Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19221 til 19240 af 34803
  • Puffersystem

    Forumindlæg
    er igang med at skrive kemi rapport, og jeg er igang med teori. men ved ikke helt hvad jeg skal skrive om nogle som kan hjælpe. skal have noget med , med syre og base og puffesystemet . håber på hjælp ..- mange tak
  • Afgangsprøven

    Forumindlæg
    Hej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ?
  • Nitrogen er det bare N eller N2 *HASTER*

    Forumindlæg
    Sidder og er i gang med kemi rapport og har brug for et hurtigt svar... Skal fortælle hvor mange bindinger N-atomer vil have når det indgår i en elektronparbinding... Har fundet frem til at det indgår i en tripelbinding men er det som N2 eller N???
  • Rapport eller journaløvese til eksamen?

    Forumindlæg
    Hvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
  • P!rotolysegrad og syrestyrke

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe??
  • Redox + Kvælstofkredsløb

    Forumindlæg
    Heysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D
  • Krystalvand -> Krystalsoda

    Forumindlæg
    Hej StudiePortalen.. Mangler en sidste opgave i min kemi rapport, som jeg sidder en smule fast i, hvordan laver man den? (: * OPGAVE Beregn hvor mange molekyler krystalvand indgår i krystalsoda?
  • Fysik eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    Hej, jeg kan evt komme op i huset og havens kemi på fredag, men aner faktisk ikke hvad jeg kan lave af forsøg, og hvad det egentlig er? :-) tak på forhånd, er meget ringe til fysik..
  • Syre- basereaktion

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg skal i en rapport forklar en syre-basereaktion nemlig Na+ + OH-. Og da kemi ikke er mine stærke side og jeg er ret meget på bar bund, kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. På forhånd tak!
  • afsætning af fotosyntesen

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal til kemi eksame her den 12 og min lære vil have at jeg laver en afstemt af fotosyntesen ? men ved bare ikke helt hvordan man gøre og hvad jeg skal sige til eksamen ?
  • AT - Doping

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene
  • koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl

    Forumindlæg
    Hey guys :) Hvordan beregner jeg koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl? Gerne forklareret i detaljer, da kemi ikke er min stærke side :o) Tak på forhånd...
  • Hvilket fag kommer man op i?

    Forumindlæg
    Skal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i?
  • Strukturformler, molekylformler og zig zag formler

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe?
  • Baggrundsstråling

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak.
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Heeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++
  • Forhold mellem teoretisk beregnet og målte værdier?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i kemi: Forhold de målte værdier til de teoretisk beregnede. Men jeg har glemt formlen for den :( er der nogen der lige kan hjælpe mig hurtigt inden i aften?
  • b) beregn stofmængden af natriumchlorid ud fra reaktionsskemaet

    Forumindlæg
    Hej alle, nu har jeg fandme kigger min lorte kemi bog igennem og igennem. Er der nogen der vil hjælpe med med denne : CrO42- (aq) + 2Ag+ (aq) --> Ag2CrO4
  • Syre/base

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion?
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    hey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol