Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19221 til 19240 af 52678
-
AT - Eiffeltårnet :)
ForumindlægJeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger... -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
Kvittering for ansøgning?
ForumindlægHejsa Jeg sendte mine ansøgninger til videregående uddnannelse ind til AU i sidste uge, og er kommet til at tænke på om man får en slags kvittering eller bekræftelse på, at de har modtaget mine anøsninger? MVh -
udled reflektionsloven og Snells lov
ForumindlægUdled reeflektionsloven og Snells lov i Huygens regime og redegør for brydningsindeksets betydning, herunder bl.a. hvilke værdier det kan antage. Redegør for hvorfor brydningsloven kommer til kort i Newtons regime. -
Spændingsrækken i forb. med metaller
ForumindlægNogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller.. -
Opgaver/noter fra uni
ForumindlægFindes der en side hvor det er muligt at finde opgaver og noter på uni niveau? -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Opvarmning af en swimmingpool
ForumindlægHej :) Jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig. Er det muligligt at lave en forskrift om opvarming en af swimmingpool. Altså hvor man starter på en tempertur og stiger, et antal grader pr. time. Hvis det er muligt vil i så ikke komme med nogle eksempler, det er nemlig til min eksam... -
Bitsmuth-185 henfald
ForumindlægDer måles en Q-værdi for protenhenfaldet af Bi-185* til 0,2554 pJ. Den exiterede tilstand, ligger 0,0352 pJ over grundtilstanden for Bi-185. Ud fra dette skal man bestemme massen af atomet i grundtilstanden. Hvordan gøres dette? Q-værdien kan som jeg ser det umiddelbart blot bruges til at udregne... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej En opgave jeg ikke forstår, Håber der er nogen der kan hjælpe: Et Post-fly skal nedkaste en sæk julepost. Flyets hastighed er konstant 70[m/s] i vandret retning. Flyets højde er konstant 250m. Til tidspunktet t=0 er den vandrette koordinat lig med 0m. a) Opstil en vektorfunktion der beskriver... -
Er energi det samme som arbejde?
ForumindlægHej Jeg tænker, at energi ikke er det samme som arbejde, men på wikipedia står der, at energi betyder arbejde. Der står, at energi kan udføre et arbejde, men det giver ikke helt mening.For arbejde er jo defineret som kraft gange vej? Er der en, som vil være sød at forklare mig det? -
nyttevirkning hos dampmaskine og forbrændingsmotoren
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen der ved hvorfor nyttevirkningen hos dampmaskinen er meget mindre end nyttevirkningen hos forbrændingsmotoren(benzinmotoren)? Jeg har læst om det men har ikke kunnet forstå helt hvorfor der er forskel på nyttevirkningen... håber at der er nogen der vil hjælpe :... -
SRO - forslag ?
ForumindlægHej. Er der nogle der har gode forslag til et godt emne man kan skrive om i sin SRO ? mvh. Mia -
speciel relativitetsteori
ForumindlægGodaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ... -
Hjælp elektromagnetisme
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på? -
Hjæælp
ForumindlægNår man fører en stangmagnets nordpol ned i en spole, vil galvanometeret slå ud mod + (nordpolen), og omvendt med sydpolen. Hvordan kan det gå til når nord frastøder nord, og syd frastøder syd? -
Escape velocity på dansk
ForumindlægHej i gæve mennesker, Jeg sidder her med en SRP, og har kun engelske kilder. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved, hvad "Escape velocity" hedder på dansk. Ifølge Wikipedia hedder det "undvigelseshastighed", men det virker ret misvisende idet begreb... -
Sænkning af fag fra a-niveau til b?
ForumindlægHej alle, Vi er to piger der pt. går i 2.g med biotek som studieretning. Problemet er så bare at vi allerede her i 2.g kan se at vi ikke har en chance med 3.g9;s A-niveau matematik. Spørgsmålet er så om man kan sænke matematik A til matematik B, og så om det muligvis kræver at man skal hæve... -
Henfald af radioaktivitet
ForumindlægHvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa... -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak
