Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19101 til 19120 af 170365
  • 11. September - Konsekvenser, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :)
  • Landbrugsstøtte!!!!

    Forumindlæg
    Er der nogen er jer, der kan nævne nogle fordele ved at bevare landbrugsstøtten?
  • kritik af økonomiske modeller

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med at lave en god kritik af de økonomiske modeller, herunder SMEC, ADAM, osv.. Selv har jeg været inde på noget med en psykologisk effekt på folket - altså kan en lavkonjunktur skabes, hvis man varsler for tidligt. Håber, der er en, der har nogle gode idéer:)
  • Kina Som supermagt?

    Forumindlæg
    Hejsa. Sidder med et projekt og vil gerne hører folks mening om Kina som en supermagt? Hvorfor er de en potentiel supermagt eller hvorfor er de ikke? Har det fakta at det er et kommunistisk land nogen betydning? På forhånd tak:)
  • ADAM - prognose

    Forumindlæg
    Jeg skal finde en prognose, som er blevet udarbejdet med brug af den makroøkonomiske model ADAM. Jeg har søgt længe på google, men har intet fundet. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Keynes - Det haster!

    Forumindlæg
    Hej Er i gang med en opgave i 3.g, og har brug for lidt hjælp Kan keynesianismen genoplives som vision for socialdemokratiet? Hvilken betydning havde Jens Otto Krag for det danske velfærdssamfunds udvikling? Hvordan blev keynesianismen brugt i Danmark da Jens Otto Krag var statsminister? Kan...
  • kvalitativ kvantitativ

    Forumindlæg
    Hey jeg har om den globale opvarmning i at med historie (samfundsvidenskab) og kemi . Jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg skal skrive jeg har anvendt den kvalitative og kvantitative metode... for jeg har ikke helt forstået hvad det egentlig er.. i historie har jeg har skrevet noget om Al gore...
  • Økonomisk krise 1973

    Forumindlæg
    Hvilke krise hvad det at Danmsrk oplede i 1973 i sammenhænge med den danske velfærdsstat og hvilke konsekvenser havde det for Danmark.. Kan de glade 60'er sammenlignes med udviklingen af den danske velfærd?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hvad var Christian' winthers uddannelse!! PFA!
  • Analyse af finansielle informationer?

    Forumindlæg
    Hej og tusind tak for at ville hjælpe. Min opgave er følgende: "En analyse af de finansielle informationer Finansielle informationer som skal analyseres: Omsætning, omkostninger, årets resultat for 3 år. I skal analysere udviklingen i de relevante finansielle informationer ved brug af argum...
  • Uddannelses muligheder?

    Forumindlæg
    Hej folkens - jeg møder ind til 2g her efter sommerferien. Jeg ved allerede på forhånd hvad jeg tænker jeg vil jeg vil have en karrerere i. Det skal være noget indenfor samfundsfag, Kan i komme med nogle bud på hvilke uddanelser som ville være gode? Jeg sigter efter et snit på 7 cirka.
  • Amerikanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Hvad var årsagen til den amerikanske borgerkrig?
  • hjælp--> Argumenter for Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til en dansk tale, jeg skal argumentere for, hvorfor man skal vælge samfundsfaglig studieretning. Kan I godt hjælpe mig med at argumentere for det? Tak på forhånd
  • Brexits konsekvenser

    Forumindlæg
    Hej. Er der en, der kan hjælpe med at udarbejde en problemformulering, eller hjælpe med at udarbejde en, da jeg er helt lost på, hvilke områder inden for brexits konsekvenser jeg skal fokusere på, og hvilke materiale jeg skal bruge. Håber inderligt, der er en, der kan hjælpe Tusind tak på forhånd
  • historie spørgsmål den kolde krig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået et spørgsmål "er verden på vej mod en ny kold krig" Jeg ville sige nej men ville gerne lige høre jeres meninger:) -Magnus
  • industrialiserede

    Forumindlæg
    fordele og ulemper ved det industrialiserede landbrug?
  • Hurtig brug for akut hjælp til samfundsfag !!!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning FOR den nuværende VK-regerings skatteform 2010. Der er et billede vedhæftet omkring nogle statestikker. Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Please hjælp mig Tak på forhånd :)
  • 11 eller 13??

    Forumindlæg
    Hvis man får 11 til eksamen i skr. mat. på B-niveau, og 13 til eksamen på det 1-årige A-niveau, får man så 11 eller 13 'samlet'?/TZa
  • Nogle opgaver jeg har svært ved

    Forumindlæg
    Opg 1) En lineær funktion y =ax+b går gennem punkterne (2,6) og (5,4). Opgave: Beregn en forskrift for funktionen. Opg 2) Udregn følgene vha. potensregneregler: 1) a^3 * (a^-1)^2 * a^7 2) a^2 * 0,1^3 * 10^3 * a^0 3) a^5 / (a^2)^3 Opg 3) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem A(...
  • Eksamener?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er dog kun i gang med første året på HHX, men jeg ville høre om man ligesom i folkeskolen, skal op i både mundtlig og skriftlig dansk til eksamen på tredje året? Jeg ser meget frem til jeres svar. På forhånd tak!