Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19441 til 19460 af 40954
-
sven åge madsen
Forumindlægvi har i dansk læst bogen "se dagens lys" af sven åge madsen. så jeg kunne godt tænke mig at skrive i dansk opgaven (1g), om en bog eller novelle af hans som kan sammenlignes med "se dagens lys".men jeg kender ikke andre af hans værker. er der ikk nogen der har nogle foreslag ... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Muligheder og begrænsninger i AT
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk A og Samfundsfag B om ytringsfrihed Jeg har lavet en diskursanalyse af et interview med Anders Fogh og i samf har jeg lavet en diskussion om hvorvidt ytringsfriheden er absolut og om den er lige gældende for alle i Danmark (danskere/udlændinge) Nogen der kan hjælpe med mu... -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
skriftlig eksamen
ForumindlægHey.Ville lige høre om der var nogle som havde nogle gode råd hvad angår skriftlig dansk..hvad man skal fokusere på og sådan..skal op på mandag og er rimelig usikker på hvordan det kommer til at gå, da jeg mindst plejer at bruge en 8-9 timer på mine danske stile...Og hvordan kan man se på opgavef... -
Tysk oversættelse (rel. pronomen)
ForumindlægHej Jeg har oversat en tekst fra dansk til tysk på ca. 15 linjer. Både min oversættelse og teksten på dansk er vedhæftet. Det jeg har mest svært ved er sætningerne som "De har gjort os til det, vi er" og lign. Håber nogen vil kigge på det lidt, på forhånd tak :) -
Fra industrisamfund til informationssamfund
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende opgave, som lyder sådan her: Det danske samfund har i de seneste 50 år udviklet sig fra et industrisamfund til et informationssamfund. Hvilken betydning har det haft for det danske arbejdsmarked.? I besvarelsen skal du inddrage mindst én relevant teoretiker. Jeg har svare... -
Italienske marked
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal sælge et produkt fra det danske marked til det italienske marked, og der er jo nogle kulturforskelle, så jeg skal sælge det anderledes end til det danske.. Vi er linear- active og tilhører monochronis folk hvorimod italienser er multi active og tilhører po... -
EU og danmark
Forumindlæghey skal bare have lidt info om danmark hvis der er nogen der gider svarer vil jeg være meget taknemlig hvad er de 3 centrale danske forbehold? hvilken betydning har de danske forbehold i Danmark handlemuligheder med eu hvilke økonomiske og politiske interesser Danmark har i et styrket europæis... -
Tysk bøger
ForumindlægSælges:Tysk - Dansk Dansk - tysk Gyldendals fra 2003Tysk - danskDansk - tysk handelsordbøger fra 1995, super godetysk bog -Briefe gut und richtig schreiben fra 1997hvis dette har interesse så skriv venligst en mail og så kan vi aftale pris [email protected] -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
Ligning?
ForumindlægHej. Håber der er nogle der vil hjælpe mig med denne her opgave:-) udviklingen i det danske skovareal kan beskrives ved følgende matematiske model: y= 417000 * 1,007x hvor y er skovarealet (målt i hektar), hvor x er antal år efter 1990. Hvad fortæller tallene 417000 og 1,007 om udviklingen i det... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
? Hjælp
ForumindlægI år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år voksede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse med 1300 om året. a) Opstil en model, der beskriver udviklingen i antallet afdanskere med en årlig ... -
Kommunalvalget.
ForumindlægHej alle.Som de fleste samfundsfaglige nok er orienteret om, så står en stribekommunalvalg i det ganske danske land lige om hjørnet.Jeg er bosat i Odense Kommune og har i samfundsfag fået til opgave at indsamle lidt materiale vedr. Dansk Folkepartis visioner/ideer mht. de kommende fire år. Er der... -
Skr. Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig DANSK A eksamen i morgen på VUC (En HF) Jeg ved ikke helt, hvordan det foregår. Jeg har taget dansk a på stx, men ville forbedre min karakter og tog faget på VUC. Er der stor forskel på det, for her er sat 6 timer af og noget med grupper? -
Hasteeeeer, hjælp til Daaansk
ForumindlægHjæææælp til Dansk!! Hejsa, jeg skal til imorgen analysere en dansk tekst som har titlen: Gassens tid af Henrik Bjelke 1978. Jeg skal analysere teksten og finde frem til temaet, men jeg forstår ik helt rigtigt teksten så ville hører om der var nogle af jer som havde læst/analyseret den?? Ta... -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy
