Søgning på: Engelsk. Resultater: 19201 til 19220 af 23967
-
A multicultural society: Opportunity or Threat?
ForumindlægJeg har fået denne engelsk opgave, som jeg ikke kan forstå. A multicultural society: Opportunity or Threat? Based on "Clash of Civilizations" and "Runaway World" write an essay of 500 - 700 words on the theme of wheter a mutlcultural society is to be considered an oppor... -
Inspiration til SRP
ForumindlægKære alle. Det er nu blevet min tur til at skrive Studieretningsprojekt i 3.g. I den forbindelse ville jeg høre om nogen kunne hjælpe med noget inspiration til at indsnævre mit emne. Mit emne er "Den industrielle revolution i england" hvor jeg som hovedværk har valgt "Oliver Twist&... -
"The Social Network" kamp
ForumindlægHej alle, Til min AT har jeg valgt engelsk og samfundsfag! I forbindelse med det skal jeg, i engelsk, analysere og fortolke filmen "The Social Network" der jo handler om Facebook. Jeg skal finde frem til, hvor i filmen "kampen for det gode liv" opstår? Jeg har allered... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg studerer på HTX, 3. år og fik i dag mine skriftlige eksamensudtræk for perioden 21/05/2010 til 31/10/2010. Her havde jeg til min store overraskelse kun trukket "Kemi A - skriftligt - d. 31/05/2010". På den måde kan jeg med stor ærgelse jo ekskludere Matematik A - skriftlig, eft... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
AT - kampen om det gode liv - hjælp til metode.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i AT, hvor jeg har valgt historie og engelsk til at belyse min problemstilling med overskriften "kampen for gode liv". Jeg har godt styr på metoderne, og hvordan jeg har brugt dem, men jeg bliver pludselig i tvivl, hvordan fagene i min opgave har arbejdet ... -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Musik uddannelse uden musik i gymnasiet
ForumindlægJeg står i den situation at jeg lidt for sent har fundet ud af at jeg har valgt den forkerte linje i gymnasiet. Jeg går i 3.g nu og min linje er engelsk, samfundsfag og psykologi. Jeg skulle have valgt engelsk, samfundsfag og musik i stedet. Jeg ønsker en musisk uddannelse efter gymnasiet, men ef... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti... -
Ret fejl i mine oversættelser
ForumindlægVil I hjælpe med at rette mine fejl i mine oversættelser til engelsk? Oversæt følgende sætninger til engelsk 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. • On Friday kept the free and went to the cinema 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. • All Dane... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Optagelse på medicin
ForumindlægHej Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og vil rigtig gerne læse medicin. Mit gennemsnit ligger på 10,3, hvilket vil sige at jeg sagtens kan søge ind via kvote 1 visse steder. Sagen er så at jeg mangler 2 fag tilbage Historie B og Engelsk B, som jeg er utrolig dårlig til, og jeg ved at d... -
urkund/snyd. HJÆÆLP
ForumindlægHej. Jeg blev simpelthen nød til at oprette en bruger herinde. Jeg har ét enkelt spørgsmål, som jeg virkelig brænder inde med, i Fredags fik jeg min engelsk aflevering tilbage, vi skal sende den igennem urkund (vidste jeg så ikke) den tjekker så hvor mange procent man havde taget fra internette... -
søger lektiehjælp til danskA og engelskA
ForumindlægHej jeg er en kvinde på 20 der læser HF. i kbh. Jeg læser engelsk og dansk på A niveau, og jeg halter efter hånden lidt i begge fag da mine evner primert holder sig til fakta fag. så jeg har brug for hjælp til analyse i begge fag. Jeg har talt flydende engelsk fra en alder af 11 da jeg lærte det... -
søger hjælp til DanskA & EngelskA
ForumindlægHej jeg er en kvinde på 20 der læser HF. i kbh. Jeg læser engelsk og dansk på A niveau, og jeg halter efter hånden lidt i begge fag da mine evner primert holder sig til fakta fag. så jeg har brug for hjælp til analyse i begge fag. Jeg har talt flydende engelsk fra en alder af 11 da jeg lærte det... -
Idé til emner til afgangsprøve?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig?:-) Jeg er igang med at lave disposition til min engelsk mundtlig afgangsprøve, og har tre emner jeg skal vælge imellem. Men jeg ved ikke hvilke emner jeg kan snakke om, som jeg skal læse og snakke om op og til prøven. Mit overemne skal enten være: To belong eller Discrim... -
Sprog og sprogbrugsdelen
ForumindlægHej Jeg skal op til skriftlig engelsk eksamen imorgen. Jeg har så de seneste dage trænet på sprog og sprogbrugs opgaver - Men jeg støder på det problem, at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal få bøjet ordet. Til terminsprøven brugte jeg meget af tiden på den del af opgaven, og fik ikke meget tid... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) el... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) ... -
Kilde materialer omkring kvinder i USA i 1950-1960'erne
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg skal snart her om få dage skrive SRP med fag kombinationen Engelsk og Historie og mit overordnet emne er således Feminismen i USA omkring 1950-1960'erne med særlig fokus på den engelsk litterære roman The Bell Jar af Sylvia Plath. Det der stresser mig lige i øjebli...
