Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19081 til 19100 af 104934
-
Udgangspunk i/ grundlag af
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder: lave en sammenligning mellem ...... med udgangspunkt i selvvalgte kilder. Med udgangspunkt i, betyder det ikke at jeg skal have noget udover de selvvalgte kilder. Eller er det på grundlag af?? -
HJÆLP -fortæller
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om, hvilken fortællertype, der er tale om i digtet: "det er blevet os pålagt" af Klaus Rifbjerg. Digtet består af 3 strofer, som alle begynder med "det er blevet os pålagt", hvilket netop gør mig i tvivl om fortællertypen. Da de 3 strofer ellers ligner hina... -
HJÆLP mat problem
ForumindlægReducér udtrykket 2x(x+y)-(x+y)2, og reducér udtrykket -
Naaede de færgen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med kompositionen i Naaede de Færgen af Johannes V. Jensen......?knuz -
Spansk, hjælper???
ForumindlægHola! Im looking for someone who can help me with my spanish Hope to hear from YOU ;0) -
SRP - hjælp
ForumindlægHej. Jeg har i min SRP fået til opgave at lave følgende beregnings opgave, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Opgaven lyder som følger: Opgave 1. En prøve indeholder kobber anbringes i en reaktor på et sted, hvor den termiske neutronflux er 1012 cm-2 s-1 Prøven udtages efte... -
Isotoper
ForumindlægHejsa, er der ikke noget der skal fortælle mig helt nødagtig hva isotoper er, og om det bruges til noget bestemt, inde for kemien????Jeg ved godt at isotopnavne hentyder til, hvor mange nukleoner et atom indeholder... Men er slet ikke helt med...Håber nogen kan og gider hjælpe mig... -
Integralregning
ForumindlægOkay.... F1 og F2 er stamfunktioner til f(x)=1/3 -3Desuden gælder at F1(1)=2, og at grafen for F2 har linjen med ligning y=-2x+1 som tangent. Bestem F1 og F2Jeg har fundet F1 til at være: lnx-3x+5Men jeg kan ikke finde F2... Nogen der kan hjælpe mig?? -
Ligningesystem
ForumindlægHej jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor man gør som man nu gør med indsættelsesmetoden, hvis i kan forklare med ord ville det være fantastisk. -
oversættelse af sætning
ForumindlægHej. Er ved at skrive engelskstil, og kan ikke huske hvordan ordet >sådanHåber der er nogle som lige har tiden til at hjælpe mig! Ville jeg blive glad for!Silje -
ammoniumnitrat
Forumindlægdet kan godt være det er et dumt spm men kan virkelig ikke huske det...hvad er den kemiske formel for ammoniumnitrat?er det NH4NO3og når det reagerer med vand så går det bare i opløsning ik?altså NH4+ og NO3-takker:) -
Vektorfunktion
ForumindlægHeyhey..Jeg sidder lige og roder lidt i følgende opgave:-------------------------En partikel bevæger sig i en banekurve giver ved vektorfunktionen:_......| 2*cos(t)) |r(t) = |-3+4*sin(t)| =>Bestem skæring med x-aksen-------------------------LØSNINGSFORSLAG:y(t) sættes lig 0 =>t = -sin^-1(3... -
Gm(NADH)
Forumindlæghejza! Hvordan slår man Gm(NADH) op i en datadog, og evt er der nogen der er så venlige at fortælle mig, hvad den er? -
Et spørgsmål!
ForumindlægEr der nogle steder hvor man kan oversætte fra eng til dansk eller omvendt? -
Regneforskrift
ForumindlægVil noen så være så venlig at hjælpe mig med en regneforskrift til hver af funktionerne her?!:1: (0,1)-(4,2) og2: (0,3)-(4,38) -
case study 3
Forumindlægjeg går på teknisk skole og jeg behøver case study 3, er der nogle der har det -
Dansk stil
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der har et par guldkorn til en tekst af Henrik Dahl, der hedder "døden er et vilkår" fra eksamenssættet i dansk august 2002. -
cellen
ForumindlægHej folkens. Er der en der kan fortælle mig om cellemembranens opbygning, og om hvordan ilt transporteres fra alveolerne og over i blodet? :-) -
Cyberspace?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke helt, hvad cyberspace er? kan nogle nogenlunde forklare mig det? ved kun at det er noget med science fiction og noget med computere? -
Lagrange-mekanik i fysik
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor man med fordel kan beskrive koblede penduler ved hjælp af Euler-Lagrange-ligningen (se f.eks. ligningerne (9)--(19) på http://scienceworld.wolfram.com/physics/DoublePendulum.html)?
