Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19501 til 19520 af 95434
-
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Privatundervisning i Kemi.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i kemi? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om kemi på B og at få det på C og så arbejde hen mod B-niveau, eftersom at eksam... -
immunforsvar
ForumindlægNogle digt, vi skal gennemgå mundtlig i klassen, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at forstå dem, de er om noget vi ikke har haft.... så, hvis der er nogen der kan fortælle mig det.. Nedenfor er nævnt nogle specielle ting fra immunforsvaret. På hvilket niveau er de? Organiser dem som ... -
Sygdom i en familie, forklaring af arvegangen
ForumindlægHejsa! Jeg står med en lille opgave, som jeg har svært ved at løse. Jeg vil sætte pris på en hjælpende hånd! Opgaven er indenfor faget bioteknologi, c-niveau. Det er noget med minimun en forælder skal være bærere for sygdommen.. Opgaven lyder følgende: Figuren viser forekomsten af en sjælden... -
Kan man undlade at gå til valgfagseksamen og stadig få sin hf?
ForumindlægJeg skal til eksamen i drama til januar, men står i den situation at gruppen jeg var i har smidt mig ud fordi jeg skriver sso i næste uge, og de mente det var i vejen. Så er mit spørgsmål om jeg kan lade være med at tage den eksamen (det er c-niveau) og stadig få min hf? Jeg går på 2. år og er go... -
kvadratsætninger
ForumindlægJeg er i gang med at forstå kvadratsætningerne, men jeg har virkelig svært ved helt at forstå betydningerne af hver sætning. Håber der er nogle som vil skære det helt ud i pap, da jeg har svært ved faget og det er længe siden jeg har haft det på c niveau (a - b)2 = (a + b) x (a +b) = a2... -
Oldtidskunstskab mundtlig
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Old mundtlig her snart i Juni og jeg er lidt nervøs for hvad der kommer til at ske, er der nogen der sådan nogenlunde kan give en kort gennemgang af hvad der kommer til at ske. Og måske nogen der ved hvad der ville væ... -
Matematik problem
ForumindlægHej, jeg er igang med nogle opgaver i matematik på c-niveau, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg løser den her del af den her opgave. Nedenstående tabel viser oplysninger om udviklingen i den månedlige grundløn for ansatte i en bestemt branche. a) Bestem indekstallet for 2010, og ... -
hjælp til isomeri søges
Forumindlæg[Kemi på B-niveau] Hej.. hvilken type isomeri er der tale om : a) ethanol og dimethylether b) butan og methylpropan c) butan-1-ol og butan-2-ol der er 3 slags [nok 1 til hver]: Kædeisomeri, stillingsisomeri og funktionsisomeri forklaringer ville også være dejlige ........ Andet spørgsmål: "H... -
årsprøve i samfundsfag hjælp!!!!!
ForumindlægJeg har fået temaet: ideologier og politiske partier i Danmark Jeg er virkelig på bar bund, jeg skal lave en synopsis med problemformulering, men jeg kan ikke finde på en og skal man lave en problemformulring til billagene eller bare et af dem. Samfundsfag er ikke lige min stærke side Jeg h... -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo... -
Lære kemi andre steder end kun skolen
ForumindlægHej, jeg har kemi b niveau på stx i gymnaiset. Jeg går dog kun i 1.g. Kemi er det fag, som jeg har det sværeste med af mine studieretningsfag. Jeg vil derfor gerne selv prøve at læse op eller blive bedre. Jeg har læst kemi c bogen, som min skole bruger, men jeg synes den er meget svær, da den ik... -
Studieskift
ForumindlægJeg går pt. på grundforløbet i EUX på handelsskolen, har jeg mulighed for at skifte direkte til 2. år i HF fra skolestart i august, efter at have bestået mine nuværende fag på det første år i EUX samt eksamenerne? Mine nuværende fag inkluderer: ... -
KEYNES OG FRIEDMAN I DAG
ForumindlægJeg sidder og skal til AT-eksamen om et par dage. Under det gode liv har jeg skrevet om Keynes og Friedmans teorier omkring en god økonomi. Som ekstra havde jeg tænk på at perspektivere til i dag (Danmark eller USA). Jeg har kun samfundsfag på C-niveau, så jeg er ikke mester i samfundsfag og... -
Titrering - tungopløselighed ??
ForumindlægI Kemi 2000 c-niveau står der på side 118 at "sølvchromat (faste reaktionsproduktet mellem titrator og indikator) er tungtopløseligt, men ikke helt så tungopløseligt som sølvchlorid (reaktionsprodukt mellem tirtrator og titrand). Søvchromat dannes derfor først, når chlorid-ionerne er brugt o... -
Psykologi på Københavns Universitet
ForumindlægHej alle Jeg er lige blevet student og mit spørsgmål foreligger nu om mit gennemsnit på 9,3 kan give mig mulighed for at komme ind på psykologi-uddannelsen på Københavns Universitet? Jeg kan se at mit gennemsnit ligger under adgangskvoten, men har jeg stadig en chance? Jeg har haft psykologi ... -
Hjælp til biologi
ForumindlægHej derude! Jeg søger hjælp til nogle biologi spørgsmål. Det er sådan at jeg på forhånd har fået nogle biologi spørgsmål, som jeg har fået at vide vil ligne min eksamensspørgsmål. Ville derfor spørge om der sidder en herinde der kan hjælpe mig med det. Jeg betaler selvfølgelig for alt hjælp, hvi... -
Big Bang teorien - herunder hubbles og afstandsbestemmelse
ForumindlægHej SP! Jeg skal fremlægge på 10 minutter om Big Bang teorien. Herunder skal jeg tale ind under Hubbles lov og afstandsbestemmelse og forklarer hvorfor de er relevante for Big Bang. Et par super gode hint og links, eller evt. en opgave på C eller B niveau ville være bellisimo! Jeg er naturligvis ... -
Mangler du lektiehjælp i Matematik ?
ForumindlægHej hvis du står og mangler én der kan hjælpe dig i faget Matematik på C/B/A - niveau og går du i Gymnasiet eller på HF? Så tilbyder jeg lektiehjælp. Det er primært i Aalborg og Nordjylland, men der muligt for lektiehjælp online via SKYPE hvis du bor udenfor Nordjylland. Jeg er 40 år og har mer... -
Kemisk reaktion, reaktionsskema, teoretisk produkt
ForumindlægJeg læser til kemi eksamen og har brug for hjælp til besvarelse af dette emne... Jeg skal forklare, beskrive og gerne give eksempler på en kemisk reaktion, reaktionsskema og teoretisk produkt. Jeg har lavet en tilhørende øvelse omkring natron, som jeg skal have med op til eksamen, så jeres eksem...
