Studievalg og videregående studie

B-fag Fjernstudie

04. oktober 2019 af Fatima2904

Hej, jeg har besluttet mig for, at jeg tager sidste fag i min fagpakke som fjernstudie, mens jeg er på andet år HF. Fagpakken består af 3 fag, hvor jeg tager 2 fysisk på skolen, mens det sidste tages på fjernstudie. Der er visse grunde til, at jeg har valgt det som fjernstudie. 

Jeg har snakket med mit gymnasie, og de gav mig lov til de, og begge skole (mit gymnasie og VUC) valgte at samarbejde, for at gøre denne mulighed virkelig. 

Jeg har betalt hvad faget koster (1.400 kr) og var klar til at blive tilmeldt. Dog får jeg en mail fra fjernskolen, hvorpå de siger, at jeg først skal optages når den fulde deltagelsegebyr  betales af skolen. Og det skal være skolen, der betaler disse penge. 


Min skole havde før fortalt mig, at de ikke forventede at betale for min deltagelse i faget, og heller ikke tilmelde mig. 
Derfor blev jeg nødt til at betale 1400 kr. selv (som jeg ikke har noget imod), og tilmelde mig selv. Jeg var så spændt og glædet mig over at starte på faget. 

Jeg ret sikker på, at min skole ikke gider at betale disse penge. Jeg har sendt videoen til min reaktor, men hun har ikke svaret endnu.  Jeg kan ikke fuldgøre min HF, fordi hvis jeg ikke bliver optaget, kommer jeg, til at mangle et B-niveau fag. 

Er der ikke en anden mulighed for at disse penge bliver betalt? Jeg har ikke råd, til at betale den fulde deltagergebyr, da jeg ikke får SU. Jeg har det virkelig svært, og føler, at jeg er deprimeret. 

Jeg har kontaktet min skole, min de har ikke svaret en mail endnu. Derfor spørger jeg nogen herinde nu. Evt. hvis nogen har stået i samme situation, eller ved noget om det. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2019 af MioMioJ

Først: hvilken video er det du hentyder til?

Derefter: Forstår ikke helt problemstillingen. Hvad er det fulde deltagergebyr? Og hvor mange fag skal du betale for ifølge fjernskolen - er det alle tre? Tag kvitteringen for det betalte fag hen til studievejlederen og få hjælp. Rektorer beskæftiger sig sjældent med de problemer. Hvis de to skoler har indgået et samarbejde, kan du så ikke få en forklaring fra fjernskolen om hvorfor den aftale ikke gælder mere? Og hvis dit HF har hjulpet dig med aftalen, så må de spørge fjernskolen om hvad problemet er. Selvfølgelig skal de hjælpe, når du stadig er elev. Kender jeg dem ret, har de bare "glemt" at notere, at du kun skal betale, og du skal være vedholdende og gå dem på nerverne for at trænge igennem.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. oktober 2019 af MioMioJ

Plus - gå op på dit HF og tal med dem personligt, medmindre du behøver skriftligt bevis. De svarer sjældent på mails.


Skriv et svar til: B-fag Fjernstudie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.