Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19521 til 19540 af 111527
-
Fag på "nabo"skole
ForumindlægJeg har hørt, at såfremt ens eget gymnasium ikke tilbyder et bestemt fag har man mulighed for med rektors tilladelse at få det på "nabo"skolen. Er der nogen som kender reglen og evt. den bekendtgørelse, som den står beskrevet i ? -
spørgsmål!
ForumindlægFår man pluspoint af at inddrage citater fra den læste tekst, i et referat? -
METODE?
Forumindlæger redegørelse en form METODE i den samfundsfaglige del? hvad er metode egentlig i den samfundsfaglige del? -
hvordan er htx ????
ForumindlægHeeej jeg går i 9. klasse, og skal overveje hvilken gymnasiale uddannelse, jeg skal tage jeg vil spørge alle HTX-elever, hvordan det er at gå der? hvordan var jeres karakter i folkeskolen, og er den steget eller faldet i gymnasiet? evt. nogle gymnasier der kan anbefales ??? :)))) -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Dansk skriftlig
ForumindlægHvilke typer er det nu der er ....? - Essay - Kronik - Litterær artikel Og så kan jeg ikke huske den sidste ... Er det novelle analyse? Og er der nogen, der har nogle gode råd til eksaminen? -
Vejledende eksamensopgaver 5008 og 9026!
ForumindlægHar brug for hjælp til disse to opgaver især 5008. På forhånd tak:) -
Retorik og bioteknologi i SRP
ForumindlægHej alle Jeg har overvejet at skrive SRP i retorik c og bioteknologi A - men jeg er simpelthen på bar bund over, hvad jeg skal skrive om. Nogen der har ideer? (har selv overvejet depression) -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
Uretfærdig fysiklærer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har en fysiklærer der har en meget alternativ karaktergivning, i løbet af min tid på gymnasiet har mine standpunktskarakterer varieret i alt fra 02-12. Lige nu har jeg 12 i skriftligt og 02 i mundtligt...og der er flere i min klasse der har fået... -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Dumpe
ForumindlægHej, jeg r dumpet i engelsk med 00. Jeg har både været oppe skriftlig og mundtlig, jeg har ik fået svar fra de skriftlige endnu... Men jeg har haft engelsk på A og min uddannelse kræver at jeg har bestået faget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke gøre det bedre, da det jo i forvejen er et A-fag.... -
Huen?
ForumindlægSpørgsmål: Med eksempelvis et eksamensgennemsnit på 2,9 forløblig og én mundtlig eksamen tilbage - som man måske får -3 eller 00 i - bliver man så studenter? -
gnidningskraft på kugle
ForumindlægHej Studieportalen. Nogen af jer der kan sige mig om jeg fundet gnidningskraften korrekt i denne opgave som jeg har vedhæftet? (jeg fik det til 0,80N jeg har bare ikke skrevet det ind med enheder) -
Findes der nogle gymnasielle studier som har fokus på musik og lydteknik?
ForumindlægJeg leder efter en gymnasiel uddannelse, gerne en kostskole hvor musik er en del af undervisningen. Jeg går i 2g på HTX pt. Jeg har tænkt på MGK, men jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne bestå optagelsesprøven. -
rente
ForumindlægDet drejer sig om c) og d)? Jeg kan ikke se mig ud af det ? -
Eksamen
ForumindlægHej. Jeg må erkende at jeg ikke har været helt med på noderne i dansktimerne de sidste tre år. Derfor har jeg besluttet mig for at være forberedt på at kunne komme op til dansk eksamen. Jeg har ca. tre uger til læseferien begynder og jeg vil gerne have et lynkursus i dansk så jeg i det mindste vi... -
Gennemsnitsberegner
ForumindlægHej Er der nogen af jer som har excel ark for gennemsnitsberegner htx chpwest? mvh mig =) -
Karakter, skriftlig
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogen havde en anelse for hvor mange procent rigtigt man skal have for at opnå de forskellige karakter på HHX- Mat A eksamen skriftlig. F.eks. har jeg hørt at man skal have 91% minimum for at få 12 tal. Har også hørt at 10% af de 100% rigtige man kan få, gives ved forklari... -
Matematik mundtlig spg:
Forumindlæghej, har lige nogle spørgsmål vedr. nogle matematiske spørgsmål til mundtlig eksamen: - Jeg skal indføre begrebet eksponentialfunktion og i den forbindelse komme ind på differentiation af eksponentialfunktioner. Den sidste del forstpr jeg ikke helt ift "differentiation af eksponentialfunkt...
