Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19101 til 19120 af 23690
-
Reggae - Jamaica
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive om Reggae (hovedsageligt på Jamaica) i fagene Historie A og Musik A. Først vil jeg redegøre for reggae-genren og efterfølgende vil jeg undersøge hvilken rolle Bob Marley spillede ift. reggae (han sang ofte om frihed, religiøs... -
Fysik og Engelsk (HJÆLP!!)
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om Titanic kan dog ikke finde på en problemformulering og nogle problemstillinger. Ved godt hvordan jeg skal gøre, ved at redegøre for Archimedes lov som det fysiske men ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre på det redegørende niveau med det engelske samt så vil jeg... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og har valgt fagene engelskA og MediefagB, hvor mit emne skal være kvindeundertrykkelse. Min lærer har forslået at jeg skal læse og analysere filmen 'the hours', men jeg synes ikke, at den handler om kvindeundertrykkelse på den måde. Jeg har overvejet at lave e... -
Inspiration til Vø/engelsk SRP
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til at have min vejleding i SRP, ud fra fagene Engelsk og Virksomhedsøkonomi.. Indtil videre har jeg ikke funder en god måde at forbinde de 2 fag, på grund af, at det kan blive besværligt at skaffe det nødvendige materiale fra en international virksomhed til at lave m... -
3. personsfortæller og synsvinkler...?
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til afgangsprøve i dansk, og jeg mangler at analyser fortælleren. Jeg er altid forvirret, når jeg skal analysere fortælleren. Der er 3. persons fortæller - altså han eller hun og jeg-persons fortæller. Det er jeg med på, men hvad er alvidende fortæller? ... -
Dansk samfundsfag SRP, mangler inspiration
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP. Som fag har jeg valgt dansk og samfundsfag (A). Jeg vil i min opgave forsøge at belyse det senmoderne samfund generelt, for derefter at fokusere på bestemte tendenser kendetegnende for senmoderniteten vha. sociologiske teoridannelser - speciel... -
AT - religion metoder
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at rette mit AT-projekt, og er gået lidt i stå mht. religions metoderne. Mit emne er Jehovas vidner og har sammensat fagene dansk og religion. Jeg skal så til at analysere en tekst fra en gruppens bøger. Denne er en biblefortolkning og en slags vejlednings bog, f... -
Sovjetiske mål og midler i rumkapløbet.
ForumindlægHej. Sagen er meget simpel. Jeg skal redegøre for den kolde krig fra 1947-1969 med henblik på en analyse af USSR's mål og midler i rumkapløbet. Første problem er, at jeg ikke har nogle kilder der fortæller noget om USSR's mål og midler i rumkapløbet. De bøger jeg har lånt og det jeg find... -
Herman Bang - Ved Vejen
ForumindlægEr der nogen der har læst "Herman Bang - Ved Vejen"? Jeg skal fremlægge et analyserende oplæg om romanen og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle gode idéer til fremlæggelsen? Jeg kan komme ind på følgende: * Komposition * Fortællerforhold (herunder fortælletid og for... -
Religion og historie - palæstina israel
ForumindlægJeg skriver AT om Israel-palæstina konflikten i Religion og historie med fokus på årene 48-60. hvor jeg diskuterer jødernes kamp for det gode liv. I historie har jeg valgt at lave IP analyse på aktørerne under konflikten I religion har jeg valgt at tage citater fra GT der omhandler at gud... -
søger tekst om overvågning + psykologi metoder!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave AT projekt. Jeg skriver i dansk A og psykologi C, det emne jeg har valgt er overvågning på arbejdspladsen. Jeg vil ud fra en tekst, artikel eller ... analysere den danskfagligt. I psykologi vil jeg kigge på om overvågningen af de ansatte kan føre til stress. Mit spørgsmå... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
Artikelanalyse
ForumindlægIfbm. mit AT-projekt skal jeg undersøge mediernes fremstilling af bagmanden Wikileaks med udgangspunkt i en dansk-faglig analyse. Desværre halter mine kompetencer på det punkt, eller faktisk er jeg snarere af den opfattelse, at det er svært/umuligt at sige noget dybere analytisk om en artikel. I... -
Hjælp til gittes monolog om venstrefløjen
ForumindlægHeej! Jeg har alvorligt brug for hjælp. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal skrive en mini srp opgave som skal afleveres på torsdag. Jeg skal give en analyse og fortolkning af "Gittes monolog om venstrefløjen" af Per Højholt (1984). Jeg forstår slet ikke hvor teksten vil hen ... -
Metoder - Paradise Hotel
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at se på, hvilke metoder, jeg har benyttet mig af, i min AT-projekt, hvor jeg har skrevet i psykologi B og samfundsfag C og har arbejdet med selviscenesættelse i Paradise Hotel. Jeg har brugt den kvalitative metode i begge fag, idet jeg har kigget på interviews. ... -
deduktiv vs. induktiv metode
ForumindlægHej alle, Jeg arbejder i øjeblikket med min AT eksamen men er blevet i tvivl om min metode del. Jeg skriver, indenfor psykologi og samfundsfag, om iscenesættelse i det senmoderne samfund gennem tv-mediet som iscenesættelsesplatform. Jeg har ved hjælp af Freuds narcissisme teori, analyseret Amal... -
metode engelsk!
ForumindlægGoddag, jeg har nogle AT-spørgsmål som haster utrolig meget da jeg skal op imorgen!! jeg er kommet i dybe problemer med hensyn til min metode i engelsk! Jeg skal analysere showet feat factor. Men her er jeg kommer i dybe problemer mht. til hvilken metode jeg har brugt!! Jeg har skrevet at jeg h... -
Grundforløbsprojekt 2011 / HHX Det kulturelle område (Amerikanisering)!
ForumindlægHejsa derude! Jeg skal til at igang med Grundforløbsprojekt. Jeg har om Amerikanisering og skal forbi følgende punkter: 1: Du bedes kort redegør for årsagerne til, at USA tiltrækker forskellige nationaliteter. 2: Med udgangspunkt i en selvvalgt tekst om en gruppes indvandring i ISA bedes du ... -
Finde blå toner i noder
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til årsprøve i musik på mandag. Jeg har dog et lille problem. Jeg kan ikke finde ud af at finde blå toner i noder. Vi skal analysere soul og der står decideret som et af underspøgsmålende i vores analyse vejledning er der blå toner. Jeg har fint styr på at de blå toner i ...
