Søgning på: matematik eksamen 2010 maj. Resultater: 19181 til 19200 af 64843
-
Eksamens Opgave 5 december 2011 - HASTER
ForumindlægHejsa :-) Er jeg så heldig der er nogen der har været til skriftlig dansk eksamen på HF niveau A d. 5 december 2011? Vi er ved at træne eksamenssæt og jeg er simpelthen gået i stå, så kunne godt bruge noget inspiration. Vi skal aflevere opgaven senest imorgen d. 22/1-12. På forhånd tusind... -
mundtlig eksamen på hhx - A niveau
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan mundtlig Mat A eksamen foregår på HHX?Har hørt en del forskelligt, så jeg er kommet i tvivl. Nogen siger at man trækker et bevis, hvilket undrer mig lidt da vi stort set ikke har beskæftiget os med beviser i løbet af året... -
Generelt om samfundsfag A mundtlig eksamen
ForumindlægPå tirsdag skal jeg op i 24 timers mundtlig samf. på A niveau. Jeg søger egentlig bare noget viden om hvorledes samfundsfag mundtlig eksamen egentlig fungerer - vi har ikke rigtig fået nogle oplysninger fra vores lærer. Så nævn nogle gode råd, emner man kan trække og gerne hvad de lægger vægt på.... -
Engelsk A stx rettelse af eksamen
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg er meget usikker på min engelsk opgave som jeg fik skrevet til eksamen i sidste uge. Derfor vil jeg meget gerne have en af jer til lige at give et kig på den, og en ca. karakter. Giv meget gerne besked med en mail, så sender jeg opgaven :-) -
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
Noter til historie b-eksamen på¨HF
ForumindlægHej med jer, Jeg ville spørge om der er nogle af jer, som ligger inde med nogle gamle noter til jeres historie b-eksamen? Hvis ja, indenfor hvilke emner? Jeg er ved at gøre mine noter klar, men det er altid godt med noget inspiration fra andre. Vh -
Hvor lang tid tager en eksamen i dansk/engelsk mundtlig?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig på tirsdag (folkeskolens afgangseksamen) og jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid jeg skal snakke om mit forberedte emne og om mit ikke-forberedte emne... Det gælder også i dansk... Tak, qwak -
matematik i et letforståeligt sprog eller step by step
ForumindlægHej Alle Er lige begyndt på adgangskursus, og har brug for hjælp til matematik (htx/1.g /b-niveau) forklaret på en simpel, letforståelig og tilgængelig måde. jeg er 40 år og har sidst beskæftiget mig med matematik på denne måde for ca.22 år siden. kan nogle af jer hælpe mig med at fortælle hvor j... -
Jeg mangler følgende bøger til matematik B
ForumindlægClausen, F., Schomacher, G. & Tolnø, J. (2006a). Gyldendals gymnasiematematik, Arbejdsbog B2, Gyldendal, København. Clausen, F., Schomacher, G. & Tolnø, J. (2006b). Gyldendals gymnasiematematik, Grundbog B2, Gyldendal, København. Højgaard, T. & Limkilde, P. (red.) (2011). Kompendium t... -
Spansk hjælp både til afleveringer, eksamen osv...
ForumindlægHej derude. Jeg har stor erfaring indenfor Spansk-området (hvilket også er mit 2. modersmål), oversættelser, tolkning, undervisning og opgavehjælp, fra gymnasie til universitetsniveau. Jeg tilbyder en hjælpende hånd i spansk på alle niveauer, begynder til avanceret. Det kan f.eks. være ... -
SRP med samfundsfag A og matematik A
ForumindlægJeg har valgt samfundsfag A og matematik A, som de fag jeg skriver i i SRP. Derudover har jeg tænkt på at skrive om finanskrisen som et emne. Er der nogle forslag til ting/begreber/problemer jeg skal kigge på i forhold til finanskrisen? Evt. teorier og matematiske beregninger jeg kunne benytte mi... -
FP9 matematik december 2020 Opgave 6. Figurfølge
ForumindlægHej, jeg har lidt brug for hjælp til en matematik aflevering. Jeg har prøvet at vedhæfte en word fil med billeder af opgaverne. Jeg har brug for hjæl til opgave 6.3, 6.4 og 6.5 :) -
Matematik aflevering... Hvor højt er gynge sædet over jorden?
ForumindlægHej med jer. Jeg ved ikke hvordan det er man skal regne denne her opgave ud, men tror, at der skal bruges pythagoras sætning. Det er udenhjælpemidler. På forhånd :-) (den er lagt ind som en fil) -
Matematik Screening studentereksamen, vejledende opgavesæt 3 2017
ForumindlægOpgave 1 En lineær funktion f er bestemt ved ()35.fxx=+ a) Tegn grafen for f. b) Løs ligningen ()17.fx= Opgave 2 I 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. a) Indfør passende varia... -
løsning om differentialligning
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med opgave 5 fra maj 2010 matematik A niveau, som jeg ikke kan regne ud, eller kan ihvertfald ikke se at der skulle være en løsning.. Opgaven lyder: Undersøg om f(x)=xex+3x er en løsning til differentialligningen y'=y+y/x-3x Hilsen Kristina -
Pantheon Oculus
ForumindlægHej Jeg skal hjælpe min datter med matematik og er ved at blive vanvittig over "SolStråler i Pantheon" -opgaven fra Matematisk problemløsning Maj 2010 4.3: Hvor mange meter er diameteren i Oculus.... Jeg kan simpelthen ikke gennemskue den. Er der nogen der kan hjælpe? 1000 tak /Jan... -
Eksamen efter den nye skala på c niveau
ForumindlægHej gutter og gutinder^^ Som i nok kan læse ud fra titlen har jeg et par spørgsmål til den nye eksamens form indenfor faget EØ c. Altså jeg ved at man trækker en tekst, og så udfra den skal man kunne belyse hvordan det går for virksomheden/koncernen... Men ville gerne have nogle råd med hensyn ti... -
Bilags materiale til samf a STX eksamen
ForumindlægDem der har trukket, hvor stort er bilags materialet til Samf A på STX ? -
1. g eksamen forskellig fra gymnasium til gymnasium...?
ForumindlægHej Så vidt jeg ved, er det undervisningsministeriet, som bedster, hvad for nogen fag man skal op i, i 1. g. Spørgsmålet er om det er forskelllig fra gymnasium til gymnasium, hvliket fag det er eller er det ens for alle gymnasier..? -
Analyse af tuborg reklame - eksame 2007 i dansk.
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med denne opgave? Jeg ville blive taknemmelig for hvis der var en der ville dele den med mig, da jeg har brug for inspiration!!
