Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19081 til 19100 af 24088
-
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
Kommentarer til skriftlig eksamen i dansk 2011
Forumindlæg1: To Verdener Skriv en litterær artikel om "To Verdener". Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af To Verdener (tekst 1), hvor du blandt andet undersøger tekstens komposition. Giv en perspektivering til perioden. Min besvarelse er vedhæftet. Teksten (To Verdener) kan f... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
Aften. Den gamle kone og døden
ForumindlægHej. For omkring en uge siden trak vi i mundtlig dansk, og jeg trak maleriet "aften. Den gamle kone og døden". Jeg er næsten færdig med min analyse, men nu vil min lærer gerne have at jeg skal skrive noget om Eksistentialismen, og kan bare ikke finde ud af hvordan det har nogen sammenh... -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
hjælp
Forumindlæghej allesamen jeg vil lige høre hvad den stil i dansk fortjener jeg skulle skrive en artikel, til en hf klasse, om Forskellige måder at oplev tiden på. og en Analyse af Simon Fruelunds ”Flod” Novelle og skulle have noget med fra de andre stil tekster med hvilket jeg ikke har lavet ... -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en... -
Historiske kilder - Sovjet
ForumindlægVi er to, som skriver AT om bogen 1984 af George Orwell og vi skal bruge nogle udtalelser om Sovjet, gerne noget om overvågning, som vi kan bruge som historisk kilde til at lave kildekritisk analyse på. - Men vi kan ikke finde nogen!! Så hvis der er nogen som ligger inde med noget i den dur, må d... -
Ideer til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Min veninde og jeg er i gang med at analysere et pressefoto. Vi skal finde et oplæsningsstykke men vi har ingen ide, håber at der er nogle som kan hjælpe. Billedet er taget i en lufthavn under coronakrisen hvor der er to mennesker der er på vej hen for at tjekke kufferter ind og to menneske... -
Kan patos gå over til at være etos?
ForumindlægJeg sidder med en performativ dokumentar og prøver at analysere, hvilke appelformer den indeholder. Så tænkte jeg; kan appelformen patos, som appellerer til modtagerens spontane følelser, gå over til at være etos, som bidrager til modtagerens tillid til afsenderen? Eller skal appelformerne tænkte... -
Hvad belyser biologi?
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i AT forklare hvorfor jeg har arbejdet i faget biologi. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal sige, fordi det eneste jeg har brugt faget til er at redegøre for hvad en DNA-profil er, hvad den bruges til, og hvem der findes DNA-profiler af. Jeg har analyseret i samfun... -
Biologi
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i AT forklare hvorfor jeg har arbejdet i faget biologi. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal sige, fordi det eneste jeg har brugt faget til er at redegøre for hvad en DNA-profil er, hvad den bruges til, og hvem der findes DNA-profiler af. Jeg har analyseret i samfun... -
Engelske gloser?
ForumindlægHej. Står og skal op i engelsk årsprøve............ Skal under prøven analysere en tekst som jeg trækker. Tænker at det kunne være godt med nogle soldie engelske gloser som har noget med tekstanalyse at gøre. Altså noget som: First person narrator Suspense curve osv. Nogle der har flere gode gl... -
Dispotioner til fysik - eksamen!!
ForumindlægHej jeg sidder og er gået meget i stå med mine dispotioner til fysik, som er nu på tirsdag d. 31/5. Jeg vil blive rigtig glad hvis i kan hjælpe. Evt. sende jeres dispotioner? Har virkelig brug for hjælp.! Jeg skal have lavet dispotioner til: -Syre/base -Salte -Kemisk analyse - Gødning -Alkoho... -
DET GYLDNE SNIT?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere et billede og kunne rigtig godt bruge noget hjælp: Hvordan beregner man det gyldne snit? Synes ikke rigtig, jeg kan finde noget på nettet, som er til at forstå; så jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen kunne forklare/fortælle, hvordan det gyldne snit beregnes... -
Mundtlig spansk eksamen imorgen!
ForumindlægHej Idag har jeg trukket en 4 siders spansk tekst, som jeg skal bruge imorgen til spansk eksamen. Jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg skal gribe teksten an? Skal man analysere, fortolke og perspektivere som man gør med en normal dansk tekst? Og hvor mange min. af eksamen bliver brugt til denne d...
