Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19081 til 19100 af 153151
-
SS0
ForumindlægHejsa er ved at skrife sso i samfundsfag, om kultursammenstød mellem vesten og islam. Håber nogen er interesseret i at hjælpe med at kigge opgavens 2 færdige delkonklutioner,for evt fejl og mangler. Desuden hvis i ved noget om tesen, "Clash of civilisation", må i gerne assistere mig i m... -
komplekse tal
ForumindlægHej Jeg er ved, at skrive sso om komplekse tal. Hertil har jeg fået til opgave, at løse nogle 2.gradsligninger, det mener jeg, at jeg har godt styr på, men det kunne være dejligt, hvis jeg på en måde kunne tjekke mine resultater. Så mit spørgsmål lyder: Kan man på en eller anden måde tjekke sine... -
Hymnisk patriotisme
Forumindlægmin lærer har valgt i min opgave at jeg skal forklare noget om hymnisk patriotisme, det står ikke i min opgaveformulering, og derfor kan jeg måske ik rigtig spørge om hvad det betyder, jeg er i gang med at skrive SSo om heinrich Heine, og har læst hans bog Deutschland ein wintermärchen, nu sidder... -
N'te grad eller n'te potens?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i tvivl om noget - i min sso om komplekse tal har jeg skrevet: Et komplekst tal med n’te potens, danner en tilsvarende regulær n-kant. Hedder det n'te potens eller n'te grad når man snakker om z^n = a ?... Jeg nævner senere i opgaven også 2.gradspolynomier, hvor ... -
Finanspolitik - Dansk økonomi
ForumindlægJeg er i øjeblikket i fuld gang med min SSO i international økonomi og ville høre om der var nogen der kunne give mig noget hjælp! Jeg skal foretage en analyse af den danske økonomi og analysere finanslov 2007's effekt på efterspørgslen i samfundet og den øvrige samfundsøkonomi. Bagefter sk... -
Holdninger til bekæmpelse af fattigdom - HASTER!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SSO om fattigdom. I diskussionsdelen skal jeg diskutere politiske partiers holdning til bekæmpelse af fattigdom, men jeg kan ikke finde disse holdninger. Nogen der kan hjælpe? - Jeg har skrevet noget om kontanthjælpsloftet og hvordan højrefløjen mener at det kan m... -
En strålende sol - eksamensprojekt (SRP)
ForumindlægHej, Jeg går på HF og skal skrive SSO (det samme som SRP) i faget dansk i starten af februar måned, hvor jeg skal analysere bogen "Under en strålende sol" af Khaled Hosseini med fokus på Kvinders levevilkår i Afghansitan. Jeg ville høre om der er nogen der har skrevet en opgave o... -
Bevægelse i gravitationsfelt
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SSO i matematik og fysik og har lige fået min problemformulering udleveret. Den lyder: "Bevægelse i grvitationsfelt Du skal selv disponere opgaven, men besvarelsen skal indeholde følgende elementer: - En teoretisk gennemgang af differentialkvotienten. - Beskri... -
Samfundsmæssige årsager til mobning
ForumindlægHej, jeg sidder i færd med at skrive min sso (kunne ikke lige finde den under kategorier), i min opgave skriver jeg om mobning. her skal jeg bla. svare på hvad samfundsmæssige årsager til mobning kunne være. her er mine første tanker at man kan blive mobbet på grund af ens religion, eller det at... -
Hvorfor blev Mandela et vigtigt symbol?
ForumindlægHey Sidder ligesom mange andre og knokler med sso og kunne godt bruge noget hjælp. Min lærer gav mig følgende spørgsmål i min problemformulering: Diskuter hvorfor Mandela blev et vigtigt symbol for den sorte befolkning?". Jeg har søgt rigtig mange steder efter artikler, opgaver mm., men ... -
logistisk vækst hjælp !?
ForumindlægHej derude jeg håber der stadig er nogle kloge matematik hoveder oppe, jeg har en sso opgave i matematik omkring logistisk vækst som jeg skal aflevere imorgen. og et af de spørgsmål jeg skal besvarer volder mig enormt store problemer da jeg er i tvivl om hvad der egentlig er relevant at have med ... -
Leibniz og newtons metoder...
ForumindlægHej... Jeg sidder med min SSO, og har fået stillet opgaven: Forklar hvordan man vha. Leibniz og Newton metode kan bestemme tangentens hældning i et punkt for kurven beskrevet ved ligningen y^2-x^2=0. Det der forvirre mig er at jeg ved at isolere y, og dermed kan "oversætte" til et mo... -
Primær og sekundær tekster
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive min SSO, så nu sidder jeg lidt og søger på, hvordan man skriver en god opgave. Jeg kom så til at tænke på, at jeg både skulle bruge primærkilder og sekundær kilder. Og det er så her min spørgsmål kommer: Hvad er det præcis forskellen er? Hvis jeg selv skulle s... -
Diskusion ved omsorgsvigt
ForumindlægHejsa Jeg går på HF og skal snart skrive SSO, jeg har vaglt at skrive i psykologi med emnet omsorgsvigt. Jeg har snakket med min vejlder, som synes jeg er langt i processen, men jeg mangler stadig at "indkrese" opgaven lidt, så derfor skulle jeg finde 5 forskellige diskusions sprøgs... -
Klage over standpunktskarakter.
ForumindlægHej, jeg har forleden fået min afsluttende karakter i Matematik hvor jeg er ret utilfreds. Jeg har opsummeret hvordan det har gået med faget nedenfor, så jeg vill generalt høre om det er et stretch for mig at klage. Matematik (10 mdt, 10 skr). - Jeg har været den mest verbale gennem forløbet o... -
Mangler du hjælp med dine lektier?
ForumindlægEr der nogle dage hvor du har umulige opgaver for? Gider du ikke lave dem? Du nægter at lave hele opgaven eller bare dele af den? Drømmer du at få en til at hjælpe dig med dem eller lave dem for dig? Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig/jer med dine/jeres lektier. Det gælder i fagene engelsk, spansk,... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Nationalsange
ForumindlægHejsaJeg har fået til opgave at skrive en stil, hvor jeg skal sammenligne tre nationalsange. Danmarks, norges ("Ja, vi elsker dette land") og sveriges ("Du gamla, du fria").Jeg ville være meget taknemmelig, hvis jeg kunne få hjælp til at bestemme, hvilken PERIODE i litt. histo... -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Nogen der har læst: Ernest Hemingway: "The Docter and the Doctor's Wife"
ForumindlægJeg skal aflevere en engelsk stil på mandag: en analyse af "The Doctor and the Doctor's Wife", Hemingway. Hvis der er nogen der har læst denne historie og evt. analyseret den, ville det være rart hvis I havde nogle guldkorn eller andre ting?
