Generelt

Folkeuniversitetet?

06. november 2020 af Gabri1322
Hej,
Jeg er en elev i 8. Klasse, der mangler en del faglige udfordringer. Jeg har tænkt på om det mon vil være ok at melde mig til nogen af folkeuniversitetets forelæsninger/kurser? Er det noget, jeg overhovedet kan komme til, eller er jeg for ung?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2020 af Eksperimentalfysikeren

Jeg har set på FU-Københavns hjemmeside og har ikke set noget om alder. Jeg ved ikke, hvordan det ligger med de andre FU. Prøv at ringe til dem eller send en maill til dem og spørg.

Prøv at se på deres program, om der er noget, der interesserer dig.

Du skriver ikke, hvilke interesser, du har.


Svar #2
07. november 2020 af Gabri1322

#1
Jeg har set på FU-Københavns hjemmeside og har ikke set noget om alder. Jeg ved ikke, hvordan det ligger med de andre FU. Prøv at ringe til dem eller send en maill til dem og spørg.

Prøv at se på deres program, om der er noget, der interesserer dig.

Du skriver ikke, hvilke interesser, du har.

Jeg er primært interesseret for filosofi. De har en række forløsninger om Iliaden, Odysseen og Æneiden (som jeg har læst). Jeg har overvejet at melde mig til. Er dog ikke sikker på hvordan det kommer til at fungere niveaumæssigt, men må gå ud fra at det ikke bliver synderlig mere kompliceret end selve teksterne.

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. november 2020 af Justitia

Du kan jo prøve at tilmelde dig Gabri1322.

Hvis niveauet er for højt, så er du den erfaring rigere. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. november 2020 af Eksperimentalfysikeren

Det ser for mig ud til, at du har et godt udgagspunkt. Du har læst værker, som ikke ret mange ser noget til før de har oldtidskundskab i gymnasiet. Jeg vil tilslutte mig #3.


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. november 2020 af Capion1

Man skal dog bemærke, at fagområderne er delt i op til flere adskilte moduler, og hvert modul ikke er
helt billigt at tilmelde sig. Vil man f.eks. gerne have en bred viden om den antikke historie, kræver det
flere moduler, der hver især omhandler et snævert, men koncentreret område. Læs i hvert fald deres
katalog med de enkelte moduler og find det eller de der har interesse, både for ånd og pengepung.


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. november 2020 af gerthansen

Tror du får det bedste svar hvis du selv tager fat i dem i hører ad.


Skriv et svar til: Folkeuniversitetet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.