Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19161 til 19180 af 33650
  • Tilbagefaldsprocenten

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der ligger inde med tilbagefaldsprocenten for unge kriminelle? må gerne være så ny som muligt men alt kan modtages
  • Min problemformulering

    Forumindlæg
    Hej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i...
  • definer...

    Forumindlæg
    fortælleteknik=? Og kom gerne med eksempler, tak:) (hvis du også kan sige noget "generelt" om tid og sted/miljø (er det ikke det samme?) så må du også gerne det..)
  • Krimi

    Forumindlæg
    Nogen, der kan anbefale en rigtig god krimi, som man kan læse over sommerferien? (Ikke for mange sider :))
  • 24 t. EKSAMEN - demo, retssystem og menneskerettigheder

    Forumindlæg
    Hej alle Har trukket demokrati, retssystem og menneskerettigheder. Handler om terrorpakken, hvor nogen mener at den krænker privatlivet og retsstaten ved at man begynder at overvåge folk mere. Nogen som har forslag til, hvad jeg skal huske at have med i dette emne? Og hvad man evt. kunne perspek...
  • gyser

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en opgave som skal være en gyser ved ikke hvad den skal handle om hjælp
  • Ein Diskjockey verliert Fans

    Forumindlæg
    Jeg er kommet op i en tekst som hedder "Ein Diskjockey verliert Fans" Og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der kender den og hvad de fik ud af den. Er ved at gå i sort
  • Sokrtaes og jesus?

    Forumindlæg
    Hvad er ligheden mellem Sokrates og Jesus, hvis man skal drage paralleler? Er helt på bar bund!
  • Videnskabens feljtagelser

    Forumindlæg
    Kan I nogle eksempler på at videnskaben engang troede noget og så viste det sig at være forkert? Der er jo den klassiske med kemikeren Antoine Lavoisier der sagde: "Stones cannot fall from the sky, because there are no stones in the sky!" men det var inden man lærte begrebet meteoritt...
  • Sten, Saks Pair af Naja Marie Aidt, hvilken fortæller er der brugt?

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen der har læst Sten Saks Papir af Naja Marie Aidt, og hvis ja er der så en der kan fortælle mig hvilken fortæller der er brugt?! :-) På forhånd tak!
  • Emner

    Forumindlæg
    Hvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes
  • Anders Foghs nytårs tale 2001

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har Resume til Anders Foghs første nytårs tale i 2001 ???
  • Folkens, Så er den fundet!

    Forumindlæg
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14570020.html?forside Hvad siger I så?
  • Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)

    Forumindlæg
    Hei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne...
  • Kim fupz aakeson

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Verdens uartigste dreng af Kim fupz aakeson?
  • UTOPIER

    Forumindlæg
    hej ska skrive AT om utopier med fagene hist/old aner ikke hvad man kan skrive om. hjælp!!
  • emne valg

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en kronik eller en kommentar om et selvvalgt emne, som jeg har en holdning til. Men ved ikke helt hvad jeg kan skrive om, pls hjæælp!!!
  • Perspektivering???!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har altid undret mig over hvordan man egentlig perspektiverer en tekst. - Jeg ved godt hvad "Perspektivering" er. Jeg bruger det som regel også når jeg skal perspektivere et billede. - Men hvordan perspektiverer man eks. Tepotten med noget andet.
  • hvordan ''tager'' man billeder fra en film?

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak
  • AT WHAT!?!?!

    Forumindlæg
    hej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot