Studievejledning

Optagelse på medicin

05. marts 2021 af medistud

Hej 

Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og vil rigtig gerne læse medicin. Mit gennemsnit ligger på 10,3, hvilket vil sige at jeg sagtens kan søge ind via kvote 1 visse steder. 

Sagen er så at jeg mangler 2 fag tilbage Historie B og Engelsk B, som jeg er utrolig dårlig til, og jeg ved at det vil trække mit snit rigtig meget ned. 

Jeg har tænkt over nogle muligheder, men jeg er meget usikker på dem. 

Jeg overvejede at tage et ekstra år på hf og prøve at score høje karakter i de 2 følgende fag, men ulempen er så at jeg måske ikke vil klarer mig som foventet, da jeg virkelig synes at historie og engelsk er svært. 

Ellers kan jeg søge kvote 2 i år og glemme muligheden om kvote 1. 

Vil gerne hører jeres mening hvad anbefaler i?


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. marts 2021 af DrNielsen

Jeg synes et år er meget at lægge i to fag - også fordi det ikke garanterer bedre resultater. Jeg tænker det kræver en ret dedikeret indsats at bruge et helt år på to fag - forstået på den måde at med det timeantal du vil få i ugen, kræver det nok at du holder dig til ilden og studerer hjemmefra. Har du selvdisciplinen uden at det går op i alt muligt andet er det omvendt godt lagt ud.

Kvote 2 optaget er blevet større de seneste år, men er stadig en lidt større proces at skulle igennem.

Jeg kan se dit dilemma - og jeg tror ikke jeg har en løsning. Jeg tror du skal prøve at føle efter i maven om du har disciplinen til et år mere og om du vil ofre et år på det.

Hvis du vælger at gøre det kan jeg fortælle dig at du ser frem til verdens bedste arbejde og verdens bedste studietid.

Vh en gammel Aarhus mediciner, nu læge.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. april 2021 af guzbak

Synes du skal tage chancen da du ik hae garanti for bedre karakterer om 1 år:-)
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Optagelse på medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.