Engelsk

Vedr. motiv i historien "You are now entering the human heart"

29. oktober 2016 af Khor (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej!

Som overskriften afslører kan jeg ikke se hvad motivet er i den engelske historie, "You are now entering the human heart". Historien er skrevet af Janet Frame.

Jeg håber at der er nogen derude der kender den og måske kan hjælpe mig

Fortsæt god aften!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. september 2019 af asspeanut123

Teksten handler om the narrator, som gerne vil ind på et museum for, at se en udstilling om menneskets hjerte. The narrator bliver i stedet distraheret og ser en demonstration på hvordan man håndterer slanger. Her bliver vi introduceret til the teacher, aka. Ms Aitcheson, og the attendant (+ nogle børn, men de er ikke vigtige). The attendant får Ms Aitcheson til at holde en slange, hvilket hun ikke er begejstret for, men hun gør det alligevel for at vise børnene, at slangen er harmløs og ikke gør nogen fortræd. Ms Aitcheson er by-født (citybred), og hun har aldrig holdt en slange i sit lange liv. To make a long story short, smider hun slangen på gulvet og løber hen til en stol og græder. Alle børnene mister respekten for hende, hvor nogle af dem endda griner af poor Ms AitchesonThe narrator virker til at være ligeglad med den gamle dame, Ms Aitcheson, og skynder sig ud af museet for at nå sit tog. The narrator er skuffet over at s/he ikke nåede at se the exhibit on The Human Heart.

Correct me if i'm wrong – det er over 3 uger siden at jeg har læst teksten. 


Skriv et svar til: Vedr. motiv i historien "You are now entering the human heart"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.