Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19481 til 19500 af 41309
-
vand
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (kli... -
blodtyper:Diskussion
Forumindlæghej jeg igang med en biologi rapport, og jeg har problmer med det punkt der her diskussion, min lære har skrevet vi skal skrive 1-2 sider om det, og jeg er virklig blank på det....håber nogle kan hjælpe hilsen mig -
Teori afsnit omkring Blodtyper
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport. Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formle... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia -
titrering!
ForumindlægHej. Vi har fået stillet et spørgsmål i biologi der går ud på at vi skal forklare hvad titrering betyder. Det er O2 indholdet der skal titreres for og kan simpelthen ikke finde nogen steder hvordan metoden er. Håber en af jer derude kan kaste lys over det..Mvh. Ann -
reeksamen hf-enkeltfag
ForumindlægJeg har lige fået 00 i biologi mundtlig c-niveau. Øv øv Kan jeg gå op til en reeksamen hurtigt? Er reeksamen sammen med dem der skal til syeeksamen? Skal man selv tilmelde sig eller får man automatisk besked? -
Metode
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :) -
Journalskrivning
ForumindlægHej alle venner derude!Jeg er igang med at skrive en journal i biologi ud fra nogen forsøg vi har lavet med celler.Den skal være så kort som mulig.Ville så høre om I vidste om man skal indlægge indholdsfortegnelse med i opgaven?På forhånd takStefo, 1.G HTX -
Sukker
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur? -
Den spanske syge
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang. -
HJÆLP TIL RAPPORT!!
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? -
noter til disse emner
ForumindlægHar nogen noter til disse emner i biologi; - Proteiner samt proteinsyntesen - Primærproduktion - Lungerne, hjertet og kredsløbet - Diagnostik og bioteknologi (jeg ved der er en masse på nettet, men noterne synes jeg er mere forståelige, så det vil være en stor hjælp). -
AT fedme
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe! -
Reaktionstiden i nervesystemet.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:) -
HJÆLP til ét spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-) -
Haster! Hvad er iltsaturation?
ForumindlægHej Jeg skal op i biologi B om lidt, og skal i forbindelse med blod, snakke om folk der lever i bjergegnes evne til at leve i iltfattig luft. I den forbindelse skal jeg bruge ordet ILTSATURATION Er der nogen der kan definere det for mig? Mvh Nikolaj -
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
Ventrikler
ForumindlægHej alle sammen..<3 Jeg skal jo skrive denne her biologi opgave, og jeg skal skrive noget om ventrikler. Kan ikke finde noget på internettet. Er der nogen af Jer der ved noget, så skriv lige ??. Puk..<33 -
SSO - eksempel på problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo...
