Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19161 til 19180 af 48964
-
Spørgsmål om kilder
ForumindlægHey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe... -
HJÆLP - DET HASTER!!!!
ForumindlægHej, hvad symboliserer metoperne på Parthenon templet? -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Computerspil
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle spændende eventyrspil? I så fald, hvad gør dem gode? -
jakob ejersbo
Forumindlæghej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Hvad kunne et emne i en roman være?
ForumindlægHej! Jeg har akut brug for hjælp, da jeg står og skal aflevere en boganmeldelse torsdag. Men en af spørgsmålene til denne kære boganmeldelse, er hvilke emner bogen behandler. Jeg har valgt at læse bogen Maze runner - udbruddet. Men jeg er i tvivl om hvad et emne kunne være, eller eventuelt hvi... -
subjektiv vs objektiv metode
ForumindlægHej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie -
digt af Oehlenschläger, help?!
Forumindlæghar trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette?? -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Kim fupz Aakeson
ForumindlægJomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget -
De store opdagelser - HJÆLP, HJÆLP
ForumindlægHvilke betydning har de store opdagelser fået? Hvad har de betydet for os? tusind tak -
osmanniske samfund
Forumindlægher er der nogen der lige kan hjælpe ? :) 1. Gøre i hovedtræk rede for den osmanniske samfundsstruktur i perioden efter konstantinopels fald frem til ca. 1700-tallet. Læg især vægt på de forskellige samfundsgruppers forhold til magtens centrum:sultanen. tak på forhånd ;) -
kompositionsanalyser?????!!!
ForumindlægHey :D Jeg skal lave en opgave omkring Nordkraft hvor jeg skal lave en kompositionsanalyse af grundstrukturen (???) Er det hvor jeg skal se om forfatteren går tilbage i tiden eller i "nutiden" hele tiden? Ved nemlig ikke helt hvad er kompositionsaanalyse er. På forhånd tak. - Bach7 -
Historiefagets metoder
ForumindlægHej, jeg skal skrive hvilket metoder jeg har anvendt i historiefaget i synposen, men er i tvivl. Jeg har læst artikler på nettet, og så har jeg også hentet en del viden i lærebøger. Men artikler fra. f.eks. danske nyhedsaviser og lærebøger er jo ret objektive. Med andre ord, så er det forfatt... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
Novelle, hvor lang
Forumindlæghar skrevet dette ind til videre, skal den være længere? Rystende hænder Hun kiggede på sin søn, med sine trætte øjne fulde af sønnens smerte. Det gav mig et stik i hjertet hver gang jeg så på dem, moderens øjne fyldt med længsel, sønnens tomme og grå udtryk i de rødsprængte øjne. Medikament... -
Folkevise - hvilken genre?
ForumindlægHej folk! Jeg skal skrive en litterær artikel om en stykke af tryllevisen "Ridder i Hjorteham". Det drejer sig om stykket som følger: 1. Hr. Lave boer sig ude ved Aa, Han kan baade seile og roe; Han lokker saa mangen stolt Jomfru, Han giver dem løse Tro. Drømt haver Svenden ... -
Perspektivering og fortolkning?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig forstået hvad det er man skal når man skal perspektiverer og fortolke en tekst når man laver en analyse på den pågældende tekst. Nogle der kan komme med nogle brugbare svar der kan give et bedre overblik? Takker ..
