Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19141 til 19160 af 24088
-
Hjælp til valg af tekst til valgte emne.
ForumindlægHej. Nu da jeg skal til at skrive danskehistorie opgave, har jeg gjort mig lidt tanker omkring hvad jeg vil. Jeg skriver i dansk, og vil umiddelbart tage udgangspunkt i naturalismen(dualismen), hulelignelsen og de to verden. Nogle ideér til, hvordan man kan få det til en opgave? skal der være en... -
Litteraturvidenskab - kompendier til salg
ForumindlægAlle kompendierne er med 50% rabat eller mere, og er gældende til den nuværende bacheloruddannelse + enkelte der også gælder for tilvalgsstuderende. Selv om underviserne nogle gange skifter, er pensum som hovedregel det samme. Ring eller skriv for uddybende oplysninger om de enkelte bind: pern... -
sosu assistent elev: hjælp til aktivitet
Forumindlæghej alle, jeg er sosu assistent elev, og jeg er på praktik i psykiatrin. jeg skulle skrive en opgave af en psykisk syge mennensker som jeg lavede aktivitet med. aktivitet er: jeg gik turen med borgerne for at købe noget tinge men det gik ikke som aftalt . opgaven er at: jeg skal skrive hvord... -
Komposition i fantasy genre.
ForumindlægJa, jeg skal lave en bograpport samt analyse af en "Djævelens Lærling", og skal skrive hvordan forfatteren har opbygget handlingen, om der fx er flash backs, en ramme, fremadskridende, eller om historien følger et bestemt mønster fx hjem-ude-hjem? Nogen som har læst bogen, der evt.... -
Kommunikation i Praksis akademi
Forumindlæghej, Jeg skal skrive min første projekt opgave nogen sinde. Læser Kommunikation i Praksis på akademiudd. Er i gang med min opgave, men har store udfordringer med analysen jeg har intet begreb om hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen som ligger inde med opgaver indenfor dette studie, som ... -
Tysk aflevering
ForumindlægHAr en aflevering for, hvor man skal indsætte bestemmelses ord i nogle tomme felter. Man skal analysere sætningerne, således at bestemmelsesordet kommer i den rigtige kasus. Det er navne ordenes køn, fx. hankøn, hunkøn, intetkøn flertal.. Kan bare ikke finde ud af det!!!!!!????? hvordan ved... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Flyv fugl! Flyv
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove" -
Kortfilm hjælp HASTER!!!
ForumindlægHej alle jeghar lynhurtigt brug for hjælp Er i gang med at analysere en kortfilm, der hedder De nåede færgen Punktet komposition kan jeg ikke rigtig finde ud af Jeg tænkte på at det er jo ikke altid alle punkter man kan bruge til alle film. Men hvis man kan, hvordan kommer man ind i filme... -
SRP - HHX
ForumindlægHej alle sammen ;-) Jeg står og skal til at vælge fag i SRP. Jeg overvejer følgende kombinationer: Afsætning + IØ Her tænker jeg noget i stil med eksport og afsætning af x produkt på et marked på baggrund af en makroøkonomisk analyse. Har I nogen forslag til, hvilket produkt det kunne være... -
Hjælp til perspektivering - Fluen på væggen
ForumindlægHej Jeg er ligenu i gang med at analyser "Fluen på væggen" af UFO Yepha, og jeg har meget svært ved at lave min perspektivering, da jeg ikke ved, hvad jeg skal perspektivere til i hverken pensum eller udenfor pensum. Så hvis i kunne hjælpe mig lidt, med hvad jeg kunne perspektivere ti... -
Forskel på andenhåndskilde og sekundær kilde?
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive en analyse af Novo Nordisk' og insulins historie (som fortalt af novo nordisk selv), og er blevet i tvivl om, hvilken type kilde der er tale om? Og hvad er forskellen på en andenhånds- og en sekundær kilde? Link til Novos historie https://docplayer.dk/... -
Nogle der vil rette min engelsk stil?
ForumindlægHej :-) Jeg har forsøgt mig med at analysere Macbeth filmen. Da jeg er helt utrolig dårlig til engelsk grammatik, vil jeg blive lykkelig hvis der er en der gider kigge den igennem, da den er lidt lang, behøver det ikke være en grundig gennemgang, bare så i kan fortælle mig hvor de største fe... -
Hjælp, det haster!
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke finde ud af det, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for stedse. Ser... -
Hjælp, det er en NØDSITUATION
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for s... -
bølgelængde
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå, og tænkte på om der er nogle der kan forklare/hjælpe med dette: En lampe med natriumdamp udsender karakterisktisk gult lyst. Når lyset fra en sådan lampe analyseres i et gitterspektrometer, hvor giteret har 600 streger/mm, ses linjen fra første orden i afbøjningsvinklen ... -
HJÆLP! Historieopgave! Spørgsmål..
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal analysere ''Seneca, Om slaveri'' et uddrag fra Senecas brev 47. Er der nogen af jer der ved hvornår brevet blev skrevet? (Nedskrivningstidspunkt)? Kan nemlig selv ikke finde det, og det står ikke i kilden. Håber der er en som kan hjælpe mig. På fo... -
Hjælp til forståelse af tekst..
ForumindlægHej alle, jeg skal til lave en analyse af en kronik skrevet i information med overskriften; En dag sagsøger jeg sgu mig selv. Jeg har en del problemer med at forstå selve teksten og hvad det er, at Sarah Bastholm vil have frem med denne kronik.. Jeg håber virkelig på lidt hjælp, mange tak!! H... -
SRP i Eng/His -The Color Purple
ForumindlægJeg har valgt at læse The color purple med henblik på at analysere den i min engelsk del af min SRP. Jeg er nettop gået igang med bogen, og ville høre, om der var nogle der havde læst den, og måske kunne hjælpe mig med at finde nogle ting som jeg særligt skal ligge mærke til i bogen? håber mege...
