Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19421 til 19440 af 27879
-
SRP i Musik og Historie
ForumindlægHej Jeg skal til at beslutte mig for, hvad jeg vil skrive om i min SRP. Jeg har Musik A og Engelsk A som studieretnings fag. Jeg ønsker at skrive i Historie og Musik, men har svært ved at finde emner, så hvis du har skrevet i disse fag, eller bare har en god idé, så må du meget gerne svare på d... -
fødselsdagsgave
Forumindlægved godt det er helt ude af emnet "skole (arbejde)".. men jeg skal lave en gave til min veninde.. en ramme med en masse sjove billeder.. jeg tænkte på kender i en hjemmeside hvor man kan lave ting på sig selv? fx ændre håret, lave sig selv til superwoman eller noget i den stil? :/ -
Kampen mod stofafhængighed - afvænning
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen til min første AT-vejledning, men dum som jeg er, så har jeg ikke fået kigget på det endnu. Jeg skriver i fagene samfundsfag (A) og biologi (B). Er der nogen der har forslag til en evt problemformulering og idéer til materiale til emnet kampen mod stofafhæn... -
hurtig hjælp til opg. med skæringspunkter mellem cirkel
ForumindlægHey folkens.. Er der lige en der hurtigt kan forklare mig denne opgave.. Kan ikke huske hvordan den løses, og kan ikke finde nogle notater vedr. emnet.. Opgaven lyder: Bestem eventuelle skæringspunkter mellem cirklen med ligningen (x-1)2+(y-2)2=25 og linjen med ligningen y= x+4. På forhånd tak (: -
Hvad kæmper kvinder for i dag?
ForumindlægHej. I næste uge har jeg projektuge, og som overordnet emne har vi Verdenen Omkring Os, og min gruppe og jeg har valgt delemnet: Kvindekamp. Vores problemformulering går ud på hvor kvindekampen "står" idag, og hvad de kæmper for i dag. Vi mener at de kæmper (stadig) for ligeløn,... -
SRP opgave med matematik og biologi høj-niveau
ForumindlægKære alle Jeg skal snart have fundet et relevant emne, som jeg skrive min studieretningsopgave i (såkaldte SRP). Jeg har matematik, biologi og idræt på høj niveau. Derudover må jeg også gerne skrive i dansk og historie. Det anbefaldes, at man holder sig til to fag og ikke tre (selvom man gerne må... -
religion i eu
Forumindlægjeg skriver AT(8) i religion og historie, og en af spørgsmålene i vores problemformulering er: - Hvordan er religion blevet brugt som argument for at afvise/ændre et lovforslag? men jeg kan ikke finde nogen information om emnet, så hvis nogen kunne en hjemmeside eller vidste noget om det vil... -
Hjælp til kemi B :-)
ForumindlægHej vi er igang med emnet isomeri. Jeg er kommet til en opgaver omkring R/S navngivning. Men det kræver jo at man kender atomnummerne. Jeg kan godt finde ud af at finde atomnummeret for fx H, som jo er 1. Men hvad så når det fx er OH, CH_2CH_3 eller CH_3, hvordan finder man det så? Håber nogle ... -
Luftspejlinger.
ForumindlægHej. Jeg har læst vores bogs kapitel om lys, lyd og sanser to gange nu, og jeg vil mene, jeg er forholdsvis fortrolig med begreberne, man skal kunne inden for de her emner. Men jeg har virkelig svært ved at applicere dem i praksis og i sådanne opgaver som vedhæftede. Nogen der evt. kan hjælp... -
synopsis- matematik D
Forumindlægjeg har svært ved at komme igang med min synopsis fordi jeg ikke ved jeg skal skrive i min Problem formulering og problemstillingen, jeg har valgt en emne om rejse til tyrkiet. håber der er nogen der kan hjælpe mig og give mig eks. på problemstillig til rejse. jeg skal aflevere min synosis på o... -
Lufttryk
ForumindlægHej. Vi sidder med en naturgeografiopgave, og behøver lidt hjælp inden for emnet klimatologi. a) Hvor stort er lufttrykket ved jordoverfladen i mb? b) Og i 5,5 km´s højde? c) Og ved hvilken vanddybde er trykket tre atmosfærer? Vi skal aflevere i morgen, så hurtig hjælp ville være skønt. På fo... -
EP: Kan motion mindske risikoen for kræft?
Forumindlæghej. jeg skal igang med min EP. jeg har fundet udaf hvad jeg vil skrive om i biologi og hvilke emner jeg skal indover. men jeg skal også skrive den i matematik på b-niveau. Er der nogen her inde som har nogle gode råd eller idder. jeg har tænkt lidt over funktionsteori og statistik. men ved ikk... -
Analyse af første mosebog
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder midt i min AT eksamen synopsis, i en kombination af fysik, A, og religion, C. Mit emne er "Skabelsesmyter" og jeg skal ud fra 1 og 2 kapitel af første mosebog udlede hvordan de beskriver det gode liv. Jeg er lidt par bar bund, specielt mht kapitel 1. ... -
Mixe psykologi og samfundsfag?
ForumindlægHejsa! Jeg går i 3.G og skal snart udarbejde en SRP. Jeg vil rigtig gerne blande fagene samfundsfag og psykologi, så ville høre om der var nogle der havde nogle super god ideer til hvad mit emne kunne omhandle? Jeg har selv tænkt lidt på socialpsykologi, og sociologi (giddens) Men jeg vil rigtig... -
inspiration til studieretningsprojekt?
ForumindlægHej alle sammen:) Da jeg skal aflevere blanket for studieretningsprojekt i oktober, vil jeg høre om nogle af jer har nogle ideer til nogle emner man kun skrive om.. mine mulige fagkombinationer er: Samfundsfag - matematik, samfundsfag- historie eller samfundsfag- dansk.. ved ikke rigtig, hvad j... -
Kidnapning statestik
Forumindlæghej alle sammen ! jeg har virkelig brug for jeres hjælp!!! jeg og min veninde har et emne om kidnapning som vi skal fremlægge, og det eneste vi mangler er et statestik over kidnapninger i udlandet... er der ikke nogen som har en hjemme side eller noget som kan vise en statestik over ... -
Synopsis om bæredygtighed - HJÆLP!?
ForumindlægHej, Vi sidder to drenge som er lost mht. vores problemformulering og vi har svært ved at komme igang. Vi overvejer at skrive en problem formulering omkring U-landenes udvikling på en bæredygtig måde. Er der nogen som har nogle foreslag til en problemformuliring ( underspørgsmål ) . Eller nog... -
Integration og identitetsdannelse
ForumindlægHej med jer! Jeg har valgt at skrive om integration og identitetsdannelse, hvor jeg gerne vil komme ind på hvilke fordomme der er og hvordan det påvirker dem. Jeg bruger bogen "muhamedaneren", til at sammenligne med de statistikker jeg tænker der kan være om det. Er der nogle d... -
Nazificeringen af hjemmet i 1930''erne
ForumindlægEr der ikke nogen der kan fortælle mig lidt om Nazificeringen af hjemmet i 1930'erne. Altså lidt om hvad nazismen gjorde for/mod familierne ? Om hvad der skete når børnene blev mere nazificerede end forældrene gjorde ? Og hvad alt dette indebar ? Eller nogen lignende om dette emne. Jeg er... -
Hjælp til case analyse!!!
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive AT i fagene engelsk og psykologi, hvor jeg har emnet spiseforstyrrelser. Jeg vil gerne inddrage en case, som jeg allerede har fundet. Jeg er bare i tvivl om hvordan man analyserer sådan en case? Er der nogen der har en opskrift på hvordan man kan gøre punkt f...
