Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 19261 til 19280 af 145363
-
Extended essay i kemi
ForumindlægHej, \nfor et par måneder siden gik jeg i første g i Danmark, men så er jeg begyndt på en international skole i sverige og skal allerede til at skrive mit Extended Essay, som jeg så har valgt at gøre i kemi. (Jeg er i IB1)\nSyre/Base forhold i fødevarer er en mulighed, eller ser jeg på noget med ... -
Cubakrisen 1962
Forumindlæg\nHey allesammen jeg ville bare lige høre hvad i ville have gjort, \n\nnår min problemformulering ser sådan her ud : \n\nDer ønskes en redegørelse for den internationale situation op til krisen. \n\n\n\nOg hvordan vil i besvare den ved at udvælge nogle specefikke ting. eller kæde alle tingene sam... -
Teori
ForumindlægJeg forstår ikke Huntingtons opdeling af mikro - og makroplanet.. "Civilisationernes sammenstød finder således sted på to planer. På mikro-planet kæmper tilgrænsende grupper langs civilisationernes brudlinjer, ofte voldeligt, om kontrollen over et territorium og over hinanden. På makro-plane... -
Adj. bøjning mehr, viel og alle
ForumindlægJeg har fået vide at mehr, mehrere, viel og alle bøjes som adj. Men det jeg ikke er helt med på er om det er selve fx. viel der bøjes som et adj. eller det adj efter det. (Ved godt at det er dårligt formuleret) Fx. Hedder det Allen (bøjes som nom. pluralis efter den best. artikel) guten (bøjes... -
Bachelor udd. Sprog og it Hjælp??!
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student snart og er meget i tvivl med hvad jeg vil. Meningen var, at jeg skulle tage et år med 2 jobs og generelt rejse lidt. Men problemet er, at jeg lige pludselig har fundet en uddannelse som virkelig lige er mig. Mit spørgsmål er: Synes i jeg skal starte med det samme ell... -
SRP om atombomben samfundsfag
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Kommunikationmodel - hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige med to kommunikationsmodeller, som jeg skal finde forskellene på. Den ene er Philip Kotlers kommunikationsmodel og den anden er IMK-modellen (International markedsførings-modellen) af Finn Frandsen. Jeg har svært ved at se forskellen mellem dem, da jeg umiddelbart tænker... -
Hvad er forskellen på disse kommunikationsmodeller?
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige med to kommunikationsmodeller, som jeg skal finde forskellene på. Den ene er Philip Kotlers kommunikationsmodel og den anden er IMK-modellen (International markedsførings-modellen) af Finn Frandsen. Jeg har svært ved at se forskellen mellem dem, da jeg umiddelbart tænker... -
Eksamen Folkedrab i Rwanda
ForumindlægHej Alle jeg har trukket emne i dag til min eksamen i Historie og trak folkedrab. jeg fik kun 2 kilder, en om rwanda og en om Nurnburger retsagerne.. jeg skal så lave nogle problem stillinger. Jeg har lavet disse indtil videre: hvordan opstår et folkedrab. kunne det internationale samfund have fo... -
BNP, INFLATION, Rente....
ForumindlægHej alle sammen. jeg har nogle spørgsmål general om BNP, Inflation, Renten, offentlige forbrug, eksport 1. Hvad er sammenhængen mellem BNP og inflation, og hvordan påvirker det, renten? 2. Hvis offentlig forbrug ikke bliver modregnet i BNP, hvordan vil BNP’en være? 3. Hvad er samm... -
HJÆLP HASTER BØGER
ForumindlægHej SP Jeg er ved at købe Fundamentals of General, Organic, and Biological Chemistry (McMurry-bogen), Pearson New International Edition, Forlag: Pearson Education, udgivet i 2014. Jeg tror den har bobler som cover. Men jeg er ved at købe McMurry-bogen med en blomst på! Er der forskel på de to... -
University, sammenlignet med Danmark.
ForumindlægHejsa, Jeg står i den situation at jeg har kigget på en sø-skole (?) men det er sådan at den er amerikansk, hvilket gør at kravene er sat op efter amerikanske standarder - og de har et der er: All international students who have completed at least one academic term in university are wel... -
Niels brock eller knord Hillerød?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til, at vælge gymnasie. Jeg har besluttet mig for, at vælge en HHX, men jeg står lige nu mellem to gymnasier. Enten Niels brock i København eller knord i Hillerød. Begge gymnasier tilbyder en international linje, som jeg regner med at tage. Enten den, eller innovations li... -
Bøger til markedsføringsøkonom købes
ForumindlægBegynder snart på markedsføringsøkonom uddannelsen og skal bruge en stor stak bøger. Der er tale om: Marketing Management af P. Kotler International markedsføring af F. Rolighed Hansen Statistik i økonomisk perspektiv af Hansen & Koldsø Hypostat (cd-rom) Erhvervsøkonomi til akademiuddannels... -
FN og deres mål...
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal svare på disse spørgsmål i engelsk, håber at der er en som kan hjælpe mig lidt: 1)is there any justification for the preservation of the UN as a worldwide peace-keeping organization? 2)The declared goals were promoting peace and international cooperation. have thes... -
Kræfter og bevægelse - banebevægelse i et centralt tyngdefelt
ForumindlægDen internationale rumstation ISS befinder sig i en cirkulær bane ca. 350 km over Jordens overflade. Beregn farten og omløbstiden i dens bevægelse omkring Jorden. Skal jeg her bruge: 1/2*m*v^2=G*((M*m)/r) og isolere hastigheden? og så indsætte v i T=2*3,14*(a^3/(G*M))^1/3 ?? jeg ved ikke om det e... -
Spansk A eller B niveau?
ForumindlægJeg overvejer at læse studiet der hedder "spansk sprog og internationale studier" på Aalborg universitet fra 2008. Kravene bliver jo lavet om der, og et af de nye krav hedder spansk på A niveau. Mit spørgsmål er så, om nogen ved om spansk B, altså højniveau på gymnasiet, gælder, eller o... -
problemstillinger -
ForumindlægHej. Mit emne til historie eksamen er "Danmarks internationale placering fra 1914 til idag" Min problemstillinger lyder som følgende: - Hvorfor opstod der et brud på neutraliteten i 1914? - Hvorfor vælger Danmark at indmelde sig i NATO ? - Hvordan var Danmarks nye rolle ef... -
HJÆLP!Eksamen i DKs placering og EU integration
ForumindlægHej alle. jeg har idag trukket Danmarks internationale placering og EU integration .. jeg har følgende kilder: -Uddrag af Thorvald Staunings tale i 1941 -Uffe ellemann-jensens møde med USA's udenrigsminister april 1985 -Udenrigsministeriet: sikkerhedspolitikkens mål og midler. -... -
Israel/Palæstina Konflikten
ForumindlægHej alle sidder og har svært ved at kunne gøre min synopsis så kort som muligt da Israel/Palæstina konflikten er ret bredt. problemet er jeg skal svarer på "hvorfor opstod der grænser mellem Israel/Palæstine" set ud fra et internationalt politik og religiøst synspunkt" hvorfor d...
