Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19101 til 19120 af 23684
-
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og har valgt fagene engelskA og MediefagB, hvor mit emne skal være kvindeundertrykkelse. Min lærer har forslået at jeg skal læse og analysere filmen 'the hours', men jeg synes ikke, at den handler om kvindeundertrykkelse på den måde. Jeg har overvejet at lave e... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Hjælp til modelvalg
ForumindlægOpgaven/Problemformuleringen lyder sådan: 1. Redegør for de kulturelle forhold i Danmark, der gør at man kan arbejde med begrebet ”den økologiske forbruger”. 2. Foretag en analyse af 2 reklamer for økologiske produkter, herunder Kornkammerets reklamefilm: ”Økologisk me... -
Inspiration til Vø/engelsk SRP
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til at have min vejleding i SRP, ud fra fagene Engelsk og Virksomhedsøkonomi.. Indtil videre har jeg ikke funder en god måde at forbinde de 2 fag, på grund af, at det kan blive besværligt at skaffe det nødvendige materiale fra en international virksomhed til at lave m... -
Dansk samfundsfag SRP, mangler inspiration
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP. Som fag har jeg valgt dansk og samfundsfag (A). Jeg vil i min opgave forsøge at belyse det senmoderne samfund generelt, for derefter at fokusere på bestemte tendenser kendetegnende for senmoderniteten vha. sociologiske teoridannelser - speciel... -
Sovjetiske mål og midler i rumkapløbet.
ForumindlægHej. Sagen er meget simpel. Jeg skal redegøre for den kolde krig fra 1947-1969 med henblik på en analyse af USSR's mål og midler i rumkapløbet. Første problem er, at jeg ikke har nogle kilder der fortæller noget om USSR's mål og midler i rumkapløbet. De bøger jeg har lånt og det jeg find... -
Afhængighed(rusmidler, kokain osv.)
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i biologi om afhængighed (kokain). Herunder vil jeg gerne skrive om belønningscentret(rusmidler), nervesystemet. Jeg inddrager et musseforsøg på det analyserende plan, samt Overvågning af narkotikasituationen) og Narkotikasituationen i Danmark - delrapport... -
Herman Bang - Ved Vejen
ForumindlægEr der nogen der har læst "Herman Bang - Ved Vejen"? Jeg skal fremlægge et analyserende oplæg om romanen og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle gode idéer til fremlæggelsen? Jeg kan komme ind på følgende: * Komposition * Fortællerforhold (herunder fortælletid og for... -
Statstik
ForumindlægEt forskningslaboratorium er ved at indkøre en spektrofotometrisk metode til bestemmelse af titanium i malm. I den forbindelse undersøges nøjagtigheden for metoden, samt om der er systematisk forskel på resultater opnået for to ansatte laboranter. Det vides, at resultaterne for denne type af kemi... -
søger tekst om overvågning + psykologi metoder!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave AT projekt. Jeg skriver i dansk A og psykologi C, det emne jeg har valgt er overvågning på arbejdspladsen. Jeg vil ud fra en tekst, artikel eller ... analysere den danskfagligt. I psykologi vil jeg kigge på om overvågningen af de ansatte kan føre til stress. Mit spørgsmå... -
Spørgsmål ift. kildekritik og kildeanalyse
ForumindlægGodaften. Jeg sidder lige og skriver SRP. Jeg er dog lidt i tvivl om noget ift. kildeanalyse. Jeg har fået opgaveformuleringen: Lav en historisk analyse af hvordan og hvorfor Sydafrika overgik til en demokratisk styreform med inddragelse af selvvalgt materiale. Jeg har valgt at dele analyse... -
Reklameanalyse til prøven
ForumindlægGoddag til alle! :D Jeg har været utrolig heldig at trække levende billeder til danskprøven- jeg har derfor valgt at analysere en reklamefilm. Jeg er dog en smule råvild over hvilken en jeg burde vælge, da jeg gerne vil analysere en reklame der hverken er for simpel eller for kompliceret. Hvis m... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
Immigration i Danmark
ForumindlægI min problemformulering skal jeg gøre følgende: Jeg vil redegøre for begrebet immigration, herunder vil jeg undersøge nogle nøgletal der beskriver immigrationen i Danmark. Desuden vil jeg redegøre for begrebet integration og undersøge hvordan nogle forskellige indvandregrupper er integreret... -
Artikelanalyse
ForumindlægIfbm. mit AT-projekt skal jeg undersøge mediernes fremstilling af bagmanden Wikileaks med udgangspunkt i en dansk-faglig analyse. Desværre halter mine kompetencer på det punkt, eller faktisk er jeg snarere af den opfattelse, at det er svært/umuligt at sige noget dybere analytisk om en artikel. I... -
Hjælp til gittes monolog om venstrefløjen
ForumindlægHeej! Jeg har alvorligt brug for hjælp. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal skrive en mini srp opgave som skal afleveres på torsdag. Jeg skal give en analyse og fortolkning af "Gittes monolog om venstrefløjen" af Per Højholt (1984). Jeg forstår slet ikke hvor teksten vil hen ... -
Sidste Time af Dennis Jürgensen
ForumindlægHej! Til min SRP skal jeg bl.a. analysere "Sidste Time" af Dennis Jürgensen, men for at kunne analysere den er det ret vigtigt at forstå den først. Jeg har nu læst bogen to gange, men er stadigvæk forvirret over slutningen.... Skal det forståes på den måde at det er biologilæreren Gerlu... -
Metoder - Paradise Hotel
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at se på, hvilke metoder, jeg har benyttet mig af, i min AT-projekt, hvor jeg har skrevet i psykologi B og samfundsfag C og har arbejdet med selviscenesættelse i Paradise Hotel. Jeg har brugt den kvalitative metode i begge fag, idet jeg har kigget på interviews. ... -
deduktiv vs. induktiv metode
ForumindlægHej alle, Jeg arbejder i øjeblikket med min AT eksamen men er blevet i tvivl om min metode del. Jeg skriver, indenfor psykologi og samfundsfag, om iscenesættelse i det senmoderne samfund gennem tv-mediet som iscenesættelsesplatform. Jeg har ved hjælp af Freuds narcissisme teori, analyseret Amal... -
metode engelsk!
ForumindlægGoddag, jeg har nogle AT-spørgsmål som haster utrolig meget da jeg skal op imorgen!! jeg er kommet i dybe problemer med hensyn til min metode i engelsk! Jeg skal analysere showet feat factor. Men her er jeg kommer i dybe problemer mht. til hvilken metode jeg har brugt!! Jeg har skrevet at jeg h...
