Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 19521 til 19540 af 134825
-
Liljevånden dansk eksamen
Forumindlæghej jeg skal op i dansk mundtlig eksamen den 8 juni hvor jeg har trukket fordybelsesområdet psykologien i fortællinger hvor jeg så skal analysere novellen Liljevånden af Lydia Didriksen. det ville være en stor hjælp hvis nogen havde analyseret Liljevånden eller har noter osv om den. -
biologi c eksame
Forumindlæghej med jer jeg skal til bio eksamen imorgen. Er der nogle er der ude, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål Diskutér samfundsudviklingens betydning for udvikling af hjerte-kar og kredsløbssygdomme! Hvad kan man selv gøre for undgå livsstilssygdomme? tak på forhånd mvh khalid -
Essay, klumme til eksamen
ForumindlægJeg har trukket Essay og Klumme til den mundlige dansk eksamen. Jeg har svært ved at finde nogle klummer eller essays at arbejde med. Er der nogen der har nogle gode eksempler på essays og klummer, der er gode at arbejde med og analysere? -
Perspektivering i samfundsfag mundtlig eksamen
ForumindlægHvis man har powerpoint som produkt og har trukket emnet ideologi og har valgt temaet liberalisme hvad kan man perspektivere til når man har haft emnerne i undervisningen, Kriminalitet, krig og kaos, demokrati. Og hvilke andre gode råd kan man få, når der er 3 i gruppen og det er 9 klasse eksamen -
Gode råd til eksamen
ForumindlægSå har jeg trukket mundtlig psykolog C. Er der nogle der kan komme med nogen gode råd til eksamen? Hvordan gik jeres? Stiller censoren+læreren mange spørgsmål - også uden for emnet man har trukket? -
HJÆLP... old eksamen og perspektivering
ForumindlægHej. Jeg skal til old-eksamen om 1 uge. Vi har i forhold til iliaden perspektiveret til Staffeldts "Indvielsen", men jeg har ikke lige været tilstede, da vi gik igennem perspektiveringen. Er der nogle der har arbejdet med den samme tekst, eller kan give nogle input? Mvh. -
Hjælp med et digt til min eksamen tak :D
ForumindlægMin eksamen i dansk nærmer sig, og jeg har brug for hjælp. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor mit digt passer så godt ind under romantikken. "Raad til unge Ægtemænd" http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=oehlen1999100201 -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket noveller og skal op i dansk om 2 uger. Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg forbereder mig til eksamen. Hvordan holder jeg fast i den røde tråd og hvordan får jeg et højt karakter? Tak på forhånd -
Dansk eksamen i 10 klasse, hjælp
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til min dansk eksamen. Jeg har trukket emnet: 1980érne fagartikler. Men det er ikke lykkedes at finde nogle artikler. - Kender i måske nogle eller nogle gode sider hvor man kan finde artikler om 80érne, ville det være en kæmpe hjælp? Tak på forhånd:) -
Religion C - eksamen
ForumindlægHej derude! Er der nogle har kan give lidt information om hvordan man skal gribe en religionkritisk tekst an til eksamen? Jeg er lidt i tvil om hvilken analyse model man skal bruge? Samt hvordan man bedst perspektiviterer? Er det nok at perspektivere til en anden religionkritikker eller skal m... -
Bedste eventyr til dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til mundtlig dansk inden længe, og har trukket kunst- og folkeeventyr og ville lige høre herinde, om der var nogle der kendte nogle gode eventyr at bruge som prøveoplæg, helst med så mange eventyrtræk som muligt selfølgelig. Tak på forhånd. -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
biologi eksamen HF C niveau
ForumindlægHar I været op i biologi Hf c-niveau? Hvordan gik det?Har I nogle råd til os andre, som ikke har været endnu? :-) (fremlæggelse, figurer, disposition osv.)Eller nogle eksempler på spørgsmål? -
Mundlig dansk eksamen - Tema: På grænsen.
ForumindlægHar i nogle ideer til en tekst eller kortfilm, jeg kunne vælge? Jeg skal have bestemt hvilken tekst jeg vil op I, i morgen, og vil gerne hører jeres forslag, siden jeg er meget tabt I hvad jeg synes er bedst. -
Jeg har brug for hjælp til 9 klasse eksame
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og skal aflevere min synopsis snart men jeg kan ikke finde på nogle problemstillinger. Jeg har om demokrati, og ville spørge om nogle professionelle kunne hjælpe mig med at finde et overordnet problemstilling, og fem under spørgsmål. -
kræfter - fysik a 2012 eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to spg ? c) Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. og d) Bestem størrelsen af den samlede bremsekraft mellem vej og dæk under bremsningen. Opgaven kan findes her... -
eksamens spørgsmål, stx maj 2007
Forumindlægopgave 14: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm^2, gælder, at: 2*pi*r*h + 4 * pi* r^2 = 4 og V = pi ... -
Statistik og statistisk test - eksamen spørgsmål :)
ForumindlægHej Er der nogle der har mulighed for at hjælpe mig på vej med den vedhæftede opgave? Altså med at finde en problemstilling? Jeg kan virkelig ikke komme på noget selv :/ Tak på forhånd :) -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægHai! Jeg har lige været ovre på vores skole for at få svar på de spørgsmål jeg manglede svar på (spørgetime), men vores fysik lærer havde åbenbart bestemt sig for at tage til Djurs Sommerland med 8. klasse. Shit's crazy yo... Anyway, jeg har et par spørgsmål som jeg virkelig gerne vil have sv... -
Opgavesæt matematik b 26 maj HHX
ForumindlægHej, er der nogen derude der ligger inde med opgavesættet fra 26. maj matematik b hhx?
