Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19321 til 19340 af 47497
-
Engelsk hjæælp! :)
ForumindlægDer sejlede en båd ind i havnen. Det var aften og fra vinduerne strømmede der lys. Båden var fuld af amerikanske soldater, der vendte hjem fra krigen. Der stod mange mennesker og ventede på kajen. Endelig var krigen forbi, nu var der atter fred i verden. Amerika havde været i krig i næsten fire å... -
Biologi (Kroppens kredsløb) & (Ekstraopgave)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en biologi opgave imorgen og har svært ved disse spørgsmål. Nogen der er så søde at hjælpe? :) 1. Hvad er hjertekarsygdomme og hvad sker der npr man får en blodprop? Hvorfor er det så farligt? 2. Hvorfor bliver du varm når du bevæger dig? 3. Hvad gør det autonome nervesyst... -
hvornår skal jeg gå igang ?
Forumindlægheeeej !! Hvis jeg fx. har eksame prøver om en måned. Hvornår er det så klogest at gå igang ? -
Hjælp til opgave ang. Dawins teorier
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse to spørgsmål til min rapport: - Redegør for Darwins teori. Benyt herunder begreberne tilpasning, genetisk isolation og mutation. - Redegør for Lamarcks teori og analyser den i forhold til nutidens genetiske viden. På forhånd tak! :) -
Er dette korrekt puttet ind i formlem HASTER : (
ForumindlægHej Se vedhæftningen nedenfor -
radioaktive henfaldstid. hurtigt
Forumindlægopskriv henfaldsvejen for U-237 til et stabilt grundstof. (hvad er halveringstiden for hvert trin) helst idag tak, min lærer vil have den med i min rapport. vil bare her det her på plads, tak på forhånd -
Hvorfor ruller kuglen uden at glide?
ForumindlægHey jeg har svært ved de her 2 spørgsmål. Jeg har nok en ide om opgave 2. Men hvorfor gælder det, at kuglen ruller uden, at glide? Billede er oplaadet! Tak på forhånd. -
hvordan siger man det
ForumindlægNogle der ved hvordan man siger: Sidst men ikke mindst på tysk.! -
Den hæslige by
ForumindlægHej alle! Har fået til opgave at skrive en litterær artikel om "Den hæslige by" af Michael Strunge Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed... -
Heat and Dust
ForumindlægJeg har en opgave der lyder som følgende Discuss which characters from Heat and Dust represent the ideology behind Kipling’s poem - The White Man's Burden. Jeg kan ikke helt komme i gang.. Er der én der kan hjælpe mig? Tror måske ikke, jeg forstår hele ideologien i digtet.. -
fysik prøve:(
ForumindlægHey folkens:) jeg skal til en fysik prøve, og jeg ved ikke hvordan jeg kan læse rigtigt op! fysik er ikke min stærke side og har derfor virkelig brug for hjælp. jeg skal op i følgende: radioaktivitet (specielt absorption og afstand), kosmologi (størrelsesklasser,parallakse, cepheider) samt spredt... -
Protonpuljemetoden
ForumindlægHvordan bruger man den? Jeg har en opgave hvor jeg skal bruge den, men jeg har aldrig fået vejledning i hvordan den skal bruges, og mit undervisningsmateriale nævner det på 3 linjer. Her er spørgsmålet: http://cl.ly/6ROl -
B-fag Fjernstudie
ForumindlægHej, jeg har besluttet mig for, at jeg tager sidste fag i min fagpakke som fjernstudie, mens jeg er på andet år HF. Fagpakken består af 3 fag, hvor jeg tager 2 fysisk på skolen, mens det sidste tages på fjernstudie. Der er visse grunde til, at jeg har valgt det som fjernstudie. Jeg har snakket ... -
Emner i fysik
ForumindlægHej, Kender I en god hjemmeside hvor man kan læse sig frem eller se sig frem til forklaringer? -
Novelle ud fra en popsang titel
ForumindlægHej, skal skrive en novelle ud fra en sangtitel, enten dansk eller engelsk. Vi har haft om Kim Fupz Aakeson, og skal skrive en novelle som han gjorde i sin novellesamling "Popmusik". Desværre synes jeg, det er meget svært, da den skal handle om ganske normale hverdagssituationer, altså... -
Jesper Wung sung
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive om Jesper Wung sung og vil gerne skrive lidt om hans skrivestil, men jeg ved ikke noget om det. Håber i kan hjælpe mig. -
har haft om det - men ikke opgivet i pensum
Forumindlæghej vi har i 3g. haft en del om stød - og lavet forsøg om det. men det er ikke opgivet i pensum. vil det sige jeg ikke kan blive spurgt om det. -
Kosmologi
ForumindlægJeg har været så uheldig at trække kosmologi i fysik C - eksamen og jeg skal op i morgen tidlig. Jeg er en smule i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Er der nogen der der kan hjælpe mig med lidt stikord og gode råd til parallakse, rødforskydning, big bang og retrograd bevægelse? På forh... -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Folkviser
ForumindlægHej Skal op i dansk snart - har trukket om folkeviser. nogle der ar et bud på dette? Hvad er folkevisen betydning idag, og hvorfor skal vi høre om dem idag? :)
