Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19181 til 19200 af 27879
-
Projekt
ForumindlægHej Allesammen. Her sidst i januar skal jeg skrive en studiretnings-opgave. Og mit emne er "bevægelse i planen" Mit spørgsmål til jer er om i har nogle ideer, da vi skal aflevere en problemformulering snarest. Altså hvad vil i undersøge hvis det var jeg der havde dette overemne? Og hv... -
Finanskrisens påvirkning på Tyskland.
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med ideer til hvad jeg skal skrive når jeg skal gøre rede for hvordan den tyske samfundsøkonomi blev påvirket af den globale finanskrise efter 2008? Eller hvor jeg kan finde informationer om dette emne? Har været inde på diverse dan... -
Algebraisk løsning af to eksponentielle funktioner givet ved: f(x)=5*1,2^x og g(x)=12*0,87^x
ForumindlægTil emnet eksponentielle funktioner er jeg løbet ind i et ligningsløsnings probelm med to eksponentielle funktioner. Jeg skal løse to eksponentielle ligninger som er givet ved: f(x)=5*1,2^x og g(x)=12*0,87^x Håber at I vil være behjælpelige med min problemstilling -
Relevant stof.
ForumindlægHej folkens. Jeg har en problemformulering, der lyder. Hvordan så man på verden gennem tiderne? Hvorfor og hvordan ændrede verdensbilledet sig, og hvilke betydninger gav det? Så ville blive utrolig glad, hvis nogle ville give et finderpeg angående hvem og hvad jeg skal læse. På forhånd tak. P... -
MÅ JEG SE DIN SRP OPGAVE?
ForumindlægJeg skal til at skrive min srp opgave- skriver i engelsk og samfundsfag. Emnet er identitet i det senmoderne samfund. Jeg skal analysere en enegelsk novelle, The Red Line. Jeg mangler lidt inspiration til layaout og indledning- så ville være lykkelig hvis jeg måtte se en af jeres opgaver:) Behøv... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
Religions og ..... (hjælp) ?
ForumindlægHejsa Jeg læste lige alle de indlæg herinde for at få inspiration til valg af emne i AT, hvor jeg syntes dette lød spændende: terroisme og ekstremisme Jeg er matematikker, og derfor SKAL jeg have et videnskabsfag med.. Så hvis jeg nu vælger religion, hvad synes i så mit andet fag skal være?.. ... -
rygeforbud i DK -> ja eller nej?
ForumindlægJeg skal aflever en skriftlig diskussion - pro et contra dvs. jeg skal være for og imod en sag. Jeg skal altså være neutral, og viser to sider af mit emne. Jeg har valgt at skrive om: Skal vi i Danmark indføre totalt rygeforbud? Jeg vil gerne høre jeres holdninger til det :o) -
Velfærdssamfundet?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med alle mulige emner til AT - "fremtiden..." og forsøger at bestemme mig. Men går ikke så godt.. Nu tænker jeg velfærdssamfundet og dens fremtid? - samfundsfag er selvfølgelig valgt, men hvad skal mit andet fag være? Historie? Men hvad skal jeg bruge d... -
fightergruppe..
ForumindlægHej, jeg er i gang med en psykologi B aflevering og pt er vores emne noget med gruppekulturer. Er der nogen, der kan komme med en helt klar definition på begrebet fightergruppe? Jeg har et nogenlunde billede af hvad de er for nogle, men jeg er ikke 100 % sikker.. Håber der er nogen, der kan hjælp... -
Hjælp til SRP, hvorfor vandt Obama
ForumindlægHej Alle Er her nogle, som har en idé/ideér til inddragelse af samfundsfagligviden, når jeg skal diskutere hvorfor Obama vandt præsidentvalget i år 2008? Jeg skal nemlig indrage samfundsfaglig viden. Jeg har tænkt på at komme ind på disse emner: Irak-krigen, "Change vs Experience&... -
Malcolm x legacy
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet Civil rights in America og herunder er min delemne Malcolm X. Jeg ville gerne fortælle om Malcolms X legacy, men kan ikke rigtig finde noget. Jeg vil fortælle om ``Malcolm x today`` og ``role model for black people`` men kan ikke finde noget særligt. Jeg håber nogen der k... -
Metoder i Biologi til AT
ForumindlægJeg skal op i AT, med fagene dansk og biologi. Mit emne er madspild, hvor jeg i biologi delen snakker om de fordærvende mirkoorganismer i maden, herunder eukaryate og prokaryote celler. Mit problem er at jeg ikke helt ved, hvilken metode jeg så bruger i biologi. Håber nogen vil hjælpe -
Grundvand Med et Dokument
ForumindlægHej, Jeg har lavet 3 arbejdsspørgsmål med 1 problemformulering, hvor to spørgssmål er sat sammen til en. Jeg vil gerne have at i ser på den og fortæller hvordan den er før jeg skal sende den ind til min lærer. Har i så nogen emner som jeg kan fremlægge om indenfor grundvand, da jeg også ska... -
HJÆLP TIL PRODUKT
Forumindlæghej. Jeg har projektuge, vores overemne er en verden i forandring, og jeg har valgt at have underemnet trendsættere og rollemodeller. vi ved virkelig ikke hvordan vi skal lave et produkt og hvad det skal være. Så hvis der er nogle der har foreslag, eller ved noget interessant om vores emne, må ... -
Undersøgelse/forsøg i atomaffald
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til en prøve i naturfag hvor jeg skal have 3 undersøgelser/modeller/forsøg med.Mit emne er atomaffald og har allerede en model og et forsøg. Min model er nogle tegninger af det finske atomaffaldlager, og mit forsøg viser hvorfor man bruger ler, til at holde vand ude af atom... -
Klima, jordbund og landbrug
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om klima, jordbund og landbrug i Ghana, Æqypten og Danmark. I rapporten skal jeg beskrive hvorfor emnet er relevant og aktuelt og det synes jeg er meget svært. Det er det sidste jeg mangler i rapporten så jeg håber der er nogen der gider hjælpe mig i gang? På fo... -
HJÆLP til brændværdi i mad!!
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en biologiopgave, hvor et af mine emner bla. er ''brændværdi i mad''. Problemet er bare, at jeg ikke har været med til forsøget i klassen når vi har lavet det. Det jeg gerne vil have med i min opgaver er brændværdien af forskellig madvarer. Så er der ... -
AT - problemstilinger - feedback
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/vision... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i...
