskler er opbygget og fungerer. ? - Gør rede for hvilke energisystemer kroppen anvender hvis man løber i moderat tempo i ca. 10 min. -
Live like a dog, alone - resume og analyse HJÆLP
ForumindlægNogen forslag til en rigtig god analyse af denne tekst? :) -
opg. 1.14 i Blå eksamensopgaver A-niveau
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave opgaver i bogen "Kemiopgaver" - en ny, blå bog - og mangler hjælp til bl.a. opg. 1.14. Er der nogen der har lavet den? For synes ikke det kan passe at man skal bruge 1,75 L K2Cr2O7 til at oxidere 100 mL FeSO4'7H2O :P -
Dansk A, hhx, 14. august 2024
ForumindlægEr der nogle der sidder inde med denne opgave? -
a) Bestem forskriften for 𝑔(𝑥) og reducer mest muligt
ForumindlægHej Jeg har en opgave jeg ikke helt forstår -
vælger man de som valgfag eller skal man tage det på a , b, eller c?
Forumindlægja til psykologi? -
Spansk A-niveau årsprøve - Rette mit oplæg?
ForumindlægHej Alle! Jeg skal op til årsprøven i spansk i morgen og jeg er ikke den bedste til det, så ville lige høre om nogen kunne rette mit oplæg igennem? (Selvom der måske nok er mange fejl) :P på forhånd tak :) -
Find x, x+a•x=4
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til denne, wofram aplha siger det er x= 4/a+1 Kan ikke rigtig se hvordan den kan komme frem til det. -
bio-opgave om osmose stx a-niveau
Forumindlæghejsa.. jeg har en aflevering til næste uge om osmose i en mælkebøtte.. det er den første opgave i et eksamenshæfte (studentereksamen, vejledende opgavesæt 2, a-niveau, maj 2006). Er ikke særlig god til biologi, så ville lige høre om der var andre der har haft denne opgave, der kunne komme med li... -
Bestem a og b og benyt tal i en model??
ForumindlægHar vedhæftet et billede af opgave formuleringen. a) Benyt tabellens data til at bestemme a og b. b) Benyt modellen til at bestemme den årlige affaldsproduktion fra danske husholdninger i 2005, og bestem det år, hvor den årlige affaldsproduktion fra danske husholdninger var 3500 tons. c... -
1 mat A opg. Trigonometriske funktioner. HJÆLP!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) Opgave Vi har en cylindrisk, VANDRET liggende beholder med plane endebunde. Beholderens dimensioner er: Diameter d = 0,5 meter Længde L = 1,2 Beholderen er fyldt lidt op med ... -
It's a good life...
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en opgave om en novelle "It's a good life" Opgaven går ud på 1. At lave en introduktion 2. At lave et resumé 3. At beskrive "Setting" altså tid, sted osv... 4. At kommentere på historien 5. At skrive en konklusion Jeg har brug for... -
Selvvalgte emner ved tysk mundtlig eksamen?
ForumindlægHej... Vi skal til at forberede vores tyske synopse til den mundtlige eksamen, og jeg mangler et emne. Det skal omhandle noget om Tyskland. Nogle gode forslag? Mvh William -
Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g
ForumindlægHej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp... -
Reducer a^2-b^2-2a-b^2+b^2
ForumindlægNogen der ved hvordan man reducer ovenstående udtryk? -
Bestem tallene a, b og c for et andengradspolynomium
ForumindlægHey! Sad lige og kiggede nogle gamle eksamenssæt igennem (Er ved at læse op til en prøve på Torsdag), da jeg så stødte ind i en opgave jeg ikke rigtig kan løse. Af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide hvordan man løser denne type opgave, hvis jeg nu skulle støde på den i fremtiden :) Her er opga... -
Skr. Fysikeksamen 2005
ForumindlægNogen der kender en side hvor der findes en gennemgang af opgaverne fra skriftlig fysik eksamen 2005(maj-juni)?
