Søgning på: kemi b. Resultater: 19241 til 19260 af 96568
-
Modeller..
ForumindlægHej. Ved ikke lige om det er det rigtige sted at oprette dette indlæg, men jeg vil bare høre folks meninger om hvordan man går ind og ser på modeller i fagene matematik, kemi og historie. Hvad forskellen er i de fag. Er ved at skrive en opgave om det og er lidt i tvivl om kemi. Altså hvordan f... -
forsøg til SRP
Forumindlæghej jeg skal snart til at skrive SRP-opgave i fagkombinationen kemi-historie med kemi som hovedfag. Mit overordnede tema er ølfremstilling med fokus på sukker- og gærkemi. jeg skal imidlertid finde et forsøg, hvilket volder mig nogle vanskeligheder. derfor er mit spørgsmål om nogen har nogle idée... -
Fysik nørd/haj???
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse, og jeg skal fremlægge i fysik(/kemi) det handler jo kun om fysik, men faget hedder jo fysik/kemi om "Hvordan kan fugle flyve?" Hvis du er en fysik nørd/haj eller havd du vil kalde det, så må du meget gerne skrive til mig enten som en kommentar til indlægget... -
Fysik ekspert, nørd, haj????
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse, og jeg skal fremlægge i fysik(/kemi) det handler jo kun om fysik, men faget hedder jo fysik/kemi om "Hvordan kan fugle flyve?" Hvis du er en fysik nørd/haj eller havd du vil kalde det, så må du meget gerne skrive til mig enten som en kommentar til indlægget... -
Gode råd
ForumindlægHej med jer.... Jeg skal her efter jul skrive min tværfaglige opgave på HF - og har valgt kemi c og matematik c Jeg har indkredset mig til temaet redoxreaktioner / oxidationer i kemi-delen, men mangler et eller andet matematisk jeg kan koble sammen med dette kemiske tema - nogle, de... -
Eksamen hjælp!
ForumindlægNu står jeg og skal til eksamen i dec i kemi c, hvilket burde have været en dejlig let eksamen, men situationen er den at vi har haft en rigtig dårlig lærer, som ikke har kunnet lære fra sig! Er der nogen der har nogle gode råd til kemi eksamen, som evt. kunne hjælpe lidt, da jeg synes jeg li... -
lektiehjælp
Forumindlæghej, jeg går i 3.g og søger lektiehjælp i kemi snarest. Jeg har søgt mange steder nu, men har endnu ikke fundet nogen. Så derfor prøver jeg igen her med håbet om at finde en der har haft kemi på A-niveau. God løn gives Jeg bor i Nordjylland, .. mvh Lina -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
noter
Forumindlæger der ikke nogen der har lavet noter til Helge Myginds Kemi 2000 A-Niveau 2 bog,, der ligger nogle supergode noter tol A-1 bogen,, men intet til 2'ern,, det ville være lækkert hvis nogen havde nogle, da jeg skal op i skriftlig kemi... -
Hjælp
ForumindlægHei Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her til juni, er der nogen som måske kan give mig et lynkursus i, hvordan man regner støkiometri ud, for jeg forstår det virkelig ikke, og vi har ikke lige den bedste lærer i fysik/kemi, så hvis i kunne forklare det med egne ord eller give mig nog... -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
SØGER TUTOR
ForumindlægEndnu en der kæmper med at holde sig oven vande i faget kemi. Jeg frygter jeg drukner til eksamen, nogle der kan hjælpe mig for en sum penge :D? Jeg bor nær Sorø og går i skole i Kalundborg. Jeg afslutter kemi til sommer og går i 2. g Har det interesse så skriv en mail [email protected] -
Hjælpelærer søges
ForumindlægHej Jeg søger en som har styr på kemi c-niveua. Jeg skal til eksamen den 17. maj, og skal simpelthen bare have styr på det kemi. Det er op til dig, hvor meget du kan bruge af tid. Jeg kan både i dag- og i aftentimerne. Jeg bor i Hillerød, men har også mulighed for at komme hen til dig. Det er sel... -
SRP - reaktions kinetik
ForumindlægJeg var lidt stresset da jeg valgte SRP (Studie Retnings Projekt)'s emne, men valgte reaktions kinetik, med matematik som hovedfag, og kemi som det underordnede fag. Nu skal jeg så vælge et forsøg, som jeg skal lave, som både skal indeholde kemi og matematik. Er der nogen som har en Øvelses... -
Notatark C - noter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og sveder lidt i kemi og skal til eksamen om ganske kort tid. Jeg har arbejdet en del med nottark C, men har stadig nogle huller. Er der nogen som ligger inde med et udfyldt notatark til kemi C? Det er belastende, når man efter at have arbejdet med det så længe stad... -
Forsøg med Ioner
ForumindlægHej alle! Jeg er vikelig på den, jeg skal op i mundtlig fysik og kemi her om en uge, og jeg har VIRKELIG svært ved at kunne fremstille et forsøg omkring ioner. Jeg er ikke ligefrem en haj i kemi, så hvis nogen har en enkel idé, ville det hjælpe super meget! Om ikke andet så bare noget god info ... -
Oxidation
ForumindlægHej Kemi folk :D har lige problemer et pr spørgsmål, som jeg skal have med i min kemi rapport, håber nogen kan hjælpe :) Reaktion: 3Cu + 2NO3- + 8H3O+ --> 3Cu2+ + 2NO+ 12H2O hvilke atomer oxideres i ovenstående reaktionsskema, og hvilke atomer reduceres? hvad angiver metallers placering i spæ... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ...
