Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19081 til 19100 af 28854
-
Perspektivering til "Danmark mit fædreland"
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg skal analyse digtet "Danmark mit fædreland", og med det skal jeg kunne perspektivere til noget. De fleste ville nok tænke, at det mest logiske ville være, at perspektivere til national sangen fordi at mange sammenligner den lidt med "Da... -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
udryddelseslejren
ForumindlægHvad viser billede? er det ikke noget med at Jødisk kvinde og tre børn går mod gaskammeret i kz-og udryddelseslejren -
hvad betyder....
Forumindlæg....klansamfund? hvad indebærer begrebet??? -
Stauning-Munch-Regeringen
ForumindlægHvad var det Stauning-Munch-Regeringen (Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre + Thorvald Stauning som statsminister) gjorde da de kom til magten d. 30. april 1929? - Gerne nogle sider hvor jeg selv kan læse på det. Ville være dejligt :) -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a... -
forskel
Forumindlæghvad er forskellen mellem resume og referat ? -
Kejserens nye klæder - eventyrtræk ?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen, men jeg er lidt død omkring det der eventyrtræk.. Er der evt. nogen der kan fortælle mig om der er nogle bestemte eventyrtræk i eventyret Kejserens nye klæder :-) På forhånd tak. -
Oversættelse
ForumindlægHej er dette rigtig formuleret har prøvet det bedste jeg kan. Das Geschichte handelt um das Glückliche Fall um wie Sascha und Elisabeth treffen. Sascha ist der schlimmste junge in viertel. Er ist ein einsam junge. Er schwänzte oft die schule. Ab und zu stielt er auch Apfelsinen ins Frau B... -
Ideologier og holdninger - hvad og hvorfor?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse ? hvordan finder jeg ud af hvem tilhøre de forskellige holdninger? tror godt jeg efterfølgende kan beggrunde hvorfor, hvis jeg lige får hjælp til at vide hvad er hvad. Nedenstående udsagn er udtryk for forskellige ideologiske holdninger. Du skal prøve at fin... -
EU
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Hvilke problemer der truer sammenholdet i EU? -
Slette min opgave
ForumindlægHejsa, kan umiddelbart ikke selv få lov at slette min uploadede opgave!? - men den ene opgave jeg har uploadet må meget gerne slettes for at blive uploaded som PDF i stedet. Tænkte ikke lige på, at ligningsprogrammet kun har det ønskede udseende på min computer. Vh Mads -
Moderne eventyr
ForumindlægJeg skal aflevere et moderne eventyr og er gået helt kold. så er der nogle der har nogle ideer?;.)) -
samfundsfaglig viden: 12 minutter mere om dagen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen lave en fremlæggelse, som skal handle om at Lars Løkke selv har forslået at vi skulle arbejde 12 minutter mere om dagen! Jeg mangler dog nogle ideer til hvilken samfundsfaglig viden jeg kan inddrage. -
1. verdens krig
ForumindlægHej alle (-: Der er 2 spørgsmål jeg meget gerne lige vil have svar på. 1: Hvilken områder mistede tyskland efter 1. verdens krig? 2: Bar Tyskland hele skylden for krigen?, for og imod. -
ydre eller Indre ??
ForumindlægHej! jeg er igang med en bograpport om bogen kys og knogler, jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen til at se om det er indre eller ydre.. -er der nogen der kan give mig et svar på hvad der er indre og ydre ? ud over at ydre er udseende, og indre er tanker og følser... -
Geo? eh ... Hjælp.
ForumindlægHej alle. Er ikk' den bedste til Geo. og har brug for lidt hjælp. Her er nogen af de spørgsmål jeg har brug for hjælp med. 1) I hvilken stat ligger Celebes og hvad er det? 2) I hvilken stat ligger Iildlandet og hvad er det? 3) Hvad er kl. i Tokyo hvis den er 12 i Dk? 4) ... -
Folkeuniversitetet?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 8. Klasse, der mangler en del faglige udfordringer. Jeg har tænkt på om det mon vil være ok at melde mig til nogen af folkeuniversitetets forelæsninger/kurser? Er det noget, jeg overhovedet kan komme til, eller er jeg for ung? -
Erindring..
ForumindlægHej. Er der nogle er jer der har lavet en Erindring om jeres barndom jeg lige kan låne ? :). Den skal helst være om der i var omkring 1-5 år, og dem må meget gerne være opdigtet. Ps. Ingen overdrivelse når du opdigter :). -
hjæælp jeg skal skrive en novelle
ForumindlægHJÆÆÆLP!! jeg skal skrive en novelle, hvor situationen og stemmningen i billedet spiller en væsentlig rolle. ( der er et billede hvor der sidder en dame og en mand overfor hinanden og kigger væk fra hinanden som om de er blevet uvenner) novellen skal ínholde et eller flere flashback, o...
