Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1921 til 1940 af 3925
-
"Villy" af Charlotte Weitze
ForumindlægJeg skal analysere "Villy" af Charlotte Weitze til mundtlig dansk eksamen. Er der nogen, der har forslag til, hvad man kan perspektivere til? -
MUNDTLIG ÅRSPRØVE!
Forumindlæghej alle kloge mennesker!;) Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man skal snakke om en kendt tekst, altså hvad skal man komme ind på? ikke kun resume vel ? jeg er lidt så blank! -
Analyse "Folkets skønhed"
ForumindlægHJÆLP Skal skrive en analyse af folkets skønhed skrevet af Merete Pryds HJÆÆÆÆÆÆLP -
Mundtligt dansk eksamen!! hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk her i næste uge. Jeg har trukket overemnet ''opinions tekser'' - artikler hvor der er en mening i. - Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal snakke om, fordi jeg ved næsten ikke noget om sagprosa. Eller jo det gør jeg vel, men ikke hvor det er såda... -
ungdomsnovelle
Forumindlæghej jeg har trukket emnet ungdomsnoveller op til min mundtlige dansk fremlæggelse. jeg skal analysere teksten hønemor af peter mouritzen. er der nogen som kan hjælpe? -
Mdt. eksamen i Engelsk B - at perspektivere.
ForumindlægHejsa. Hvis man skal perspektivere en tekst til nogle andre, hvad er det så man lige skal sige? Som det er nu har jeg næsten ikke noget overblik over de opgivet tekster, og jeg vil derfor spørge, hvor godt det er nødvendigt at sætte sig ind i dem? -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Synopsis - hjælp
ForumindlægHej allesammen! Er ved at skrive synopsis til dansk mundligt prøveform B, og har lige et par spørgsmål som jeg virkelig håber nogen herinde kan svare på!! Jeg har ikke haft tif til at læse alle vores opgivelser igennem en gang til, og ved derfor ikke med sikkerhed hvad jeg vil perspektivere... -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
Eventyr Klokkeblomst
ForumindlægHej allesammen, jeg skal analysere en sætning, som står i klokkeblomst eventyret, måske er der en som kan hjælpe mig? "Men den fugl sidder ikke i reden og synger. Katten har taget den og kradser nok også dine øjne ud." Spørgsmålet er, hvad heksen mener med det.. Det eneste jeg kan ko... -
Tysk diposition
ForumindlægHej er der nogen der kan se min dispotion og skrive om der mangler noget. Jeg har valgt eventyr og mit eventyr er hans og grete. Unser Thema: Märchen Mein Thema: Hänsel und Grete 1. Warum habe ich dieses Thema gewählt: • Mein persönliches Interesse • Meine Lehrers Empfehlung 2. Br... -
Induktion
ForumindlægEr der nogen der lige kan forklare hvad induktion er, og hvordan det kan perspektiveres til hverdagen? -
24 timers eksamener
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvorfor de sproglige eksamener som spansk og engelsk( og hvem ved hvilke andre fag) på ungdomsuddannelserne er gået hen og blevet 24timers?? Vi havde blot en 20-40 minuttter, eller noget lignende, til at læse en tekst og forberede det man nu skulle sige om tekste... -
Haster - Tysk eksamen - analyse af tekst?
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til tysk eksamen imorgen, og er blevet lidt i tvivl om hvad jeg egentlig skal til fremlæggelsen af de tekster jeg har trukket idag. Er det meningen at jeg analysere dem meget grundigt og altså komme med citater osv.? eller er det ikke nødvendigt? Tak -
Litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel omkring diget "BARNDOM" af Yahya Hassan, og har fået at vide jeg skal "formuler en problemstilling, jeg vil lade din litterære artikel tage udgangspunkt i". Jeg er ikke helt sikker på, hvordan en sådan problemstilling kan komme til at ... -
AT tale papir?
ForumindlægSkal op til AT årsprøve i biologi og idræt på fredag og er desværre kommet i problemer med mit talepapir.. Jeg ville hører om der var nogen der havde et talepapir jeg kunne bruge som skabelon? Det behøver ikke være i biologi eller idræt, men bare så jeg har noget at gå efter, da jeg ikke har prøv... -
HASTER!
ForumindlægHej jeg har er lille problem omkring perkpektivering. Hvordan i alverden skal jeg kunne perpektivere til andre værker? altså, hvis jeg nu fik et spørgsmål om lys og farver og skulle vælge 2 tids perioder omkring det. Jeg har virkelig brug for jers hjælp. Jeg har heller ikke alle billeder fra for... -
Vandmølle
ForumindlægHey. jeg skal perspektivere mit vandmølle forsøg til energi og energiforsyning, nogen der har nogle forslag? -
Er det intertekstualitet?
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en analyse til min dansk eksamen og jeg er i tvivl om det også er intertekstualitet, hvis essayet beskriver ting fra kendte personer/forfatteres liv? Tak på forhånd :D
