Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19381 til 19400 af 152921
-
Gode råd
ForumindlægHej med jer.... Jeg skal her efter jul skrive min tværfaglige opgave på HF - og har valgt kemi c og matematik c Jeg har indkredset mig til temaet redoxreaktioner / oxidationer i kemi-delen, men mangler et eller andet matematisk jeg kan koble sammen med dette kemiske tema - nogle, de... -
Eksamen hjælp!
ForumindlægNu står jeg og skal til eksamen i dec i kemi c, hvilket burde have været en dejlig let eksamen, men situationen er den at vi har haft en rigtig dårlig lærer, som ikke har kunnet lære fra sig! Er der nogen der har nogle gode råd til kemi eksamen, som evt. kunne hjælpe lidt, da jeg synes jeg li... -
hjælp til at sætte beregninger op
Forumindlægjeg har skrevet om morfin og dens virkninger og bivirkninger i min eksamensopgave... nu skal jeg op og forsvare den på mandag og jeg mangler stadigvæk nogle beregninger jeg kan tage med i forhold til kemi delen af opgaven, nogen der har noget hjælp til hvad jeg lave beregninger ud fra og hvorda... -
SØGER TUTOR
ForumindlægEndnu en der kæmper med at holde sig oven vande i faget kemi. Jeg frygter jeg drukner til eksamen, nogle der kan hjælpe mig for en sum penge :D? Jeg bor nær Sorø og går i skole i Kalundborg. Jeg afslutter kemi til sommer og går i 2. g Har det interesse så skriv en mail Miejensen16@hotmail.com -
privatlærer søges
ForumindlægHej....Jeg søger med lys og lygte efter en der er knaldgod til kemi. Jeg selv har kemi på B-niveau og har i øjeblikket 3 rapporter der ligger og venter på at blive lavet. Titlerne er henholdsvis:"Bestemmelse af en ukendt syre", "Substitution i heptan", og "Bly(II)iodids o... -
SRP paracetamol
ForumindlægJeg er jo som mange igang med at skrive SRP. Jeg skal redegøre for paracetamols struktur, men jeg er bare ikke god til med strukturer og formler i kemi. Kemi er på B, så måske er der nogle der har lyst til at forklare lidt om paracetamols struktur? Og evt. hvad jeg kan komme ind på i min redegø... -
Hjælp
ForumindlægHei Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her til juni, er der nogen som måske kan give mig et lynkursus i, hvordan man regner støkiometri ud, for jeg forstår det virkelig ikke, og vi har ikke lige den bedste lærer i fysik/kemi, så hvis i kunne forklare det med egne ord eller give mig nog... -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
Hjælpelærer søges
ForumindlægHej Jeg søger en som har styr på kemi c-niveua. Jeg skal til eksamen den 17. maj, og skal simpelthen bare have styr på det kemi. Det er op til dig, hvor meget du kan bruge af tid. Jeg kan både i dag- og i aftentimerne. Jeg bor i Hillerød, men har også mulighed for at komme hen til dig. Det er sel... -
SRP - reaktions kinetik
ForumindlægJeg var lidt stresset da jeg valgte SRP (Studie Retnings Projekt)'s emne, men valgte reaktions kinetik, med matematik som hovedfag, og kemi som det underordnede fag. Nu skal jeg så vælge et forsøg, som jeg skal lave, som både skal indeholde kemi og matematik. Er der nogen som har en Øvelses... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Laktoseintolerans
ForumindlægHej alle Jeg skal op i et tværfagligt (Eksamensprojekt HF) eksamen og har valgt fagkombinationen biologi C/ Kemi B. Biologi er vægtet højere end Kemi. Årsagen til at jeg skriver her er at jeg virkelig har brug for hjælp mht. at finde kilder til emnet. Særligt mht. biologidelen. No... -
organiske reaktionstyper
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i kemi B, og vil derfor være sikker på at der kun er 7 reaktionstyper inden for organisk kemi. Substitution, elimination, addition, oxidation, reduktion, kondensation og forbrænding, kan dette passe? vil enddnu engang gøre jer opmærksomme på at jeg kun har B-nivea... -
Alkoholer
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har brug for nogle ideer til min SRP i kemi og matematik Håber virkelig I kan hjælpe. Mit hovedfag er kemi. Hvilke ting synes I vil være relevant at have med i problemformuleringen? og hvilke forsøg kan udføres her? Altså man kan altid udfører gæringsprocesen, men hvordan ka... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
Notatark C - noter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og sveder lidt i kemi og skal til eksamen om ganske kort tid. Jeg har arbejdet en del med nottark C, men har stadig nogle huller. Er der nogen som ligger inde med et udfyldt notatark til kemi C? Det er belastende, når man efter at have arbejdet med det så længe stad... -
Forsøg med Ioner
ForumindlægHej alle! Jeg er vikelig på den, jeg skal op i mundtlig fysik og kemi her om en uge, og jeg har VIRKELIG svært ved at kunne fremstille et forsøg omkring ioner. Jeg er ikke ligefrem en haj i kemi, så hvis nogen har en enkel idé, ville det hjælpe super meget! Om ikke andet så bare noget god info ... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
tværfaglig kost og sundhed
ForumindlægJeg skal skrive tværfaglig opgave i kemi, biologi og geografi, om kost og sundhed. I kemi og biologi delen skriver jeg om proteiner, kulhydrater og fedt og nedbrygningen der af, energi til kroppen og lidt om motion. Jeg kan ikke få noget geografi ind i opgaven, og vil høre om der er nogen der har... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til mit EP Jeg har valgt fagene Kemi B og Biologi C. Mit problem spørgsmål lyder således: Hvad er alkohol, og hvad gør det det kroppen. Og hvad er konsekvensen hvis gravide kvinder drikker ? Det jeg så skal have hjælp til er under spørgsmål og hvordan jeg især kan komme i...
