Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19461 til 19480 af 25465
-
Non-fiktionanalyse - opdeling i punkter efter formel?
ForumindlægNår man skal analysere en avisartikel (eller i det hele taget nonfiktion) så er der en bestem formel man kan gp efter (afsender, medium, hensigt mm.). Men hvad er bedst: at skrive analysen op i punkter ud fra formelen eller at skrive det som en flydende analyse, hvor man kommer ind på alle punkte... -
Hjælp - Brexit
ForumindlægEr der nogen kloge mennesker der har nogen gode ideer? Emnet jeg overvejer er Brexit Fagene er enten Samf A og Mat b, eller Samf A og Engelsk A Har i nogen gode ideer mht. fremgangsmåde, vinkler, data, taler, eventuelle problemer og problemstilliger mv. På forhånd tak. -
Need Assistance (Poem)
ForumindlægEr der nogen der er gode til analysere digte på engelsk. Jeg har et der hedder "Listen Mr. Oxford Don", og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal stille op med den. Håber at nogen har kan kigge på den. Digtet kan findes her: http://www.images.hachette-livre.fr/media/contenuNu... -
Har man bestået HF hvis...
ForumindlægVi har en lille diskussion i gang…. Er det muligt at bestå HF hvis man f.eks. dumper mundtlig dansk A eller engelsk B? Har indtil videre et snit på 10,8 (ny skala) og forventer ikke at få et samlet snit på under 7. Men skal alle obligatoriske fag være bestået for at have gennemført HF? -
Hjælp til rettelse af englesk grammatik
ForumindlægHej alle :) Er lige blevet færdige med noget engelsk delprøve grammatik som skal aflveres idag inden kl. 18.00 - så tænkte på om der evt. var nogle som ville kigge det igennem og evt. komme med rettelser? Hvis nogle er så dejlige at ville gør det, så sender jeg den over E-mail :) På forhånd tak... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
sport i syd afrika
Forumindlæghej alle sammen jeg har emnet sport i syd afrika til mundtlig fremlæggelse i engelsk. jeg har skrevet lige fra cricket til fodbold og jeg har taget tid og det varer cirka 4 minutter men jeg mangler en perspektivering og det skal helst være noget kort som jeg kan presse ind på 1 minut. har i nogle... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
What to answer?
ForumindlægHey, vi har fået en engelsk aflevering for, hvor vi skal besvare nogle spørgsmål angående, hvordan det er at komme ind på gymnasiet. Jeg næsten færdig med, der er lige to spørgsmål, hvor jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skal svare. Det vil derfor være en meget stor hjælp, hvis I kunne give... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
Analyse og fortolkning!! Litterær artikel
ForumindlægHeejsa ! har denne stil for til mandag i dansk. og vil bare vide om der er nogle der vil hjælpe mig med det. Det er om salmen "Dend Fierde Aften-Sang" (fra Aandelige Siunge-Koors Første Part, 1674.) Mange tak, hvis I svarer :-) Bare skriv med det samme tak, da jeg hurtigst muligt ger... -
Analyse/noter til "The Antheap" af Doris Lessing
ForumindlægHej, er der nogen der ligger inde med notater eller en analyse af "The Antheap" af Doris Lessing fra novellesamlingen "This was the old chief's country", Vol. one og Doris Lessing's collected african stories ? Om det er på dansk eller engelsk er underordnet. På forh... -
Vedr. motiv i historien "You are now entering the human heart"
ForumindlægHej! Som overskriften afslører kan jeg ikke se hvad motivet er i den engelske historie, "You are now entering the human heart". Historien er skrevet af Janet Frame. Jeg håber at der er nogen derude der kender den og måske kan hjælpe mig Fortsæt god aften! -
analyse af en tekst
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om der er nogen herinde fra der har læst en engelsk tekst: "Pedal Push" by Ravinder Randhawa? hvis der er, vil du ikke nok, please, skrive hvad den handler om? .. og en analyse? .. for teksten er utrolig svært, og jeg skal bruge den til i morgen :) ... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk (afsluttede med 12 tal), engelsk (afsluttede med 12 tal) og matematik (afsluttede med 10 tal) til både... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk (afsluttede med 12 tal), engelsk (afsluttede med 12 tal) og matematik (afsluttede med 10 tal) til både... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk (afsluttede med 12 tal), engelsk (afsluttede med 12 tal) og matematik (afsluttede med 10 tal) til både... -
Lektiehjælp i KBH tilbydes
ForumindlægHej! Jeg er 23 år og læser på Københavns Universitet. Jeg tilbyder lektiehjælp (primært i dansk, engelsk, samfundsfag, metode, studieteknik etc.) til både folkeskole og gymnasieelever. Jeg har før være lektiehjælp for 9. klasseselever i tysk og matematik med godt resultat. Du kan fange mig og hør... -
Bedroom-eyes
ForumindlægHej alle, jeg håber ikke at det her spørgsmål er for irrelevant. men er der et ord for når øjne er halvlukkede eller ser søvnige ud? Jeg ved at på engelsk hedder det bedroom-eyes, men har vi et på dansk? Og tror i at når jeg aflevere en dansk stil at det gør noget hvis jeg skriver Bedroom-eyes? -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak
