Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19241 til 19260 af 33650
  • Skriftlig dansk eksamen 24-05-13

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe til skriftlig dansk enksamen den anden dag og er noget i tvivl om, hvordan det er gået. Er der nogle der er kvalificerede til at bedømme den? I så fald ville det være fantastisk. Mvh
  • Dansk - nutid og datid

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et par spørgsmål vedrørende dansk, som jeg håber, at I vil svare på. Hvis jeg skriver min stil i nutid - skal resten af stilen så også skrives i nutid? Er der nogle regler for, at teksten skal stå i datid, når jeg skriver min stil i nutid? Er det ikke rigtigt, at teksten skal stå i ...
  • Inflation

    Forumindlæg
    Hej, hvorfor er høj inflation ikke godt?
  • OHH NOOOOOOOOO

    Forumindlæg
    Hej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom?
  • Litteraturliste - uddrag???

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan give et eksempel på hvordan man laver en henvisning til et uddrag af en bog i litteraturlisten? Ville hjælpe mig super meget! :-)
  • hvad betyder dette ?

    Forumindlæg
    hvad er en tema i teksten og hvad er modsætning af en tekst ? hvad er en morale ? og hvad er tilværelse ? Har brug for hjælp please hjælp
  • Hvad skal en boganmeldelse indholde?

    Forumindlæg
    Se titel
  • diskussion af racisme??

    Forumindlæg
    Hej... :D jeg skal skrive den her stil hvor opgave beskrivelsen lyder 'Discuss the problems of racism' MEN jeg kan altså ikke helt se hvordan det er meningen at jeg skal kunne diskutere det? Jeg kan personligt kun se en side af den sag og kan ikke finde en anden at sætte den op imod -hv...
  • Adams fest

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har nogle spørgsmål jeg ikke så godt kan svare på, så vil i hjælpe mig? Det er spørgsmål til Adams Fest, som vi har fået for i skolen, men er ikke god til at huske handlingen så kan ikke helt huske...
  • Kvindehandel

    Forumindlæg
    Hej. Mine veninder og jeg er igang med en projektopgave om Kvindehandel/trafficking og vi har et spørgsmål vi meget gerne vil have hjælp til: - Hvordan kan det være at i en verden der er så kontrolleret, kan der foregå kvindehandel?
  • AT 2011 - Hvad har du valgt at arbejde med?

    Forumindlæg
    Hej derude. Kunne godt bruge lidt inspiration til valg af emne til AT 2011 - At være på. Synes derfor det kunne være interessant at høre, hvad folk har valgt/gjort sig tanker om at arbejde med og hvordan de vil bearbejde det mht. fagkombination.
  • Selviscenesættelse - HASTER !!!

    Forumindlæg
    Hey. Mht. AT har jeg valgt psykologi og samfundsfag. Men jeg har ingen ide om , hvordan jeg vil koble samfundsfag ind. Det med identitetsdannelsen har jeg lidt svært ved at koble ind med nynarcissisme. ANYWAYS, så tænkte jeg på, at jeg måske kunne vælge dansk. Kan man bruge en skønlitterær tekst,...
  • Ku Klux Klan

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan skrive noget information om ku klux klan har kigget lidt på nettet, men vil bare også lige høre jer
  • Svensmark

    Forumindlæg
    Hvorfor holder Svensmarks teori ikke?
  • Lineære og angulære moment?

    Forumindlæg
    Jeg forstår slet ikke hvad det lineære og det angulære moment er? Hvad går det ud på og hvad bruges det til? Ville blive glad hvis der var nogle der kunne prøve at skære det ud i pap for mig ;)
  • Perspektivering til den sidste balkjole

    Forumindlæg
    hej Jeg har valgt teksten den sidste balkjole, og er tvivl om hvilket billede jeg skal perspektiver til - Barnemordet - En såret arbejder - Udslidt - Pigen i køkkenet håber der er nogen der kan hjælpe
  • Hvad sker der i Libyen

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Hvad er det der sker i Libuen, hvorfor er der krig??? Nogle der kan fortælle det kort, for synes nemlig, at det er meget oppe i medierne, for det sidste stykke tid :) Malene
  • udryddelseslejren

    Forumindlæg
    Hvad viser billede? er det ikke noget med at Jødisk kvinde og tre børn går mod gaskammeret i kz-og udryddelseslejren
  • terminsprøve - hvad gælder det?

    Forumindlæg
    jeg var i terminsprøve i dag i mat. a. men hvad gælder det karakter for? det gik nemlig ikke godt så håber ikke det tæller for det helt store :(
  • Oversæt 'hybris'

    Forumindlæg
    hvad er den korrekte oversættelse for 'hybris' og 'nemesis' til engelsk? Det er i relation til arbejdet med Macbeth.