Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19101 til 19120 af 153151
-
hjælp til 2 årsopgave Grækenland
ForumindlægHej jeg skriver 2 årsopgave i det antikke Grækenland, hvor jeg først har redegjort for polisbegrebet(den græske bystat) I diskussionen vil jeg diskutere hvilken betydning religionen havde for grækerne og inddrage de græske guder, hvor jeg ligger fokus på guden Demeter og forklarer hendes f... -
Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne?
ForumindlægJeg skal besvare nogle spørgsmål i forhold til en opgave i historie ungdomskultur, herunde skal jeg svarer på spørgsmålet : Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne? Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme frem til et klart svar udefra det vi har skulle læse som pensum. Hvis i har nogl... -
Hisopgave kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900
Forumindlæghej..Jeg er i gang med at skrive historie opgave om kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900, men er gået lidt i står.Derfor vil jeg høre om der er nogle der har skrevet en opgave om emnet og kender til nogle gode bøger eller andet..håber på lidt hjælp :) -
Engelsk hjææælp:))
ForumindlægHej allesammen jeg har engelsk opgave som var at skrive videre på en historie, da jeg ikke er særlig god til engelsk har i mulighed for at rette min opgave pleaseeee det tager kun 10 minutter eller eventuelt bare markere min fejl tusind tak for hjælpen på forhånd:) -
indhold?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en historie opgave om wannsee konferencen, men nu er jeg kommet i tvivl om hvad der egentlig ska være i sådan en opgave... :-SSkal der være en analyse? eller en diskution... ? Håber der er nogle der vil hjælpe.. -
Aboriginere
ForumindlægHEJJeg har en fremlæggelse i historie til onsdag og min opgave består i at finde oplysninger om hvordan aboriginernes forhold blev ændret under koloniseringen i Australien. Er der nogen der har nogle gode sider / bøger de vil anbefale, eller måske selv har skrevet opgave om det emne???Mvh. Birgitha -
Tristan and Isolde
ForumindlægHej! Vi er i gang med at læse historien "Tristan and Isolde" i engelsk, og vi skal skrive en alternativ slutning på historein. Jeg har rigtig svært med denne opgave, så ville spørge om der er nogen som også har lavet denne opgave? eller bare en som kan hjælpe mig :) -
hjælp- romantikken
ForumindlægHej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig -
Det feudale samfund
ForumindlægJeg er igang med at skrive min dansk-historie opgave. Jeg har brugt begrebet 'det feudale samfund' i min opgave, og er nu ved at lave fodnoter, men jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive hvad det er. please hjælp, den skal afleveres i morgen :( -
Danskopgavens opsætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave, men har valgt kun at skrive i dansk. Jeg er dog i tvivl om helt præcist hvad den skal indeholde, er der nogen der har en overordnet model for opgaven? Tak på forhånd:) -
idé til noget om cuba og kommunismen?
ForumindlægHEj Jeg skal skrive den her opgave og jeg tænker at det skal være om cuba og kommunismen. men jeg mangler lidt noget at gå ud fra, (jeg skriver opgaven i historie) er det nogle der har nogle idéer til nogle undringsspørgsmål? -
Lidt hurtigt hjælp
ForumindlægHej Jeg er i gang med min historie opgave, og skriver om 2. verdenskrig.. jeg er igang om noget med Hitlers liv, og er noget til punktet hvor han var rigskanser.. Nogle derr kort kan forklare hvad det var, og hvad hans opgave som rigskansler var -
Da Vinci mysteriet
ForumindlægHey folkens!Nogen der har læst Da Vinci Mysteriet, som kan fortælle mig om det er helt hen i vejret at overveje at skrive om den i 3.g ?? -
Hvordan starter man på sit essay`?
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp fordi jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte med at skrive essay.Jeg har kun skrevet et essay før men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde. Opgaven var i 6. klasse så jeg er helt blank.vær venlig og hjælpe mig -
Fremlæggelse+Valgfrit emne?
ForumindlægHej Jeg skal snart fremlægge om noget i Engelsk som jeg selv vælger, men så er det nu at jeg ikke ved hvad emnet skal være. Fremlæggelsen skal varer i cirka 2-5 min. Jeg tænkte på måske at lave et refrat af en film eller noget..? Hm men alligvel der må da være noget bedre end det? Kom med nogle b... -
Hvilke varer producere Sydafrika?
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) -
Miljøbeskrivelse???!!
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal beskrive det der står Dyk herefter dybere ned i de tre miljøer Mikkel befinder sig i. -Hvilket miljø lever han i hos sin far og bror? -Hvordan er miljøet hos Lena? -Hvilket miljø befinder han sig i hos plejefamilien? -
Perspektivering
ForumindlægEr der nogen der kan komme med et eksempel på en sang, digt eller lignende der kan perspektiveres til The Hours? Det skal helst være en engelsksproget tekst. -
HjÆÆÆÆLP
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad dette billeder viser og fortæller -
HJÆLP! Mundtlig eksamen engelsk B!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til min syge eksamen i engelsk i morgen... hvilket jeg ikke er glad for... Jeg sidder så nu og har helt glemt hvordan man kan se forskel på de forskelige genre ? tale, short story, osv.? Kan i hjælpe mig? På forhånd tak!
