Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 19461 til 19480 af 98538
-
hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Hvor kan jeg finde hjælp til mundtlig dansk eksamen. Min lærer sagde jeg skal kunne redegøre, asnalysere og vurdere den tekst som jeg trækker. Men ved ikke helt hvad det er præcist jeg skal. Hvis jeg kunne få noget som beskriver hvert punkt... -
fremskrivningsfaktor matematik
Forumindlægjeg skal bevise Renteformlen til den mundtlige eksamen. jeg er ret forvirret over denne, er der en som kan hjælpe. jeg ved godt formlen siger Kn=K0(1+r)^n men jeg kan ikke rigtig sætte et eksempel op -
Vigtigt spørgsmål
ForumindlægJeg glemte at vedlægge en kildeliste ved min synopsis aflevering... dumt dumt dumt... Men har selvfølgelig en, men er det bedst at udlevere den ved den mundtlige eksamens start eller lade helt være??? :S -
Er der nogle der vil hælpe kort omkring algebra??
ForumindlægEksamnens spørgsmål: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
HJÆLP til perspektivering
ForumindlægHej... Har faktisk brug for hjælp ang. perspektivering... Jeg skal op til eksamen på fredag og har indtil nu ikke kan forbrede mig til en sådan mundtlig prøve... Som jeg ved, at når man perspektiverer rapporten, skal man ikke gentage hvad man har skrevet i rapporten. Hvad skal man så ellers... -
Årstal
ForumindlægHej derude. Jeg skal til eksamen på fredag i mundtlig dansk. Så derfor tænkte jeg på, om der er nogen, der har nogle noter om, hvad der f.eks. skete de forskellige årstål? I 1800-tallet osv. En tidslinje måske, der viser, hvad der skete i det og det årstal. På forhånd tak .. -
Inflation
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en eksamens opgave om inflation, og jeg skal skrive en synopsis og fremlægge den mundtligt imorgen, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogle der havde en ide om hvad man skulle tage med af vigtige ting og sådan? -
forklarings problem ang, hældningstallet
ForumindlægI en linær funktion y=ax+b er a voksende hvis a>0 og a er aftagende hvis a<0 hvorfor er det sådan, kan ikke se det, håber en vil hjælp da jeg skal til mundtlig eksame imorgen. -
IT
ForumindlægHeeej. Hjælp mig jeg skal lave en IT - aflevering. Mundtlig til eksamen skal allerede op torsdag. Er der nogle der har lavede Informationsteknologi på niv.D? Som handler følgende om TDC? Skriiiiv plzzzz. Ved ik hovrdan man søger herinde. -
bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål til min mundtlig matematik eksamen? Under emnet "ekspotentiel sammenhæng" har jeg bl.a. fået: du skal også komme ind på bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant. nogen der kan hjælpe? -
synopseeksamen,folkeskolen, dansk
Forumindlæghej jeg skal snart op i mundtlig dansk prøveformen er synopse (niende klasse) jeg er lidt i tvivl om hvad der forventes af en til denne eksamen, så hvis du har prøvet denne eksamenform i niende vil jeg meget gerne høre nogle gode råd fra dig : ) på forhånd tak ;) -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe! -
Potensfunktion og vækstmodeller
Forumindlæg*Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold *Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen *Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Det er spørgsmål, der vil komme til min mundtlige eksamen, så hvis der er nogle der ville hjælpe vi... -
Hjælp.
Forumindlæghej. Jeg skal op i mundtlig engelsk B på fredag, og jeg har prøvet at finde beskrivelsen i engelsk eksamen på uvm , men har ikke kunnet finde den. er der nogle der kan hjælpe mig med at finde den eller nogle der har været op og ved hvad det går ud på? tak -
differentialregning
Forumindlæghej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe. -
HISTORIE HJÆLP! uafhængighedskrigen!!
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til min mundtlig eksamen i Historie. Jeg har tænkt på at skrive om Den Amerikanske Revolution/Uafhængighedskrig. Nogen, der har nogle underemner under det eller evt. noter? Tusind tak på forhånd -
Gode reklamer
ForumindlægHej allesammen, har reklamer som mit fordybelsesområde i dansk mundtligt eksame. Har i nogle gode reklamer, som jeg kan arbejde med og dykke ned i. De skal være gode at perspektivere til smirnoff reklamer. Takker -
Perspektivering til Nattergalen, Historien om en moder eller Danmark, mit fædreland
ForumindlægHej! Jeg har trukket H.C Andersen til den mundtlige eksamen, og mine perspektiveringsområder er Nattergalen, Historien om en moder og Danmark, mit fædreland. Budskabs-/motivmæssigt har i nogle forslag til eventyr af H.C Andersen, der kunne perspektiveres til (gerne flere af) ovenstående? ... -
Tangenters røringspunkt
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig matematik, dog har jeg et problem. Jeg skal nemlig redegøre for tangenters røringspunkt og jeg kan slet ikke finde noget på nettet om tangenters røringspunkter. Nogen som kan give mig et godt svar på hvad det er? Tak på forhånd :) -
Hvornår får 2-3g deres skriftlig eksamensdatoer?
ForumindlægHvordan er det nu? Kan det ikke passe at det er her i begyndelsen af Maj at 2 og 3g får at vide hvilke fag de skal op til skriftlig-eksamen/årsprøver? Og det er i midten af Maj de får at vide de mundtlig prøvedatoer?
